"NYA, GAMLA bilder" kommer nu...

Jag har jobbat och haft SÅ mycket annat så jag "ligger efter" med mina bilder i min
"DAGBOK MED BILDER"!!
Men vill ha dessa sparade här...
så därför kommer dessa...
 
Jobbar ju rätt mycket nu under sommaren på Mälarsjukhuset...
och när jag jobbar mer än EN NATT i sträck, så sover jag kvar i min lilla "övernattningslägenhet i Eskilstuna.
OCH då försöker jag träffa mina vänner där..och umgås på eftermiddagarna  när jag sovit på förmiddagen.
Här är jag först ute i Elvy o Håkans kolonistuga..och Håkan är på sjukhsuet och får behandling så
då passar det bra att hälsa på en stund och fika med Elvy...Vi äter jordgubbar..och grädde/glass...pratar och skrattar och har trevligt.
Maggan är också hemma i "stan"..här så då hann vi också träffas...
Vi äter lunch på CAFE´NORR....
(Alla små bilder= "klickbilder" så blir dom större)
      
En underbar köttfärslimpa...som tilltalar även ögat....
.....'
Hemma hos Lasse igen, lediga dagar. Mitt barnbarn Sofie är då med och Lasse har plockat kantareller under dagen.
Vi hjälps åt med att rensa alla gula kantareller...
      
Kantarellstuvning på våra mackor...GOTT!!
Lunch i Eskilstuna.... vid datorn...
          
Ute hos Elvy igen...och JORDGUBBAR även denna dagen.
En promenad ner till ån....också....
     
........
Åter i Kolsva..och NU är vi bjudna..på mat..hos våra vänner..
Och det är vår vän CARL-UNO..som bjuder på allt det goda.
VACKERT DUKAT BORD!!!
     
 
Här sitter vi...och njuter av den goda maten...
Det var också en trevlig kväll!!! TACK KARL-UNO!!!
........
Jobbat 3 nätter i Eskilstuna..nu under helgen.
Nu är jag bjuden av min vän Maj-Britt..
som bjuder på mat nere på "PRÅMEN"..ligger precis vid ån...
Vi valde båda STRÖMMINGSFLUNDROR OCH POTATISMOS, sallad och rårörda lingon.
Kaffe ch kakor efter maten... GOTT OCH TREVLIG STUND!!!
           
TACK MAJ-BRITT för den goda maten..och trevlig samvaro!!!!
--------
Nu är det söndag 15 juli...har jobbat 3 nätter och åkte direkt hem
till min Lasse i Kolsva..och sov några timmar.
För många veckor sedan hade vi inbokat i almanackan...att vi var bjudna till Uplands Väsby
 till Carina och hennes Kent (Lasses äldste son)
 
Här visar jag på den goda förrätten....
Carinas mamma och pappa...med respektive... samt Lasse och jag är här hos Carina och Kent..
     
 
 Britt-Inger och Bosse, (Carinas pappa) Carina och Kent (som vi är bjudna till samt Lasse.
Lasse och jag, Carinas mamma Ulla-Britt och hennes Bosse, Britt-Inger och Bosse samt Carina...
Det var så mycket gott vi fick njuta av...GOD MAT!!!
OCH så många härliga skratt..och många roliga historier berättades...
Tänk så viktigt att få skratta....och ha trevligt!!!!
TACK CARINA och KENT för ALLT VI FÅTT!!!!!
OCH EN MYCKET TREVLIG SAMVARO!!!!
TACK TACK!!!!!!!!

Kommentarer
wiper

Vad härligt allt ser ut. Bra att du kan arbeta lite och träffa dom vänner du har där. Ni äter jämt så gott och ser ut att ha så kul.

Ha en fin dag
varm kram

2012-07-16 @ 12:33:20 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Inger Rozén

Hej.
Fin blogg och fin bakgrund.Trevligt ser ni ut att ha.
Jag hade en gång en docka som hette Margit.Hon finns inte mer.Men systern hennes.Betty.Ha en bra dag,Inger i ÖrebroChintohs.blogspot.se

2012-07-16 @ 13:47:19 URL: http://chintohs.blogspot.se/
Fenixmona

Härliga bilder med så mycket fin samvaro...en räcka av somriga fina festdagar! Du kan verkligen konsten att ta vara på livet! Kramiz

2012-07-17 @ 04:26:12 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
skogsnuvan

Som vanligt är jag imponerad av högen med gula kantareller. Så härligt. Här finns inte gula kantareller utan man får nöja sig med trattkantarelleroch dom är inte färdiga ännu. Man kan hoppas på ett bra svampår som blött som det är i markerna efter allt regnande

2012-07-19 @ 10:00:58 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Malin

Så fina bilder :)
Kram

2012-07-19 @ 18:29:31 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback