Firat Lisbeth...som fyllt år...

Våran GOA VÄN Lisbeth, sedan MÅNGA ÅR TILLBAKA!!!
Har hon fyllt 70 år...eller.....när man tittar på bilderna, så KAN DET VARA BARA 17...hon fylllt???

OBS!!! 80 tals brillorna,
Henns "riktiga" hade förolyckats..och de NYA var inte klara!!!

GRATTIS LISBETH, från oss....
vi som fick vara med och fira dej i går eftermiddag, hemma i Nora

Vilken ärta!!!!



Lisbeth fyllde i början på det nya året, den 2 januari...och nu var vi i Nora och firade!!!

Lisbeth, var en av dom första som jag lärde känna, när jag 1980
kom flyttande från Kalmar till Eskilstuna.
Och Elvy...träffade jag också.i början på 80 talet.
Så det är en drygt 30 års lång fin bekantskap, vänninnerelation oss emellan.
Under alla dessa år, så har vi delat både glädjeämnen
och ibland  jobbiga saker..och vi har stöttat varandra.
Både SKRATTAT och GRÅTIT TILLSAMMANS!

Vi har varit singlar ca 20 år av desa 30 som vi känt varandra..
och NU så har vi våra kära män vid vår sida.
 Vi umgås och har också så trevligt som par....tillsammans.

När vi kom till Lisbeth och hennes Sven-Gunnar så bjöds  vi först på  GOD GLÖGG
under tiden vi minglade ....och pratade..

Maggan som vi ser på första bilden, är också en "gammal bekant" tillL Lisbeth..
Det är drygt 50 år sedan..dom lärde känna varandra!!!

(Alla små bilder, klickar du på 1 gång så blir de större)
Maggan och Elvy.      Elvy, Lasse och Håkan....
     

Här ser vi värdinnan Lisbeth, födelsedagsbarnet...och Elvy..i köket...
NU är det dags....att få ta för oss...av ALLT DET GODA som Lisbeth förberett till oss.
      
Bordet  dukat.

"Varsågoda, att ta för er"....OCH det gjorde vi!!!
(Alla små bilder= "Klickbilder", så blir dom större)
     

Här fanns det SÅ mycket gott..i Buffe`n som vi fick ta det vi ville ha...

SE så gott på tallriken....
       

Maggan, Elvy och Håkan.


Under de gångna åren, så har vi uppvaktat varandra förr...vid födelsedagar och bröllop.
Vi har då vid jämna år... skrivit ihop "sång, med många verser"  
och både Elvy o jag hade tittat hemma i våra gömmor/lådor,
men inte hittat.
Lisbth tog då fram sin LÅDA...där hon hade sparat en del under MÅNGA ÅR.
Där hittade hon i allafall, sången vi diktat ihop när hon gifte sig med sin Sven-Gunnar för 7 år sedan.
Så vi sjöng igenom..och mindes...
och Libeth hade lite andra saker också..som lästes upp...
"


Maggan, Lisbeth, Elvy och jag...
Drygt 50 års vänskap och 30 års..



Vi som har  "bara" 30  årig vänskap....tillsammans...
Lisbeth, Elvy och jag.


Här ser vi Elvys Håkan och min Lasse.


Nu har timmarna gått..och i har haft SÅ trevligt tillsammans.
Lisbeth plockar nu fram av det GODA HEMBAKADE kaffebrödet,
som vi nu skall njuta av till kaffet.


Lisbeth med sin Sven-Gunnar.




Så bjöds vi OCKSÅ på en underbar TÅRTA som hon bakat.
          

Timmarna gik fort..och snart så var det dags för oss att
TACKA FÖR EN MYCKET ROLIG/TREVLIG KVÄLL TILLSAMMANS!!!
Tack Lisbeth och Sven-Gunnar!!!!!

---------
Ett litet "URKLIPP" från en bok som jag just nu har i min hand,,,
som passar bra att citera:

"Ett stycke på din livsväg fick jag följa  dig.
Ibland träffades vi mycket sporadiskt, andra perioder umgicks vi mycket intensivt.
Ibland kunde jag vara dig till hjälp, andra gånger var det jag som var mottagare.
Men för det mesta var vi bara tillsammans..
Jag vet att den tid var MYCKETBETYDELSEFULL för mej.
Du har gjort MITT liv rikare!
Du har gett mig impulser och upplevelsersom jag inte skulle vilja undvara.
Du har del i MITT LIVS MOSAIK! Viktiga bitar skulle fattas utan dej!
Att vandra ett stycke livsväg tillsammans präglar oss-
antingen vi vill det eller inte.!
(Citatet  tagits från en liten bok som heter:"På alla dina vägar"
Tycker det passar ätt så bra att skriva här)

 


Kommentarer
roffe

Behöver bara titta på bilderna ,då förstår man att ni haft roligt.fast man läser texten med.Du behöver igentligen bara sätta in bilder,då ser man hur roligt ni har det.kram

2012-01-15 @ 17:48:41 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Sita

Hejsan Margit. Haft det trevligt ser jag. Kram

2012-01-15 @ 18:06:10 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Kristina

Vad trevligt ni har tillsammans!

hembakade kokor är smaskens.

Go kram till dig!

2012-01-15 @ 19:16:32
Gilla

Det var inget dåligt kalas inte. Det ser verkligen ut att ni trivs tillsammans. 30-årig vänskap är verkligen inte dåligt.



Sicken fin mat, kakor och tårta ni fick. Citatet var mycket fint också.



Sv: Jag är född i sept och Sibbe i januari, så det är bara några månader emellan oss. Så har jag hälsat till honom och du får hälsa till din Lasse.



Kram/Gilla

2012-01-15 @ 22:33:49 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Ruth

God vänskap skall man vårda ömt, vilket ni har gjort och den växer sig en starkare med åren, det bevisar alla trevliga kort som du visar upp.

Kram och tack för fina bilder.

2012-01-15 @ 22:53:00 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Lillemor

Ser att ni varit ute på trevligheter, fina kort som alltid

Ha det gott

Kram

2012-01-16 @ 06:33:53 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
ansepanse

vilken härligt lång vänskap, jag menar att även 30 års vänskap är lång och ta då 50 år :) det är mycket

härliga bilder som vanligt

Sv: jo, jag finns på facebook :) jag ska gå in och skicka vänförfrågan till dig på en gång

kramar

2012-01-16 @ 17:34:49 URL: http://kinaguld.blogg.se/
roffe

Idag är jag mycke glad,fack gubben ringde och sa att dom ska sätta in pengar som kommer från fjällen.Dom gör nytta ibland facket.Ha en fin dag.kram

2012-01-17 @ 11:53:44 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Gunilla

Trevligt ni verkar haft.

Kul med så många års vänskap förstår jag.



Kram

2012-01-18 @ 01:09:04 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
wiper

Det var en pigg och snygg 70-åring. Åldern har ingen betydelse om man får vara frisk och kunna njuta av allt som livet bjuder. Vad härligt att ni varit väninnor så länge och trivs så bra ihop.



Vad härligt ni hade det och vad mycket gott ni njöt av. Fint skrivet av dig på slutet.



Ha en fin dag och hälsa Lasse

kramar

2012-01-18 @ 08:34:04 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Hebbe

God kväll,,Kalas,Kalas,,Ja det är en sak som värmer mitt hjärta,,att få vara tillsammans med barnen..så i morgon bitti är jag beredd att snabbt ta dom 11 milen till Vreta,,om det behövs..Haé Kram.

2012-01-18 @ 23:54:26 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Corina

Ärtiga tanter må jag säga, så trevligt ni verkar ha haft det......som vanligt :) Kram

2012-01-19 @ 17:37:49 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Karin

Vilket fint citat du har i slutet av din anteckning! Det passar bra in på er vänskap.

Kram Karin

2012-01-22 @ 22:16:41 URL: http://pixelmojan.se
micke

Jag har sagt det förut men det tål att upprepas, jag är så himla glad att du och lasse träffade varandra och att ni fungerar så bra ihop. Jag hoppas verkligen att ni får fortsätta att åka iväg utomlands tillsammans många år till.

Själv har jag och marie inte tagit oss iväg än, men vi får väl se om det inte blir nånting så småningom.

2012-02-01 @ 21:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback