Lite nytt....på Bloggfronten...

Börjar med onsdagen..och SOPPLNCHEN, i Brukskyrkan

vilken "VI" ansvarade för denna  onsdag,
Christina, Tomas, Lasse och jag.

MENYN:
FISKSOPPA

Vi samlades redan 9.30 så att vi skulle hinna...skala, skära, duka och att
allt skule vara klart att "öppna" till strax före 12.00.
Här är det dags att börja..förklädena på...


Lasse tog en paus.... serveringen och "gästerna" har nu kommit...
Lasse tar emot betalningen för soppan,och Christina "inspekterar"...
         

FISKSOPPAN, var mycket god!!!!   Vi var va 35 som åt denna onsdag...
och ca 20 st "backade"....
Soppan innehäöll bl a:
Morötter, fänkål, potatis, torsk, lax....buljong,  kummin...krossade tomater..
MYCKET GOTT!!! ALLA sa att den var SÅ GOD!!!

God soppa och gott "grovt nyttigt" mjuks bröd till mackrna.och ost...
   
Bilden till höger...vi äter också....

Vi var så nöjda och belåtna att vi fått vara med att göta soppan denna gången.
Soppan var så god och
ALLA så nöjda ..och MÄTTA också.
------


TORSDGEN var för ej: "ESKILSTUNADAG"
Hann ed en hel del... häls påo besöka en väninna, var på viktväktarna,
till min lilla lya... och HÄR ser ni min LUNCH.... Gott!!!


Satt vid datorn, son en timme..och så åkte jag kl 19 till Torshälla
till FILDELFI A(Pingstkyrkan)
Där var det DOP.
(Obs bilden  lånad från Google)


Två stycken som hade fått sina liv förvandlae...
en  man och en kvinna..
Mannen hade varit missbrukare..mest hela sitt liv, och hade mött JESUS
och fått sitt liv FÖRVANDLAT.

Så var det dags att därifrån åka direkt till Mälarsjukhuset och jobbab på "min " GYN-AVD.

Åkte så hem till Kolsva direkt på morronen. Det hade snöat nån cetimeter...
så jag tog spade  och "skyfflade rent" vid bron innan jag gick upp och la mig och sov
några timmar.
  
När jag sedan öppnade ytterdörren och tittade ut... så DÅ..DÄR fanns det stora spår av nåt djur..
som nästan varit uppe på trappa.n
Och på "baksidan"..så fanns det likadana spår...som  hade tagit en runda
precis utanför " vårt inglasade.."

Tog många bilder av spåren...och det ser mest ut som LODJURSSPÅR
Vår granne hade några dagar tidigare ringt på vår dörr..och
sa att dom också sett spår runt husen..av LODJUR!!
Så nu är man lite skraj när man släpper ut katterna...en stund.

Idag, lördag å har solen skinet.
På morren så hade vi - 22 grader, men nu var det lite mildare.
Jag bestämde mej för att gå en runda. var väl ute och gick ca en halv timma.
Kameran hade jag med mej...och HÄR kommer en vcker vinterbild.


NU är det kväll...och vi skall nog titta på Melodiestivalen...

Önskar er ALLA en trevlig fortsättning på helgen!!


Kommentarer
Gilla

Livet går sin gilla gång med sopplunch och trevlig samvaro ser jag.



Så spännande att få se lodjursspår precis utanför knuten. Men det är klart att man kan bli skraj för sina kissekatter då.



Sv. Jag har inte fått nån kommentar, som du har skrivit förut och inte berättat vem du var. Nu fick jag ju en och den gällde ju Torsten Flink i Melodifestivalen. Han var ju bra men Laureen var bäst tyckte jag.



Kram/Gilla

2012-02-04 @ 23:25:42 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Sita

Hejsan Margit. Otäckt o spännande med Lodjursspår. Ha det gott, lite mildare idag. Kram

2012-02-05 @ 08:23:44 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Mitha

Lite otäckt med lodjurs spåren.Speciellt om man har husdjur själv. Hellre ser jag då spår efter rådjuren,dom är så fina.

Idag hade jag kycklingsoppan som du hade recept på tidigare i höstas.Så gott..L..

Kram vännen♥

2012-02-05 @ 17:19:37 URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback