GRATTIS MIRJAM, du fyller idag 41 år!!!!

Inte länge sedan vi var på din 40 års fest, i Nordmaling, förra året.
Och nu är det redan ett helt år sedan.
 OCH NU ÄR DU 41 år

HIPP HIPP HURRA!!!
GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!
(lånat från Google)


Bild från i somras... Mirjam...med dottern Wilda...på bilden.



Önskar att det var närmare... så hade vi kunnat träffas LIVE, även idag!!!
(gooogletårta)


(Mirjam fick detta, nu när vi firade, förra året  men återger det även nu i Bloggen)

Mirjam, tankarna går idag…tillbaka…

När du föddes för snart 40 år sedan. Vi bodde då i SKELLEFTEÅ. Och pappa Roland och jag var kaptener på FRÄLSNINGSARMEN där.

Det var en måndag, och pappa Roland hade HEMFÖRBUNDET och då så började mina värkar…

Jag ringde och sa att :”NU MÅSTE VI ÅKA UPP TILL SJUKHUSET!!!! Nu är det dags!!!”

Men ROLAND ÄR PLIKTTROGEN..och det dröjde en stund..

Jag gick ut och ställde mig på trottoaren utanför huset där vi bodde…och nu kom värkarna allt tätare och tätare….

På den tiden så hade man inte sina MOBILTELEFONER så att jag kunde ringa till honom och skynda på…där jag stod….

Nu kom han…och det blev en snabb fart till sjukhuset…till FÖRLOSSNINGEN…..

Där tog dom snabbt hand om mej….och det var ingen lång stund jag hann vara där…innan DU KOM TILL VÄRLRDEN!

Åren gick och det blev många flyttningar…och det var bara för er barn…att följa med….

När du fyllde 30 år…. Så blev det inte för mej att åka upp mitt i vintern…. Så därför är jag GLAD…att denna dag få vara HÄR och få vara med och fira att du SNART fyller 40……

Åren har gått, och du är lite lika som din mamma…

Handlar först och tänker sen…och sen får vi ta konsekvenserna…..

Men du ”tar det lugnt”…och hinner inte oroa dig allt för mycket…. Och du ”tar en dag i taget”….och på ett eller annat sätt..så kommer du igenom…även om vägen dit kan vara lång och jobbig.

Jag önskar dej Mirjam en GOD FORTSÄTTNING….efter 40…. Och är GLAD att få vara med och FIRA din HÖGTIDSDAG med oss nära och kära!!!!

Kram från mamma!!!!

                                                 ............................

Kom i morse hem igen till Kolsva efter att jag varit i Eskiltuna sedan i måndags.
Har nu jobbat två nätter...och har några nätter igen..inplanerat.

Dagarna och veckan går fort...ja, även nätterna när man är på jobbet...
Har 2 ytterligare nätter inplanerat..lördag och söndagnätter
Många förkylda och sjuka...och det behövs då många som vikarear och kan jobba...

Visar någa bilder....
 NU blir det lite MATBILDER:
Gott och nyttigt...


    

HÄR kommer ebn bild från förra året när vi var med Tessie på DJURKLINIKEN
för "RAKNING" och hjälp att "raka bort"....alla dessa stora TOVOR
som hon får varje vite när det är kallt och lyligt ute
och hon är ute i snön.

OCH nu är det dags igen....beställt tid..på fredagen i Eskilstuna, Djurkliniken.

............
 Kom i morse till Kolsva, till min Lasse.
Sov ngra timmar och sedan så var det dags att promenera ill
BRUKSKYRKAN
till SOPPLUNCHEN!!!
Idag så var det LANTSOPPA!!!
Och som alltid, gOD; SMAKRIK och GOD!!! Backade och tog påfyllning även idag.

Bilder från bordet som VI sitter i, oftast varje gång vi är med...'




Alltid lika trevlig samvaro kring matborden..många olika samtal, ämnen vi pratar om.

Har ni möjligheter till SOPPLUNCH där DU BOR å vill jag verkligen rekomedera  ...
gå dit...ät och njut av soppan och den trevliga samvaron...som finns vid dessa tillfällena...


Kommentarer
roffe

Hurra Hurra.Räcker att hylla sina barn vid jämna år om man man bor långt ifrån.Fast som mamma vill man ju fira sina barn alla år som går.ha en fin dag.kram

2012-02-08 @ 16:10:10 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
♥ Carina ♥

Grattis till din dotter!!

Inte så lätt att fira varandra när avståndet är stort :)

Kram

2012-02-08 @ 20:08:56 URL: http://cinacarina.blogspot.com
roffe

Imorgon åker jag ner till småland och fira pappas 75 års dag och kommer hem nästa vecka.Ha en fin helg.kram

2012-02-09 @ 10:44:13 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Veiken

Så fint skrivet från en mamma till sin dotter. Det andas kärlek. Gillas!Grattis till henne! Kramar

2012-02-09 @ 19:08:40 URL: http://www.veiken.se/
Anita Lundvall

Tack för ännu ett trevligt inslag, fattar inte hur jag skall komma igång totalt stopp.

Gör inget vet inget har inget kan inget, jag är sp innerligt trött på denna kyla. hoppas det vänder snart jag vill uuuuuuuuuuuuuttttttttt

Trevlig helg till er båda kram Anita Lundwall

2012-02-10 @ 09:56:46 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
ansepanse

GRATTIS till Mirjam :)

du får krama om henne nästa gång ni ses

kramar

2012-02-10 @ 10:49:13 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Nett

Hurra och grattis till henne, vilka fina rosor det var på tårtan :) Japp, nu kan jag massagen, eller ja.. en dag kvar att lära mig så har jag intyg sedan. Ha en fin helg. Kram

2012-02-10 @ 15:05:18 URL: http://www.enkoppkaffe.se
Maggan Karlsson

Jag kommenterar inte din blogg med så många ord,jag bara njuter som vanligt av dina bilder och dina nära och kära.Underbart att se.

Så fint du skriver till din dotter också.Du har verkligen hjärtat på rätta stället Margit.

Nu vill jag tacka dig för de fina ord du gav mig på min blogg. De värmer så gott. Och du,jag känner kramen du gav mig.

Idag är jag fortfarande lite down,men det ger sig nog.

Ha en fortsatt bra och skön helg.

Många kramar.

2012-02-11 @ 08:26:43 URL: http://margaretha.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback