2:a ADVENT.... idag...

OH!!!! Vad dagarna och veckorna går fort!!!
Redan andra ljuset har vi fått tända idag!!
 
 
 
Visar lite "gamla bilder" som jag gärna vill ha med i 
 
"MIN DAGBOK MED BILDER"
Förrförra veckan..så hjälpte jag ett annat sopplag..med soppa,
Några av dom oronarie var bortresta. 
Här ser vi oss TRE som hade den onsdagens ansvar. 
På Menyn: Potatis och purjolökssoppa. Mycket god!!!!!!
Alla små bilder..."Klickbilder"!! 
              
          
......
Fredag den 30 november...så såg det ut såhär, snöat lite igen.
Skulle jobba fredag och lördagnätter till 1.a Advent
Så jag började lite innan att byta gardiner och sätta fram Adventsljusstakarna och lite röda dukar
så att det på fredagmorronen bara var att "TÄNDA DEM" och njuta av det vackra.
     
         
.......
Så åkte jag till Eskilstuna och jobbade mina 2 nätter..låg kvar i den lilla "övernattningslägenheten"
 Här har jag också "pyntat lite" till Advent..
På Lördageftermiddagen så var det  ADVENENTKONSERT i pingstkyrkan
Jag var där, lyssnad epå alla fina framträdanden..mycket omväxlande program och
njöt av deta fina. Efteråt så var det "mingelfika" ute på KYRKTORGET...
Söndgförmiddag efter att jag hade "jobbat av"...sovit lite så åkte jag igen till Pingstkyrkan
och var med på Adventsgudstjänsten.
Fick vara med och sjunga  bl a "GÅ SION DIN KONUNG ATT MÖTA"!!!  
-------
 På sönageftermiddagen kom Lasse också till Eskilstuna.
Vi var bjudna på "JULGRÖT OCH SKINKMACKOR" ..litet julbord..hos våra vänner Elvy och Håkan.
Efter att vi druckit välkomstdrinken : Glögg och pepparkakor så var det dags att sätta sig till bords. 
Vi åt och vi njöt och hade så trevligt tillsammans..timmarna gick fort... 
              
 
 -----
Måndag den 3  december..
Lite köttbullstillagning...av 1, 6 kg köttfärs...
Lasse och jag hjälptes åt...
Jag gjorde "smeten", rulllade..och Lasse stekte dom.
 
.......... 
Tisdag 4 december...en "IKEARUNDA" till Västerås och deras JULBORD. 
 Sven och Lillian följde med oss.
Jag och Lasse . men Lasse valde bara kaffe och kanelbule... 
       
  Det började att snöa..och snöa...
Så det blev dags att börja ta fram snöslungan...
 
        
Lasse kör snöslingan... 
........
 På onsdagkvällen....så hade jag lovatt att jobba på natten...
så jag gruvade mej att åka de 5,5 milen till Eskilstuna.
Mycket snö, jag  höll avstånd, körde aldrig mer än 70....
fram kom jag i tid (åkte flera timmar före jag skulle börja)på torsdagsmorronen
så hade det slutat att snöa..lite bättre plogat och jag sov några timmar och hade lite ärenden att uträtta och sedan så åkte jag hem till Kolsva igen.
 .......
Måste visa en bild från Grannens enorma ljusuppsättningar här i Kolsva...
 ...
 
För några månader sedan så bjöds vi ner  på  LUCIAFIRANDE i LINKÖPING!
Vi tackade JA och NU var det dags...
 
LUCIA med  den Akademiska damkören LINNEA samt Linköpings Akademiska orkester.
Plats: Missionskyrkan-
Här ser vi det fantastika LUCIA FRAMTRÄDANDET... vi kollade:
"Var är Sara, mitt barnbarn..var står hon..???
 
Men KOLLA!!! DÄR är Sara..och hon är det som är LUCIAN!!!!!
Vilken hemlighet..och så glada vi blev, att Sara är LUCIA!!!
Och vi var där och fick se henne!!!
 
              
Sara med sin fästman Marcus...som och suderar där i Linköping. 
Så fina de är!!!! 
......
Lördag 8 december....
Vi bodde hos min väninna Gunilla...så vi gästade hos henne...medans vi var där. 
 
Nu var klockan 12..och då hade vi bestämt att vi alla skulle mötas här...och äta   BUFFE`... 
 
Här dök det upp en KROKODIL.... 
 
  
Vi åt oss mätta, av den goda buffen.. Och så var det dags att skingras...
Vi skulle ju åka hem..inann det var kolsvart ute....
Tack Sara för att du bjöd ner oss och att vi fick vara med om denna trevlia helg tillsammns!!!!
 Bild tagen inifrån bilen på¨hemvägen...
 
Söndag den 9 december... 2:a Advent!! Det andra ljuset nu tänts... 
 
Lasse skulle åka til Arboga och tävla idag igen.
Ja planerade då att åka till Köping, gå tll Pingstkyrkan och vara med på Adventsgudstjänsten  där.
 
-------
På eftermiddagen så var det
CAFE`´MÖTE i Kolsva, Sion.
"Utpost til Pingstkyrkan, Köping
Där var några olika grupper som sjöng  ochspelade  dragspel, gitarr och trumma...
Dom  sjöng flera härliga sånger.  Några personliga vittnesbörd fick vi också lyssna till.
 
 
Så var det fikapaus, med massor med gott fikabröd . Sedan så fortsatte det med ÖNSKESÅNGER..en stund.
Efter ett par timmar så avslutatdes CAFE´MÖTET och jag åkte hem igen och var så glad att jag läste i "Bersingen" att det var möte i Kolsva..och jag visste inte att det var enliten kyrka där...SION...
 
Nu är helgen  över och det är en ny dag..måndag...kl ockan snart 00.30
Önskar dej en GOD NATT och en trevlig NY VECKA!!!
Fånga dagen!!!

Kommentarer
Lillemor

Många fina kort som alltid
Ha det gott
Kram

2012-12-11 @ 06:16:54
Gilla

Man hinner inte med att kolla alla bilder, så jag får säga att ni tydligen har haft det gott igen som vanligt.

Sv. Jag skrev ju i inlägget att jag hittade duken. Du har tydligen också haft bråttom.

Berts pankisar är jättefina. Han gör dem på vatten istället för på mjölk.

Vi har också minusgrader, men jag har inte kollat hur många.

Kram/Gilla

2012-12-12 @ 10:12:28 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Hebbe

Hejsan,,ser att du haft en fullspäckad vecka,med mycken kul samvaro,sång o musik...
Jag var på Lokes skola i dag på morgonen barnen hade Luziatåg och sjöng en massa sånger,förvånad att 6 åringar kan minnas så många texter,,sen blev det fika mebarn och föräldrar,några far/morföräldrar var det oxå med,,Jättekul..Haé Kram.

2012-12-12 @ 11:00:29 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Yvonne

Många bilder att titta på ... Ni har också snö och kallt precis som vi skåningar!! SVAR:Förr när jag ställde ut så ställde jag alltid på bordet.Det verkade som om Ulla kom ihåg för hon stod kvar efter att jag hade tränat några gånger.. Kram!

2012-12-12 @ 11:38:00 URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback