12-12-12 Dagen före LUCIA...men

Ja tänk vilket datum idag...
12-12-12.
Dagen började på7 i Brukskyrkan kl 11.30
 Vi "soppkokare" träffades först,
planerade när och vilka soppor vi skule koka under vårterminen.
Vi bjöds på Glögg o pepparkakor med mögelost, ischolkad..och saffransskorpr.
Vi "fick TACK "för den insats vi gjort under det gånga året.
Soppluncherna betyder SÅ mycket för oss alla,
att mötas, äta och så trevlig samvaro varje onsdag.
 
Så var kl 12...och då var det för alla soppätare:
Skinksmörgås och risgrynsgröt....
Kaffe och pepparkaka.
Idag var vi extra många som kom och åt och njöt av det goda!
"vårt bord"...'
Tiden gick fort även denna onsdag.
 
Lasse och jag hade planerat att "åka vidare" till PRO idag.
Där var det LUCIATÅG idag....
Så nu är vi där...på PRO...
 
Här kommer LUCIATÅGET...och besöker oss på  PRO träffen 
"KLICKBILDER" dom små...
               
Dom sjöng några sånger och några verser lästes upp..
 
Det såldes lotter och "åror" som vi köpte flera stycken av...
Och "vårt bord"...där var det nästa alla vinster som gick dit-
Lasses kompis..och fru vann på 4 gånger...... Festligt...
        
 
 Det var en dragspelare med också...så vi sjöng många trevliga JULSÅNGER ur detta häftet..
Vi fikade också, hembakta goda saffransbullar, pepparkakor och kaffe.
Timmarna gick och mötet avslutades. sista gången för denna terminen. ......
Lasse och jag hann åka hem och pusta ut nästan 2 timmar...sedan var det dags igen
att åka till MALMAHALLEN, skolan i Kolsva...
Nu var det dags kl 18.
LUCAFEST/FIRANDE med tomtar , pepparkaksbubbar och stjärngossar...
Det var ett mycket trevligt LUCIAFRAMTRÄDANDE!!!
Så många fina sånger..dom sjöng soch man  hörde texterna..
 
HÄR ser vi dom!!! 
Lasses barnbarn, Måns...Tomten till vänster... 
Maria med Jesusbarnet i famnen samt herdarna... 
Ja det var en mycket händelserik och trevlig dag vi fick  uppleva:
2012-12-12
 
Och i morrnbitti, så är det LUCIA dagen.
Elller NU år det 2012-12-13
LUCIA NU!!!
 

Kommentarer
Malin

Vilka fina bilder du bjuder på :)
Önskar dig en fin lucia!
Kramar

2012-12-13 @ 09:27:20 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se
Anita Brehlin

Så härligt med så många fina luciatåg. Jag har inte sett en enda lucia iår bara dom på tv. Det är ovanligt men så är det. Kylan sätter stopp för allt roligt och man måste hålla sig hemma

2012-12-13 @ 15:47:03
Nett

Vilken mysig tillställning det där och jag måste bara säga, vad snygg bloggen din är nu. Kram

2012-12-13 @ 19:55:18 URL: http://www.enkoppkaffe.se
Maria

Fina bilder du visar, jag har inte sett någon Lucia men har haft en fin dag ändå.
Skön helg önskar ja er/kram

2012-12-13 @ 23:42:13 URL: http://torparmor.blogspot.com
Fenixmona

Vilka härligt fina bilder Margit! Det känns som jag är med där...Såg inte en enda lucia igår och det kändes faktiskt lite tråkigt...Kramiz

2012-12-14 @ 05:52:54 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Gilla

Det är verkligen fint att fira Lucia. Min lillasyster fyllde år i går på just Luciadagen. Men jag kunde inte mer än ringa henne, för hon bor i Stockholm.

Sv: Jag kunde ju inte tända ljusen i staken förrän jag fick till det med manschetterna. Därför har jag inte tänt den tidigare.

Vi har för många barn och barnbarn tillsammans, så de får inga julklappar. Berts Barnbarns barn får inga, men mina tre får varsin fin mössa som jag håller på att virka.

Kram/Gilla

2012-12-14 @ 11:25:35 URL: http://trebgilla.blogspot.com
wiper

Vilket härligt luciafirande och fina bilder. Så mycket vackert och fint du och Lasse får uppleva. Har man barn och barnbarn så händer det saker. Här är vi bara gamlingar i jul och inga barn i sikte ;) återväxten är noll ;))

Ha en fin tredje advent från oss till er två
kramar

2012-12-15 @ 12:45:33 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Irja

121212, ja detta datum är var helt magiskt, för då fyllde jag år,,, min födelsedag syrran,,,,
Fina underbara bilder som vanligt,,, hoppas julen var underbar och magiskt,,,,
Kram,Kram

2013-01-24 @ 21:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback