SURSTRÖMMINGSFEST i fredags i Köping.

 Ja , många av er har redan sett bilderna i Facebook, MEN jag vill också spara dem i min Blogg.
Lättare då att hitta senare och blicka bakåt..och minnas...
Vi bokade in denna fredag..i somras när vi träffades sist..
och så skönt att nu när sommaren börjar ta slut
at även då få vara och träffas på en liten fest.
SURSTRÖMMING ...för oss som älskar det...
och GUBBRÖRA för dom som INTE gillar den "sura strömmingen"...
Vi hade "KNYTIS"..och vi samlades, var hos våra vänner Gerda och Bernt som bor i Köping.
Börjar med en bild från förmiddagen, när Lasse var ute och plockade svamp, igen.

Nu är vi i Köping, hemma hos Gerda och Bernt.
Dom bor så bra, dom har ute på gården..en BOULE-BANA!!!
Så vi började med att "röra på oss"...och spelade en omgång...
 
Vi ser nu GERDA nä hon håller på att öppna  SURSTRÖMMINGSBURKARNA.
Bra att öppna ute, så kommer inte så mycket lukt..inne.. 
(Alla små bilder, "klickbilder" så blir dom större.)
            
 
        
Nu har vi ätit oss mätta.pratat och haft trevligt.
Nu blir det BUDAPEST TTÅRTA, Silviakaka och kaffe....
 
     
Bernt och Gerda...värdparet.... 
           
Ja det var lite bilder från våran fest...
V 75 gänget.. med oss "tjejjer" också... 
Vi har ännu en gång:
CARPE DIEM=
Fångat dagen!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
♥ Carina ♥

Fånga dagen och lev i nuet :)
Härliga bilder. Jag blir sugen på surströmming igen. Det är ju sååå gott!!
Kram

2012-08-28 @ 16:37:26 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Gilla

Det var ett helt år sen vi åt surströmming. Sibbe är ju inte så van, men jag har ätit det förr, men inte så ofta. Det smakar gott som bara den, om man gör mackorna rätt.

Kram/Gilla

2012-08-28 @ 17:21:07 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Ruth

Surströmming har jag aldrig smakat och kommer aldrig att göra det heller, tvivale. Fixar inte doften och det ger inga smakprov heller.
Trevlig och god gemenskap luktar inte illa så det är bara myspys trevligt :-)
kramen

2012-08-29 @ 16:19:35 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Irja

Surströmming är alltid gott, med dom rätta tillbehören, den Norrlännska mandelpotatisen , ortens kruskavlate tunnbröde samt rödlök, creme fraiche och solmogna tomater, sist men inte minst ortens egna KALLAX surstömmingen förstås, rätten är ju NORRLÄNNSKT, Ler
EN bra sak till min kära syster, öppna surströmmingsburken under kallt vatten och skölj strömmingen ....Ännu godare är ju när man är flera stycken,,,, Ha det gott och hälsa Lasse, och en trevlig resa önskar jag er, Kram Ia /Anders .....

2012-08-29 @ 23:41:43
skogsnuvan

Verkar vara mycket fest nu men det är bra. Fest och att träffa goda och glada vänner blir man bara lycklig av och det finns kvar i minnet under mörka vinterdagar

2012-08-30 @ 17:34:14 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Susanne

Surströmming faller inte i min smak har bara ätit det engång och kommer nog inte blir någon mer gång. Men många fina bilder har. Kram

2012-08-31 @ 06:01:49 URL: http://vejers.blogg.se
Anita Lundvall

Jag tittar in för att önska er en trevlig varm solig Semester
Kram Anita L

2012-08-31 @ 09:48:18 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback