Mycket skratt under denna helgen.....

För några månader sedan, så var dennna helgen bokad för att vi,
 Elvy och Håkan samt Lasse och jag..
..skulle åka till Gnosjö...
till våra vänner Liisa och Jan
(Dom som överraskade oss i Mallorca för 2 v sedan)

Vi åkte i lördagsmorse.... via Eskilstuna för att där hämta våra vänner
Elvy och Håkan.
HÄR stannar vi och tar ett FIKA... HERRBETA... inte långt från Linköping.


Uppehåll....så det var så skönt att få stanna till och äta våra mackor och dricka kaffet..


Efter ca 40 mil.....4 timmars åktid..så var vi framme...i Gnosjö.
HÄR ser ni VÄLKOMSTDRINKEN!!!!


"KLICKBILDER"...(alla små)
Här har vi välkomnats...
    
 Mycket vackra och fina fruktfat..och alla fina blomdekorationer...
som Liisa hade prytt med.....på många ställen...


Här ser i den fina dukningen...och där vi fick njuta av....
            

En mycket härlig LAXGRATÄNG, sallad, sparris och potatis bjöds vi  på.


Elvy, Håkan och värdinnan....Liisa...


Jan, jag och Lasse....


Kolla de fina färgade höstlöven....de bildade BROAR....mellan oss...
      

En mycket härlig TÅRTA till efterrätt...
och HÖSTHALLON som Elvy o Håkan hade plockat och tagit med sig....MUMS!!! Gott!!!


Hallonen till tårtan....mycket gott...


Sedan så skulle vi gå ut...på "DAMM-SAFARI"
och STÖVLAR....ja det fick vi låna...
vi blev så vackra och fina...

KOLLA....på Lasse och mig...

"Stövelpåtagning"... FÅREN.... och NU är vi på G!!!!
    
En av dammarna....som dom gjort... Liisa guidear... och vi lyssnar och tittar..på...
     

Vi gick runt..fick se....och många växter son dom planterat....så berättade Liisa..vad dom heter...
Bilden till höger.."RÄVFÄLLA"...
   

Vi hade en mycket trevlig "safaripromenad".... skönt att vi kom ut och fick röra oss...
efter all den goda maten...
      
NU har Jan hittat nåt speciellt... GISSA!!!
Jo..en kräfta i gräset...(levande) som hade krypit upp från dammen....

     

Vi fortsätter..och går..och njuter av allt det vackra!!
Kolla speglingen i vattnet!!!!
     

Ja nu har vi gått färdigt....
och stannar till och tittar på den vackra stora KLÄNGVÄXTEN på väggen...


Detta vackra fina....är vid deras hustrappa/bro.


På kvällen..så stannade våra "grabbar"..hemma och kollade på TV..och vi "tjejer"
gick till Missionskyrkans sommarhem (5 min gångväg)
där lyssnade vi till sång och musik av olika slag..och framträdanden
av olika slag...


Här ser ni vi fick "besök av  Peps"...härligt inslag..av henne...


Här lämnar jag ett litet paket..present till Liisa och Jan...     

Vi får se den fina dukningen....som Liisa bjuder oss på..
     

På kvällen så bjöds vi då på SOPPA..
Jan hade plockat kantareller....och nu fick vi äta och njuta av en
MYCKET LÄCKER  KANTARELLSOPPA...
     

Och vi åt....allihopa....pratade och skrattade  och vi hade SÅ trevligt och roligt!!!




  
    Efter maten så kollade vi på FILMEN  (se tidigare inlägg från våran Mallorcaresa)
som Liisa och Jan tog på oss....vid hotellet när vi kom till Palma Nova.
Vi kollade också på bilder som Lasse och jag tagit med kameran då....
och så tittade vi på lite bilder från dagens resa..och de bilder vi tagit under dagen.
..............
Nu är det söndagmorron..och vi har ALLA sovit gott....
Nu är det snart dags för frukost...
          

   

Mycket prat och skratt..vid frukosten..och efter frukosten..och NU
är det dags för Jan..att göra i ordning maten..till lunchen...
GISSAvad vi nu bjöds på!!!!??

JO, HARGRYTA..alltså HARE... Jan är jägare..och de 2 hararna som vi nu bjöds på
har han skjutit själv...och receptet...är hans eget...


Liisa håller på att förbereda....efterrätten...
Frukt i UGNEN med ljus smält choklad på..och Glass


Under tiden.... så kollar vi på TV...och roar oss själva en stund...


NU ÄR DET DAGS....
För denna njutning!!!!







Ni ska veta..vilket underbart kött...mört..och gott!!!
Så vi äter gärna HARE..flera gånger...det ska ni alla veta!!!


Ja nu är det dags....att åka hemåt efter en MYCKET ROLIG och TREVLIG HELG!!!
Vi har delat gemenskap med varandra,skrattat,så tårarna runnit,många gånger...
ätit gott och njutit av denna mat..som ni ser på bilderna...


TACK LIISA OCH JAN!!!!
För allt ni BJUDIT OSS PÅ....OCH EN TREVLIG OCH HÄRLIG GEMENSKAP!!!!
..........
Så åkte vi till LINKÖPING..för att där stanna till ,innan vi åkte vidare hem till Eskilstuna...
och Kolsva.

Ett av mina  barnbarn...Sara....(Marias dotter i Eskilstuna)
bor nu där...tillsammans med sin sambo Markus...
Och det blv en MYCKET KORT TITT...
men vi hann krama om henne  och få se var/hur hon/dom bor.


Sara och Lasse.

Lycka till, Sara!!! En STOR KRAM till dej..även på detta viset!!!
LYCKA TILL!!!


Nu åkte vi vidare, till Gunilla..ytterligare en av våra vänner...
Vi brukar stana till där..när vi åker hem från Gnosjö.


Och nu bjöds vi på kaffe, kaka och en god äppelpaj med hemlagad vaniljsås.
   

Vi hann fika, njuta av allt detta goda..och prata och skratta även här...
TÄNK så värdefullt att ha så många GODA VÄNNER....


Innan vi åkte vidare..så gick vi ut...
     

och vi fick se Gunills nyköpta fina bil.


TÄNK VILKEN HELG VI FÅTT UPPLEVA...
Ni som har tittat och läst..ni förstår att jag /vi är nöjda över dessa dagar....
som vi har haft tillsammans.

Vi har"FÅNGAT DAGEN"..ännu en gång...


Kommentarer
fenixmona

Vilken helg! Så många fina bilder och så mycket god mat o fina bakverk! Fast bäst av allt är ju att få träffa så många vänner! Kramiz

2011-09-13 @ 06:33:02 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Maggan Karlsson

Så underbart härligt ni har haft det i helgen.Mycket god mat som vanligt. Hare är ju en delikatess. Det har jag ätit många gånger eftersom min man var jägare.(skryt!)

Jag gillar denna fina borddukning också med höstlöv och bär.

Ja ni har verkligen Fångat Dagen

Kram min kära ,kära vän och krama om Lasse från mej. (det gör du väl så gärna va?)

2011-09-13 @ 09:16:16 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Gunilla

Ni har alltid nått på gång, härligt! kul att få läsa och se vad ni är ute på ha det gott !!

2011-09-13 @ 09:29:37 URL: http://www.gugge67.wordpress.com
roffe

Vicken toppen helg ni haft.Jag har märkt på många bilder du tagit mycke mat bilder ,är det enda ni gör äter och äter.Jag har med ätit Hare det är gott kött.ha en fin dag.kram

2011-09-13 @ 09:48:07 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
attis

Hej goa vännen. Vilken underbar helg ni ser ut att ha haft. Så många vackra bilder. Här är förkylningen fortfarande och bråkar med mej. Ha en underbar dag och tack för att du delar med dej av allt det fina.

Bamsekram

2011-09-13 @ 09:55:26 URL: http://attisblogg.blogg.se/
Ruth

Åter en helg med mycket gemenskap, god mat i vänners samvaro det bevisar alla foton. Ni är ständigt i farten och hittar på nya äventyr.

Tack för att jag fick följa er på denna resan.

Kramen

2011-09-13 @ 10:40:07 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Anita Lundwall

Du bjuder på så fin underhållning.

Tack för att du visar så fina bilder, ni verkar leva livet.Ha de bra

kram Anita Lundwall

2011-09-13 @ 16:02:03 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Spanaren

Så mycket gott och så trevligt och mysigt ni verkade ha haft det :-)

Likadana röda äpplen som jag har fått ;.)

Ha en bra kväll/ kram

2011-09-13 @ 19:19:10 URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Lillemor

En härlig och mysig helg har ni haft med god mat och goda vänner.

Ha det gott

Kram

2011-09-14 @ 07:07:29 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
wiper

Nu har ni varit ute på roligheter igen ;) Vad kul ni har haft hos era vänner. Jättefina bilder och mycket gott att äta. Kul och häftig bild på dig och Lasse utanför huset ;)Var det en som klätt ut sig till Peps Persson?.



Det var verkligen en toppenhelg ni hade



Ha en fin onsdag också

kramar

2011-09-14 @ 13:28:52 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Madde

Hej goa Margit! :D



Ja, ni hade verkligen lyckats med att fånga dagen. Vilken fantastisk helg! För att inte tala om alla godheter som ni blev bjudna på. Riktigt, riktigt mumsigt såg det ut. Det är därför det alltid är så kul att titta in här. Man blir glad av att få se allt kul ni hittar på med era underbara vänner, släktingar och bekanta. Så tack Margit för att du delar med dig av allt det härliga ni gör! :D



Annars så hoppas jag att allt är bra med er och ha det nu så himla gott tills vi höres igen.



Många kramar! :D

2011-09-14 @ 14:04:29 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Love

Ni har ätit druckit skrattat o haft det dunderbra med era vänner. Gillar att få vara med så här på ett hörn

Första gången jag åt hare var faktiskt på Mallis för många år sedan o hare gillar jag.

Väntar på att grannen ska skjuta vildsvin så vi får en stek. Dom befinner sig i närheten men är inte så lätt att skjuta.

Allt under kontroll i Vildfagre och till helgen är det Blåskonsert i Brevens som vi ska gå på.

Leif är och drar ut en tand så han får soppa i kväll men Lukas ska fixa pannkakor till oss.

Tänker på er o hoppas vi ses snart.

Kram till er båda från oss båda.

Kramizz.

Love.

2011-09-14 @ 15:28:43 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Vilken härlig helg ni verkar ha haft och vilken god mat. Det måste vara svårt för dig att banta när det vimlar av god mat överallt.

Vi pratade om facebook och det är klart att jag är med där och du får gärna bli vän om du vill. Jag heter ju Anita Brehlin så du kan väl leta upp mig för jag vet inte ditt namn. Kram

2011-09-14 @ 16:46:28 URL: http://skogsnuvanbloggagratis.se
roffe

Imorse var det inte varmnt,men nu kommer solen göra så det bli varmare idag.Solen lyser från klar blå himmel.Ha en skön fredag.kram

2011-09-16 @ 09:52:29 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Lisbeth

Nog har ni fångat alltid. Ni är fantastiskt duktiga på att leva det liv ni har. Jag har också smakat hare. Tycker om det om det är rätt tillagat. Min mamma är suverän på det. Kanske man ska kopiera er resa fast på andra orter. Ser ut som om det kan bli lite av en kulinarisk tripp

Ha en fin helg

2011-09-16 @ 22:04:45 URL: http://tankelek.blogg.se/
roffe

Var ducktig Tesse är.Du ser att jag bloggat om henne idag.Ha en skön dag.kram

2011-09-17 @ 10:02:46 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Janne

Hej Margit ! Vi är lite fundersamma på varför du inte besökt bloggen på länge ? Ni verkar njuta av varje dag och hela tiden hitta trevliga saker att göra.

2011-09-18 @ 18:04:45 URL: http://badbollen.blogspot.com/
kristina

Vad härligt ni har det, ni tar verkligen vara på det goda i livet.

Det är så mycket gott på din blogg ,men mitt samvete valde Medelhavssoppa.

Tack för receptet.

Goa kramar till dig!

2011-09-19 @ 12:22:42 URL: http://kristinakicki.bloggplatsen.se
Stevie

När jag läste namnen på Dina vänner, Jan & Liisa,

kom jag i tanke om att de kanske är ifrån Estland!

Sedan kom jag i tankar om att min familj kommer ifrån Estland, och min pappas fru (sambo) hette Margit (fast hon var svensk förståss)!

:o)

Sedan hittade jag denna låten på YouTube

http://youtu.be/OBR0ftuplNE

En Vacker låt på just mitt egentliga modersmål;

Estniska!

:o)

2011-09-23 @ 18:09:05 URL: http://esthonianangel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback