En hel vecka har vi varit hemma nu...

sedan vi kom från vår Mallorcaresa... Tänk vad tiden går....

Vissa dagar har varit: "BARA VARA" dagar
och det kan man ha...utan dåligt samvete
och vi är ju BÅDA TVÅ...pensionärer...och "slitit och jobbat"  i många år.
Så nu kan vi ta det lugnt och "förlusta oss"....bäst det går.

Visar några "bildplock" från veckan som gått...:

Förra veckan, i torsdags....så hade jag en "ESKILSTUNADAG" igen.
Liisa..skulle då bila upp från Gnosjö..och hälsa på sin gamla mamma.
Vi hade då bestämt att vi kunde träffas en stund....
Det var ju nu drygt en vecka sedan....som vi träffades och var tillsammans på Palma Nova..
NU var det JAG som fick ta en bild...på henne..när hon kom med  bilen...

Ni kanske läste/såg mitt förra inlägg, när jag berättar om hur vi FILMADES..när vi kom till
vårt Hotell..och DÄR stod Liisas man och filmade oss, när vi kom...
Dom hade också bokat resa dit....så vi..möttes där....under några dagar..vid stranden..
och när vi gick ut och åt på kvällarna.
Det var en ÖVERRSKNING!! Vi visste inget...


Vi åt lunch tillammans på "MÅSTA ÄNG"...där hennes mamma nu bor...
   

-----

Var naturligtvis och schoppade  en del också.
 Det blev lite kläder.

Så på eftermiddagen..så kom Lasse från sitt GOLFSPELANDE.
Vi var då bjudna på SURSTRÖMMING
hos våra vänner Elvy och Håkan...
ute i deras kolonistuga.

HÄR är det dukat...så inbjudande...


Här ser vi Elvy och Håkan... håller på med rensning...och göra i ordning...


HÄR ser ni min "KLÄMMA"...så lägger jag ihop den..när jag äter..GOTT!!!


Vi hade en MYCKET TREVLIG KVÄLL tillsammans ..
Åt, njöt och pratade och skrattade.... Våra "gubbar".. Håkan och Lasse har en sån humor...


Det blev en mycket trevlig och rolig kväll tillsammans...

--------------------


NU är det lördag:
Och vi var då bjudna till UPPSALA...för att få se den lilla nyfödda PRINSESSAN, Linn!!!
Hon föddes medans vi var på Mallorca...

Här ser vi mamma Ulrika..och lilla Linn.


Här kommer "KLICKBILDER"...där vi alla håller i lilla söta Linn..
Pappa Tomas, Farfar..och jag... med lilla Linn.
och så ser vi också "stora syster" Ida..som snart fyller 3 år...
        

"Steff"...med lilla Linn ..och Ida..bredvid...


"Steff"...han lekte flera timmar med Ida..så dom hade också så roligt...




En myccket trevlig och fin dag..som vi fick vara med om...

-------------------------

NU är det söndag...eftermiddag
Telfonen ringde..och det var Christina...
som ringde och frågade om vi ville komma förbi och dricka kaffe
och det TACKADE JAG JA
Så nu ser ni oss...
Nybakad tårta... Dom hade båda två..rätt nyligen fyllt år...också.. 
CHRISTINA...


TOMAS

Dottern Sigrid... jag..och Lasse.
         
Christina och Tomas..är våra vänner....
som "kokar soppan ihop"....i Brukskyrkn 2 ggr/ termin
Bor "bara ett stenkast"..ifrån oss
.......  

Måndag...
Lasse spelade GOLF igen...och jag hade lite ärenden i Eskilstuna igen...
Var på ICA MAXI och handlade lite...
Var en runda till min dotter Maria.
Vi åkte ut tll hennes kolonistuga en sväng...
Maria..inne i växthuset...jag fick med mig en påse tomater...
en squasch...och en gurka igen...


HÄR ser ni hennes PLOMMONTRÄD..som DIGNAR av Plommon..


var också en runda förbi hos min dotter Ilone...
---------

Nu är det några bilder från dagen....
Bild på PELLARGONIER..


Visar en MYCKET GOD MATRÄTT...
Lite egen "kompott"
Innehåller: potatis, lök, squasch, tomater. krossade tomater med basilika..
kotlettskivor och riven ost..
Gratinerade..BLEV MYCKET GOTT

Vi har mer än halva..kvar..så dvet räcker även i morronkväll..att njuta av.




Köpte nya blommor...att plantera i krukan  på bordet, UTE..
och VÄLKOMMENKRUKAN...



Ja det var LITE av våra dagar..sedan vi kom hem...

I morron så är det SOPPLUNCH igen i Brukskyrkan..
så då styr vi våra steg dit...och äter KRÄFTSOPPA
och får dela gemenskap med trevliga och glada männiksor.

Det gäller att "FÅNGA DAGEN"!!!

Kram till er ALLIHOPA!!!


Kommentarer
attis

Så mänga fina bilder och trevliga dagar. Här stormar och regnar det idag. fy så trist det är. Ha en underbar dag vännen.

Kramen

2011-09-07 @ 09:39:13 URL: http://attisblogg.blogg.se/
Maggan Karlsson

Ska ni redan börja med er sopplunch. Vi får vänta några veckor till. Men man längtar efter gemenskapen som alltid infinner sig kring borden.

Ja du har som jag fullt upp med familj och vänner.

Idag regnar det som om himlen vore öppen,så det blir dåligt med ute vistelsen. Men jag blev bjuden i em av en väninna på kaffe och våfflor så det ska bli så mysigt.

Ha det jättebra i fortsättningen min kära Margit. Kram!

2011-09-07 @ 10:42:57 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Lillemor

Många fina bilder som alltid och trevliga dagar med nära och kära

Ha det gott

Kram

2011-09-07 @ 12:41:29 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
♥ Carina ♥

Mmm... surströmming! Nu blev jag sååå sugen :)



God mat, gott sällskap och härliga bilder som vanligt.

Och lilla söta Linn... dom är underverk dom små...

Kram

2011-09-07 @ 13:16:19 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Ruth

Ni har tagit det lugnt ? jo jag tackar jag, full rulle varje dag tycks det vara. Så många fina foton, nya fina blommor, men den vackraste blomman var ju lilla Linn.

Kram vännen

2011-09-07 @ 22:15:34 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Stevie

Godmorgon Margit!

:)

Tar gärna recepten på Din klämma & Din egen kompott,

då det ser oerhört delikat ut!

:)

Hon är söt lilla Linn!

Kram

Stevie

2011-09-08 @ 08:42:58 URL: http://esthonianangel.bloggplatsen.se/
Janne

Margit man brukar ju säga "Borta bra men hemma bäst" det stämmer nog. Ha en fin dag !

2011-09-08 @ 08:51:32 URL: http://badbollen.blogspot.com/
roffe

Igår glömnde jag skriva här.Åter fina bilder på era vänner.Vad liten bebis jämnte mot Farfar lasse.Söt liten krabat.Gilla du surströmming,är man från norrland där äter alla surströmming.Vad sugen jag blev nu på tårta.Ha en fin dag.kram

2011-09-08 @ 10:46:26 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Stevie

Godafton Margit!



Visst klara Du av att göra bildspel,

är gratis upp till 25 bilder & valfri musik!

Kan Gilla, FenixMona, Farfar Hebbe & jag göra bildspel så kan Du, annars får Du ta Lasse till hjälp.



Ha en fortsatt fin Kväll!



Kram

Stevie

2011-09-08 @ 21:19:47 URL: http://esthonianangel.bloggplatsen.se/
Love

Hej kära syster yster!



Härligt att se alla bilder från semestern.

Ni lever livets glada dagar som man ska och delar med er av glädje Tack.

Kul med överraskningar. Vi upplevde samma sag med Jillo Kent på Kreta ett år. Gissa om vi vart förvånade när dom dök upp på restaurangen.

Vilket litet sött underverk hon är lilla Prinsessan Linn.

Verkar bli en toppendag i dag och Leif är hemma så vi ska nog påta lite i trädgården. Ja inte jag för ryggen sätter stopp för det just nu men arbetsledare kan jag vara.



Äpplena är nog mogna och jag ska skära i bitar och frysa in. Massor av svamp i skogen och snälla vänner som ger oss så stekt kantarell på smörgås är smaskens.

Hon har så fint din Maria på sitt smultronställe jag har varit dålig med att skriva till henne men du kan väl hälsa så gott att jag ska bättra mig.



En dag ska jag få åka med Sita upp till Kerstin hon har skickat pelargonskott som ja nu plantat.

Önskar jag hade ett blomrum till vintern vet inte var alla pellisar ska få plats.

Leif sover fortfarande men nu måste jag ha kaffe så jag vaknar ordentligt.

Kram vänner och ha en skön helg.

Love med man.



2011-09-09 @ 08:22:26
roffe

Idag skiner solen och prefekt städväder.Ha en skön dag.kram

2011-09-09 @ 09:54:30 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
wiper

Ni har upplevt en massa roligt som vanligt ;) vilken fin bild på mamma och nyfött barn, man blir rörd och berörd. Tänk att en hel vecka har gått redan sen ni var bortresta. Tiden bara springer iväg och snabbare ju äldre man blir tycker jag. Vad mycket gott ni ätit också. Sen att få träffa bloggvänner och andra att njuta med är mycket värt.



Ha en fin fredag du och Lasse



Mr T hälsar så mycket till er



varm kram

2011-09-09 @ 11:16:20 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Berith

Fresterska ...nu blir jag ju sugen på surströmming ..hahaha....

Så söt hon är lilla Linn ...ja mamman också :))



Ha en riktigt skön söndag min goa vän och hälsa till din goe Lasse :))



Varma kramar från oss till er :))

2011-09-11 @ 10:00:20 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
roffe

Äntligen har jag vunnit ett pris.Jag varit med i en tävling inne hos Camilla,och hon drog mitt namn.Ha en skön dag.kram

2011-09-11 @ 10:30:11 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Karin

Vilken gullig liten prinsessa som har kommit till världen! De är helt ljuvliga att hålla i och snusa på! De luktar så gott!!!

Kram Karin

2011-09-12 @ 19:42:25 URL: http://pixelmojan.se
roffe

Hej.Samma gäng som var på Palma Mallorca väll.Dom som bor i Gnosjö överaskade er nere i mallorca när ni kom ner.ha en fin dag.kram

2011-09-15 @ 14:56:26 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback