LEGAT LÅGT....

med kameran  och med bloggen...
Många dagar sedan jag bloggade sist...
Är jag sjuk..eller..vad är det???
Knappt tagit en bild...
Har inget riktigt svar....själv på det...

Men nu blir det "nått".
Börjar med att dela med mig ett RECEPT...
Tillagade detta i början på veckan
och det blev MYCKET GOTT!
(Fanns i ICAkuriren)

Rosépepparfile´ gryta



Fläskfilé 400-500 g
Salt,Peppar, Smör

Lök 1 stor

Crème fraiche 2 dl

Vispgrädde 1 dl

Chilisås 2 msk

Worchestersås ½ msk

Soya ½ msk

Vitlök 1 klyfta

Rosépeppar 1 msk

Persilja

Skär filén i knubbiga skivor. Platta ut dem lite med handen.
Bryn skivorna i omgångar hastigt

på båda sidorna. Salta och peppra. Tag upp köttet.

 Fräs lökhacket utan att det tar färg.
Blanda
samman crème fraiche, grädde, chili såsen, worchestersåsen, soya, och vitlök.
 Slå
blandningen över löken och låt puttra några minuter.

Lägg köttet och rosépepparn i såsen och

låt puttra fem minuter. Strö över persilja.

 Pröva gärna!!!
--------
Linus....bevakar toan...


Var på JYSK häromdan..och köpte några korgar
för att lägga saker i...så att det inte ligger i högar  på bordet.
MEN Tessie missuppfattde detta...
Hon trodde nog att den var till för henne...


Lasse kollar på henne...


IDAG, fredag så har Lasse och jag varit i Västerås halva dan...
Vi började med Lasarettet...där Lasse fick sin dagliga behandling....


Sedan åkte vi till en butik...som säljer attrialjer till badrum...
Så vi valde vägg och golvplattor....

Det fanns många olka ...at välja på... vi tittade och tittade....

("klickilder")

            

     '
Därifrån så åkte vi till IKEA....
Vi började på restaurangen....
IDAG så blev det "DAGENS" som var kycklingfile´ och pom frittes...
grönsaker och dricka samt kaffe.
Det smakade gott!!!
      

Sedan gick vi runt...på båda våningarna....
Tittade och tog lite bilder...


Mycket fina  saker...sängar...kuddar...olika färger...
         

Lite julsaker...hade dom nu också plockat fram
"Det ska börjas i tid.."..
"          

En ny hink...till kökets avfall blev det också.
Lasse provade..och den passade bra...





Timmarna gick fort...och vi kom hem på eftermiddagen...
Våra katter var hemma/inne och väntade på oss.

I kväll har vi haft en lugn TV kväll... :
Tittat på "Världens barn"....
Önskar er ALLA ett fint veckoslut!!!!

(Bild från Google)


Kommentarer
Corina

Men den korgen passade väl utmärkt till kattsäng :) Såg så ut i alla fall. Men inte ska man väl ha gubben i sopkorgen heller :) Så skräpig är han väl inte än din Lasse ? Kram!

2011-10-15 @ 08:42:36 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Ruth

Roligt att springa i affärer. Du skriver att du inte har fotat så mycket, hahaha. Skulle önska jag hade Ikea här, dom tycks ha god mat till bra priser, men skulle nog bli lat vid spisen därav. Så badrummet skall få en uppfräschning i höst ? roligt att fixa till det och få fint, en perfekt tid att fixa inomhus. Har skrivit ut ditt matrecept, det måste testas, låter superdupergott.

Hoppas ni får en fin vecka.

Kramen.

2011-10-15 @ 10:21:05 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
wiper

Vilken fin katt och kattkorg. Vad kul att få se bilder från IKEA i Västerås. Min mans yngre bror bor där så vi har varit dit ett antal gånger genom åren. Vilken rolig bild på Lasse när han spexar lite. Tack för receptet som jag själv känner mig frestad att tillaga. Det ser jättegott ut.



Ha nu en fin lördag du och Lasse

sköt om er

Mr T hälsar

varm kram

2011-10-15 @ 10:43:20 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lillemor

En bra helg önskar jag er.

Fina kort som alltid

Kram på dig

2011-10-15 @ 12:03:01 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
M Anneli A

Hej Margit, tack för din kommentar inne hos mig. De va gulligt..



Min mamma hade en gul katt som din, men han hette Zimba o han följde alltid med mig när jag va ute med min hund.. Först gick hunden, sen katten sen kom jag efter i kopplet.

Han fick somna in för han blev jättesjuk, de fanns inget att göra.. Jag saknar honom på våra promenader. Ibland tycker jag att jag ser honom, fast han inte är där.



Du har en fin blogg med fina bilder. Roligt att se.



Ha en härlig lördag. Kram kram ♥

2011-10-15 @ 14:02:04 URL: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se
gerty

Fina bilder som vanligt, det receptet skall jag pröva såg så gott ut

2011-10-15 @ 16:43:14 URL: http://bloggplasten.se
Karin

Ja du, lite bloggtorka ibland drabbas oss alla från och till. Fast du hade kanske mest fototorka:-)))

På IKEA hittar man fina grejor tycker jag, och vi brukar också äta dagens när vi är där. Fast på det nya IKEA i Malmö, som är världens största, där har jag inte varit ännu. Minns den första lilla IKEA affären på 70-talet. Man skämdes för att gå dit, och man talade absolut inte om att man hade köpt något där. Vilken fin utveckling till bra produkter, och till ett helt annat anseende!

Tack för receptet, det provas vif något tillfälle, nu är det sparat i alla fall!

En skön fortsatt helg!

Kram Karin

2011-10-15 @ 19:54:16 URL: http://pixelmojan.se
Gunilla

Jösses, bara mitten av oktober, och redan julsaker framme i vissa butiker?

Snart börjar dom väl med julsaker under sommaren oxå, för att vara i tid?? :)

Inte klokt vad många butiker har brottom med att julpynta.

Då har man liksom ingen julkänsla kvar när den tiden kommer.

Då kan dom väl ta alla stora högtider på en och samma gång.



Var oxå på IKEA för ett tag sedan, och köpte en ny golvlampa att ha bakom soffan.

Finns en bild på den på min blogg, inte riktigt så den ser ut, men nästan.

Ska lägga ut den bild jag har tagit i stället för den golvlampa, som var på bild på IKEAS hemsidan.

Gör sig nog bättre tror jag.



Ha en bra fortsatt helg

Kram/Gunilla

2011-10-15 @ 22:37:17 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Maggan Karlsson

Jag har saknat dina inlägg eller fotoberättelser,men du är alert ändå på det området. Jag får sån bloggtorka ibland emellanåt och då får det vara tills jag får inspiration.Och foton är jag urdålig på.

Så klart att Tessie trodde det var hennes korg!

Ha en skön söndag nu min vän och vi fortsätter väl med att "ses" på FB dagligen eller hur? Kram!

2011-10-15 @ 23:38:35 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
roffe

Den grytan måste jag prova,jag har fläskfile hemma.Jag tycker ni ska ta dett badrummet med oranga handdukar i,snygga dörrar till duschen.ha en fin söndag.kram

2011-10-16 @ 10:55:44 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Susanne

Inte alltid man har lust att blogga. Den där maten måste jag testa låter så himla gott. Hoppas helgen varit bra. Kram

2011-10-16 @ 18:54:38 URL: http://vejers.blogg.se/
Vicki

Så gott maten lät, får jag skriva av och testa här hemma!!! Vad severade du till??



Bor du långt i från ditt barnbarn?



Allt bra?



Ha det gott,Vicki

2011-10-17 @ 11:41:33 URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
skogsnuvan

Tack för det receptet. Jag ska göra det redan på onsdag tror jag.

Julgrejor redan????? Helt sanslöst. Det är ju faktiskt bara oktober ännu.

2011-10-17 @ 14:59:01 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Mita

Men vad bra med ett nytt recept som du testat och säger att det är gott. Jag ska provlaga och sen bjuda på det,kanonbra..

Kram vännen!

2011-10-17 @ 23:05:44 URL: http://mithasplace.wordpress.com
Anita Lundwall

Tack för receptet den skall jag prova.

Alltid riligt att följa dig och Lasse på era äventyr. Ni ser ut att ha skoj.

Alltid kul att handla lite nytt till huset, nunera hyr vi ju men vi fixar lite i alla fall många gånger får vi pengar av hyresvärden han är toppen.

Eftersom de bor i Stockholm känns Gården nästan som vår Vi håller kolla på allt här.

Kram på dig Marig

Anita Lundwall

2011-10-18 @ 09:53:48 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback