Håller på att läsa.....

MARIA SCHERERS BOK:
"DU ÄR INTE ENSAM.
"En läkebok för själen.

Köpte den för ett antal år sedan, läste den och tyckte den var mycket bra.
Nu har jag sökt igen den....bland ALLA mina böcker.
Har den  nu i Kolsva... i en "LÄSLÅDA" på Toan..hemma hos Lasse...

Läser nåt kapitel i taget..och läser, tänker och bergrundar!!!
Mycket tankar som man känner igen från det vardagliga egna livet....



"I sin nya bok tar Maria Scherer sina läsare med på en spännande resa i själens och känslornas värld. Hon skriver rakt och direkt om varför våra liv blir som de blir. Hon kommer med både kärleksfulla och utmanande tankar om hur vi kan hoppa av grötlunken, tristessen och gråheten. Hur vi bör påminna oss själva om att allting fortfarande är möjligt. Att livet alltid erbjuder en skimrande palett av möjligheter och chanser - om vi bara vågar ladda om våra inre batterier. Vi måste ta tag i framtiden just nu - just idag - just du! Det är ju ditt liv det gäller - och du har inte råd att skjuta upp vare sig lyckan eller drömmarna en minut till."

"Du är inte ensam" är en inspirerande läsning - befriande fri från pekpinnar, diagram och patentlösningar.

Maria Scherer för istället en öppen och ärlig dialog med läsaren. Hon delar med sig av sin mångåriga erfarenhet som skribent, författare, föreläsare, TV-personlighet och krönikör


Detta är en bok som funnits...MEN tyvärr slutsåld....enl BOKUS...

Du är inte ensam : En läkebok för själen (pocket)

Men så hittade jag denna bok, som jag nu nyss beställt.
Kommer om några dagar....efter beställningen kommit.
Någonting bättre är redan på väg (pocket)

En bok om medmänsklighet

Efter den omtalade succén med tio upplagor av Du är inte ensam (2002) återkommer nu Maria Scherer med en ny läkebok för själen - Någonting bättre är redan på väg.
Än en gång tar hon med sina läsare på en inspirerande resa i själens och känslornas värld. En resa där hon ofta stannar upp och påminner om våra inre resurser: - Du är mycket lyckligare än du tror - och vet om!
I sin nya bok driver hon envist och engagerat tesen att alla kan bli livslyckliga och få tillbaka förlorad kärlek, livsaptit och självkänsla. Hon skakar om, utmanar, lugnar och omfamnar med sitt varma, men ändå ärligt realistiska språk. En bok med undertoner av ett kärleksfullt brev från en mycket god vän, en som bryr sig - och en som ser dig - ända in i själen och hjärtat.
Maria Scherer har skrivit en bok som påminner dig: Någonting bättre är redan på väg.

--------------------------
Jag  har gjort en del sedan jag Bloggade sist..tagit bilder...
MEN  NU känner jag att det ska jag iNTE skriva om....
Utan jag vill tala om denna boken..och kanske du  är intresserad och skaffar och läser dem också...


Öskar dej en GOD NATT..och ett fint VECKOSLUT!!!


Kommentarer
Anita Lundwall

Skall kolla med Lyssnarklubben om den finns

Jag kan inte läsa böcker numera Om jag tittar i boken tittar på Affe läser tittar upp blir jag yr och mår illa så därför lyssnar jag på böcker

<Har en hel drös.

Ha en trevlig helg Kram Anita Lundwall

2011-10-28 @ 11:13:51 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
wiper

Vad kul att hon kommit ut med en ny bok. Hon flyttade ju till England och är gift med en som heter Wilöf. Min pappa kände hans bror och dom hade samarbete när det gällde restaurangnäringen. Hon var ofta på tv förr. Det verkar vara en givande och läsvärd bok



Nu önskar jag och Mr T dig och Lasse en fin lördag

varm kram

2011-10-29 @ 08:34:59 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Fenixmona

Vissa böcker biter sig fast mer än andra då är det härligt att kunna läsa om den...Kramiz

2011-10-29 @ 09:09:36 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Camilla

Vad underbart det är så man hittar böcker som man tycker är bra.

Nu önskar jag dig en underbar lördag.

Kram!

2011-10-29 @ 09:42:24 URL: http://cammo69.blogspot.com
Anita Lundwall

Tittar in för att önska dig & Lasse en trevlig helg

Kram Anita Lundwall

2011-10-29 @ 19:11:17 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Monica

Det verkar att vara bra böcker.Jag har inte läst någon av dom,men kanske blir någon gång att jag köper om dom finns till försäljning.Jag köper nästan alla böcker på adlibris,skickar efter på nätet,jättesmidigt och billigare också.



Ha det bra!



Kram Monica

2011-10-29 @ 21:48:18 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Maria

Den där boken (Du är inte ensam) har jag haft fast läste den aldrig. Vet inte om jag har den kvar, får undersöka saken =)

Ha en skön söndag!

/Maria

2011-10-30 @ 10:58:32 URL: http://mariamalmgren.blogspot.com
Skrivmoster

Jag har läst Marias böcker och tycker att det ger så mycket tankar och gör gott inombords.



Det finns många beg. böcker i skiftande kvalitet på

Bokbörsen.se

Där kan man hitta sånt som är slut hos handeln.



Ha en fin läsupplevelse och skön söndag!

2011-10-30 @ 12:24:57 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
roffe

Kommande vecka lova dom rekord värme,då ska man väll njuta ,inte tänka på Kung bore.Ha en fin söndag.kram

2011-10-30 @ 13:04:20 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
roffe

Godmorgon.Idag ska jag åka till skövde,vi fick inte vara kvar i lokalen i tibro.Ha en skön dag.kram

2011-10-31 @ 06:42:33 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
skogsnuvan

Den boken är bra. Ibland när man läser såna där positivitetsmirakemänniskors böcker vill man bara spy men den här är faktist bra

2011-10-31 @ 10:14:59 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback