FYLLER ÅR...i veckan.....

ja det är många.....

Börjar med att säga:

GRATTIS JOHANNES
som fyller 20 år måndag 21 november.
Ett av  mina 14  barnbarn
HIPP HIPP HURRA!!!!


NY BILD!!! Lagt in fel. bild i natt...HÄR kommer en bild där JOHANNES finns med..
han som fyllt 20 år idag.

Johnnes till vänster, brorsan Samuel i mitten och mamma Marie till höger...




På bilden, min äldste son Mikael.. Samuel...Låter bilden vara kvar.... skrev fel..igår....

Bilden togs i sommar..när vi var uppe i Vännäsby och hälsade på.
Passar ju bra, vi äter TÅRTA..på bilden.

Nu får du köpa ut på systemet...!!
Du bor ju nu i Umeå och avståndet är långt
och därför så får det bli att GRATTA på detta viset!!!

--------
Tisdag den 22 november så har vi nästa födelsedagsbarn, min yngsta dotter Ilone
som fyller 36 år!!

Hipp Hipp Hurra!!!! Grattis!!!!


Kommer ihåg....när jag var gravid, gick min sjuksköterskeutbildning...1975
"TIDEN VAR INNE"..och "ingenting hände"... var inlagd på Gyn/förlossningen i Kalmar...
fick gå på permission under helgen...och VIPS på natten så "gick vattnet!"
Då var det bara att åka in till FÖRLOSSNINGEN..och på lördagförmiddagen ,
så var det dags!!!
Åren går och nu fyller du 36!!!

Ett STORT GRATTIS till dej!!

----------

TORSDAG den 24 movember...
så fyller Peter 46 år.
Peter bor ihop med min dotter Mirjam uppe i Nordmaling....
och är pappa till 2 av mina barnbarn

Ett STORT GRATTIS TILL DEJ PETER!!!!
Hipp Hipp Hurra!!!!
GTATTIS i förskott!!!




(
Bilden lånat från Google)



Önskar er alla TRE fina födelsedagar och firande!!!
Och eftersom avståndet är så långt till Johannes och Peter så kan vi inte titta in och gratta...

Googletårta också.



-----------

Några bilder från veckan som varit:

Denna bild togs i början på veckan...
på eftermiddagen när solen höll på att gå ner!!!
Vackert!!!
Vilka underbara färger!!!
Bilden tagist utanför Lasses hus.


I onsdags så var vi på vår trevliga SOPPLUNCH igen i Brukskyrkan.
Menyn: Potatis och purjolökssoppa!!!
Mycket gott även dennan gången.
Och vi satt dennna gången också vid det stora ovala bordet...
11 stycken  "trängde" vi ihop
och det var SÅ TREVLIGA samtal och mycket olika saker vi pratade om även denna gången!

Dessa onsdagar är en höjdpunkt under veckan. man träffar andra människor och umgås och lär känna nya.


Lasse är ju varje dag till Västerås..och ibland så följer jag med.
Vi var även denna gången på IKEA på hemvägen och åt "DAGENS",
handlade också några saker som vi behövde.

På onsdageftermiddagen ..så åkte vi en sväng till svampskogen igen...
Och visst hittade vi "TRATTISAR" även denna gången.
Vi satte oss sen och rensade... fick telfon och frågan om jgag kunde åka och jobba på natten.
och det var nu snart rensat klart så¨det gick bra.


Lasse han förvällde svampen senare på natten...och dagen efter så "paketerade jag" dom.
Här ligger de..och NU ligger de i frysen.


Nu i fredags så öppnade och invigdes det nya ICA MAXI i Köping!!!
Vi åkte dit på eftermiddagen...
Handlade en del...många extrapriser...
Vi betalade knappt 200 kronor, för det som syns på bilden nedan.


Jobbade även fredagnatten...
och på lördageftermiddagen så började Lasse och jag på med ett PROJEKT...
Plocka om och flytta vissa saker...och kassera och en del till Second...
Det står nu massor med prylar..som skall packas undan...
Massor med saker som vi ställt på KÖKSÖN..tillsvidare...


Här har vi ställt en massa porslin....


Söndag:
jag var på förmiddagen till Pingstkyrkan på Gudstjänst...

Här ser vi pastorn..Holger.


Och nu i söndagskväll....så hade dom JULKONSÄR....
Här är gästerna som medverkade då
(men jag var inte där då)

I kväll klockan 19.00 gästas pingstkyrkan i Köping av de tre barytonerna Bo Wallenberg,
Mikael Järlestrand och Mikael Joumé.


-------

För övrigt så har Lasse och jag haft en LUGN HELG....
Och nu är det snart en NY VECKA IGEN...
Med många saker på "agendan"..som skall göras...
på onsdag skall jag på en liten BLOGGTRÄFF...till Örebro.
Blir kul!!!
Och snart är det 1:a ADVENT!!
Så under denna veckan så blir det att putsa resterande fönster...
Stryka gardiner och sätta upp, plocka fram adventsljusstakar...
TREVLIGT!!!
Tiden går så fort!!!!

Önskar er ALLA en trevlig och bra vecka....
med alla förberedelser som även ni har framför dennan vecka.






Kommentarer
Sita

God morgon. ICA Maxi i Köping där jobbar min kompis dotter Anna-Karin. Ja vi ses på onsdag. Jag jobbar idag ist. Kram

2011-11-21 @ 05:09:41 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
wiper

Du har så fina barn och barnbarn. Kul att få se din son också. Grattis till födelsedagsbarnet. Grattis till fina Ilone också i förväg. Vad häftigt hon är klädd och snyggt halsband. Grattis till Peter också, vad många ni har som fyller år men er släkt är ju så stor och härlig



Vilken fantastisk bild utanför Lasses hus. Soppluncherna verkar populära och ni har alltid så mycket folk och goda soppor



Vad kul att du skall på bloggträff.



Ha nu en fin måndag och hälsa Lasse

Mr T hälsar till er båda



kramar



2011-11-21 @ 09:12:39 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Anita Lundwall

Först måste jag berätta om Vännesby

När jag bodde i Stockholm ville jag till Sommarhem trots att Morfar & Mormor bodde i Näverkärret, sagt och gjort de ansökte jag fick komma till Vännesby HUvaligen när jag kom fra i mitten på Juni låg snön kvar isen kvar. För att komma dit fick jag åka tåg tag & natt ensam 8 år vilken resa. När familjen hämtade mig fick jag sova i ett kök som var större än vår Lägenhet i Stockholm.. De hade Brödkakor i taket kommer jag i håg..

På morgonen ringde jag min Pappa och sa är du inte här i morgon bitti så rymmer Jag 1948 dåliga vägar stackar Pappa en gamal Ford Eifel Men nästa dag kom han sedan fick jag Aldrig åka bort..

Sedan

Var har du köpt stolarna till Köksön??

Skall bli kul att ses på Onsdag

kram Anita

2011-11-21 @ 10:07:21 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Love

Födelsedagarna kommer tätt i veckan och även jag grattar de dina.

Ska bli så jättekul att träffas på onsdag.

Halv 11 inne på Krämaren. Vet du vart det är?

Ska ta det lugnt i morgon så jag är piggelin. I dag blir det fönstertvätt.

Vi ska gratta Ludwig på lördag då han kommer.Han har fyllt 20 han med och i december blir Michelle 20

Bäst att sätta igång innan latmasken får fäste.

Ha en bra dag med din Lasse.

Kramizz syster yster.

2011-11-21 @ 10:16:22 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Maggan Karlsson

Grattis till alla de dina som fyller år. Ja det är tätt med given när familjen är stor.

Hörde av Anita att ni skulle ha bloggträff. Vad kul för er.Skulle gärna ha varit med,men det är för långt bort.Hoppas ni tar bilder.

I sommar får du och Anita komma hit och ta med några fler tycker jag. Vi hade ju så trevligt tillsammans i Eskilstuna sist.

kram på dej min kära vän.

2011-11-21 @ 15:17:18 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Maria

Den var ingen dålig matkasse för lite pengar. Jo då de e gott att få rensat in i mellan.

kramen

2011-11-21 @ 15:52:07 URL: http://torparmor.blogspot.com
Monica

Mycket på agendan ser jag,som vanligt.Du hinner aldrig ha tråkigt eftersom du har så mycket aktiviteter hela veckorna.Vad kul med bloggträff,önskar att jag kan vara med någon gång.



Vi hörs!



kram på dej

2011-11-21 @ 17:18:04 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Susanne

Är det inte samuel som är på bilden med mikael? :)

2011-11-21 @ 20:11:35
Ruth

Så många gratulanter, GRATTIS, GRATTIS till dom alla. Du har en fin familj, förstår att det känns i hjärteroten när dom bor så långt bort, tur det finns datorer och telefoner, då känns det nära trotts allt.

Kram vännen.

2011-11-21 @ 23:35:03 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Gunilla

Hej på dig!

Har pratat med love i telefon i dag,

så jag kommer oxå till krämaren kl 10.30

på onsdag, ska bli kul.

Jag gör ingen stor affär av advent

utan byter gardiner när julen närmar sig i stället.

Gillar inte julen ngt längre

så därför blir det som det blir.



Hoppas det blir uppehåll på onsdag,

så inte regnet öser över oss.



Tass tass

2011-11-21 @ 23:59:30 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Fenixmona

Oj, så mycket fyllande o hyllande i november! Även jag har väldigt många denna månad! Kramiz

2011-11-22 @ 06:11:39 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Corina

Som vanligt en himla massa trevliga kort och en massa födelsedagar att uppmärksamma. Men du, myndig blir man när man fyller 18 år...vid 20 får man handla på systemet :) Kram

2011-11-22 @ 11:13:00 URL: http://corina.bloggplatsen.se
roffe

Godmorgon.Sen jag kom hem har jag börjat på Aktivitetsträningen igen,så jag kommer upp på morgonen.inte alltid jag pigg på blogga men,börja så smått igen.ha en fin dag.kram



Om jag inte blogga varje dag,så kommer ni vara inne i mitt hjärta ändå.Du är så trevlig vän.

2011-11-23 @ 07:27:06 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Yvonne

Tiden går fort! Plötsligt så är barnen lika gamla som en själv(nästan iaf) Hälsa alla på bloggträffen! Kram!

2011-11-23 @ 08:42:26 URL: http://skningen.wordpress.com/
ingmarie

Jag kan aldrig skriva så mycket som du gör för här händer det inte så mycket....tack för besöket vännen...kram

2011-11-23 @ 08:59:13 URL: http://mimmiros.blogg.se/
roffe

Godmorgon.Hoppas du sätter in bilder från bloggträffen.Julen kommer för fort,roligt på ett sätt med tråkigt på ett annat.12dec är det 15 år sen mamma gick bort.Ha en fin dag.kram

2011-11-24 @ 07:40:08 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
ansepanse

med så många familjemedlemmar blir det många födelsedagar, GRATTIS till dem alla

kramar

2011-11-25 @ 22:39:15 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Lillemor

Önskar er en bra och fin 1:a Advent

Kram

2011-11-26 @ 06:47:31 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback