Allhelgonahelgen....

snart över....OCH
I början på veckan..var ALMANACKAN..."blank"..när det gällde helgen...
Kändes trist... ingenting planerat..
Ringde då till Eskilstuna, till vännerna Elvy och Håkan...
Och de hade ingenting inbokat på lördagkvällen.

Bjöd dem då att komma till oss på lördagkvällen....
Och så fick vi telefon från Uppsala..
och vi skulle då också få besök av Lasses yngste son Tomas och hans äldsta dotter Disa
som ville komma och besöka oss!!!
Det gick  bra...

Så på fredagförmiddagen så följde jag med Lasse till Västerås..för Lasses dagliga behandling....
och därefter IKEA..på vägen hem.
Precis då  så ringde Tomas....att dom åkte från Uppsala..
och när vi väntat och Lasse var klar på sjukhuset och kom ut till IKEA
så ringde han till Tomas..och då¨var han i Västerås och hämtade upp "Steff" som bor där..
och så möttes vi inne på Affärscentrat..vid IKEA.

Vi började då med att gå till TAI-RESTAURANGEN.....och åt TAJ-BUFFE`
Mycket läckert..och gott..och vi åt av allt det som vi tyckte om...allal blev vi mätta och nöjda.

Tomas, Disa, "Stef"f och Lasse...(jag tar bilden)


("KLICKBILDER" dom små...)
 Vi tog lite pausar...mellan avdelningarna..IKEA är i 2 våningar....
och det blir en riktig LÅNGPROMENAD
)          

Farfar Lasse med Disa vid sin sida...vilar....


Tittade på mycket...och så när vi gått runt på HELA övervåningen så tog vi kaffe.....och vilade oss igen
och umgicks....
         

HÄR, YTTERLIGARE en liten PAUS....
Irja, där satt vi ocså tillsammans när du och Anders var med och vi besäkte IKEA.
       

Nu har vi gått ut genom kassorna och en liten paus...
Här ser vi Disa...använda de roliga "ljus-spelen..." FOTBOLL....
       
Efter 3 timmars samvaro..i lugn och ro...s¨å var det dags att åka vidare.
"Steff" stannade kvar i Västerås...han hade annat planerat på kvällen.
Och vi åkte hem till Kolsva...

Och här ska vi äta TACCOS tillsammans....
och sen blev det TV-tittande och sånt....


Efter sovmorron på lördagen....och frukost.. så åt vi lunch tillsammans innan Tomas och Disa skulle åka hem till Uppsala igen.
Vi fick då också besök av Lasses son Roger och barnbarnet Måns också....
(Tyvärr sä glömde jag kameran då)

TACK FÖR BESÖKET!!!!!
Trevligt att få träffas och umgås igen...
VÄLKOMMEN ÅTER!!!!
-----------------
På eftermiddan..så var det dags för dukning....
tills våra vänner skulle komma.
Delvis så förberdde jag maten på förmiddagen...

DUKAT KLART..och förrätten står klar...Avvacado med medelhavssallad...



Nu hörde vi en bil på parkeringen..och nu var Elvy och Håkan här....
Lasse välkomnar dem....


Liten välkomstdrink...först...innan vi satte oss vid matbordet.... (cider)


Nu är det dags....
Fläskfile´gryta med rose´peppar....
Efterrätten: Glas, jordgubbar och jordgubbssås samt mörk choklad med mint...
 
Vi hade så trevligt, pratade, skrattade..och hade mycket trevligt tillsammans...



Nu har vi förflyttat oss....till "SOFFHÖRNET"...
Vi skulle se: "DET KAN BLI BÄTTRE"
med kvällem gäst: Eva Dahlgren.


Det blev enm mycket trevlig kväll!!!
Så roligt att få träffas.... och vara tillsammns...
Dela gemenskap.

TACK ELVY och HÅKAN för en trevlig kväll vi fick dela med varandra!!!-----

.........

Nu visar jag några bilder som jag "FÅNGADE" när vi var på IKEA...
kansk någon fär tips..på att förnya..och köpa lite nytt...

Trevlig och mysig  sänghörna...
VACKERT!!!!
---

"KLICKBILDER"
     

     


ÖNSKAR er ALLA en fin avslutning på ALLA HELGONA HELGEN
och önskar dej en NY FIN VECKA, snart igen!!!1

FÅNGA DAGEN!!!!

Ljuset brinner..hos oss.... Vi tänker på dem som lämnat oss...


Kommentarer
♥ Carina ♥

Fina bilder Margit!

Jag gilla sovhörnan på Ikea. Där skulle jag sova gott ;)

Rolig bild på Lasse och Disa där dom vilar. Samma "pose" :)

Ha det gott!

Kram

2011-11-06 @ 15:07:54 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Corina

Blir mätt av att titta på det ni äter :) Som vanligt härliga bilder. Idag har jag ägnat mig åt att byta kläder på min blogg och på Almas blogg. Passar bra med datordag när det är grått å trist som idag :) Kram

2011-11-06 @ 15:07:55 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Sita

Härliga bilder. Jag o Kjell var i Köping hela em igår hos vänner vi inte träffat på 25 år minst. Kram

2011-11-06 @ 15:23:28 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Ruth

Åter en givande helg med trevligheter, gäster och en massa god mat, så trivsamt det ser jag på alla fina foton. Önskar er en bra och skön vecka.

Kramen

2011-11-06 @ 22:17:58 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Gunilla

Jo på IKEA kan man hitta riktigt fina saker, men det gäller ju att ha pengar oxå, när det gäller möbler.

Får bli en gång när man får ärva lite.



Ha en trevlig vecka



Tass Tass

2011-11-06 @ 23:30:22 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Lillemor

Full rulle som vanligt och fina foton som alltid

Ha en bra vecka

Kram

2011-11-07 @ 06:23:31 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
roffe

Godmorgon.Nu är papperna klara,så 16 november börja jag jobba och 14 nov flytta upp till sälen.Så nu i veckan kommer jag blogg ledigt,men hälsa på då och då.Ha en skön vecka,kommer ta ledigt från bloggen.kram

2011-11-07 @ 06:33:16 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Anita Lundwall

Alltid lika trevligt att titta in hos er. Du skriver att jag har ett fint hem Men det har Ni också vad jag kan se, Tavlorna på väggen tilltalar mig mycket, älskar konst..

Ny möbler tyvärr blir det aldrig så för oss Vi har våra föräldrars möbler Arvegods passar bra här.

Ja träningsredskapen finns lite här och var tydligen. Ute i friska luften Gratis man tränar med sin egen kroppsvikt som motstånd... Kul grej man behöver inte gå på dyra gym...

Ha en trevlig vecka ni två Har ni vägarna för bi titta gärna in

Kram Anita Lundwall

2011-11-07 @ 09:23:48 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
wiper

Det blev ju full rulle hela helgen för er. Ni ser ut att ha haft det jättekul och vad roligt att man får vara med och se alla dessa fina bilder när ni umgås med familjen. Nu måste vi bara åka till IKEA för det ser ut att ha kommit hem så mycket nytt och snyggt. Tack för att du delar med dig



Fin bild på dig och Lasse. Hoppas det går bra för honom med behandlingarna. Vi tänker på honom så hälsa så mycket från oss



Ha en fin måndag

kramar

2011-11-07 @ 11:07:04 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Wickie

Hej!

Tack för att du tittade in på min blogg. Ser att Lasse får behandlingar daglgen hoppas att det inte är allt för allvarligt.

Må gott och ha det bäst!

Wickie!

2011-11-08 @ 19:00:04 URL: http://motmalet.blogg.se/
Gilla

Det var visst en härlig helg ni har haft med nära och kära. Ni koser er så gott.



Sv: Då har du ju chansen att baka blåbärsmuffins, om det finns blåbär i frysen.



Kram/Gilla

2011-11-09 @ 16:43:16 URL: http://trebgilla.blogspot.com
roffe

Godkväll.Jag kommer mobilblogga dom dagar det är soligt.då vet ni att jag lever.Åker upp på måndag,börja jobba onsdag.Kram

2011-11-11 @ 17:37:37 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
roffe

Godkväll.Jag kommer mobilblogga dom dagar det är soligt.då vet ni att jag lever.Åker upp på måndag,börja jobba onsdag.Kram

2011-11-11 @ 17:37:37 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
skogsnuvan

Ser att ni är på Ikea rätt ofta och att männen i familjen gärna sitter och vilar medan ni kvinnor rusar runt. Har dom börjat med julsaker ännu? Trodde väl det. Ha en bra helg Kram

2011-11-11 @ 18:26:08 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback