TVÅ mycket intensiva dagar, igen.....

ja, det gäller att FÅNGA DAGEN.....eller...DAGARNA....

I måndags så had jag..planerat att sitta ute..i solen och njuta av det vackra vädret
Men så skulle Ilone, min dotter uträtta ett AKUT ärende i Stockholm
och d frgade hon mig..om jag ville fälja med...
Efter hennes uträttade årende.....i Nacka... så föreslog hon att vi skulle åka..och fika..äta...
Vi "hamnde" då på VALDERMARS UDDE...


Där beställde vi det  villa ha.... jag tog en Cesarsallad..och Ilone tog nåt annant...
Här sitter vi och njuter...av både UTSIKTEN och det vi beställt..

"KLICKBILDER"
                 

      

Vi gick också en lång promenad..och tittade på det vackra i naturen..och utsikten över vattnet....
Här på 2 av bilderna ser vi en brand som har varit...Kommer ihåg att jag läst om det i tidningarna...
"Bara skalet kvar"...
     

HÄR ser vi naturen.... träden....


        

Sedan åkte vi till Botkyrka...där vi hälsade på en väninna till Ilone...
Det var ett trevligt besök..hon visade oss massor med vackra fina käder hon köpt...
och hon skulle framöver ha ett "HEMLOPPIS"....

Vi stannade till innan vi åkte hem igen..det blev en hamburgare...
                

När vi kom hem till Kolsva igen.....så blev det lite grillad kyckling...
innan jag åkte till Eskilstuna och jobbade på natten...
----------------------------------------------

Nu är det tisdagmorron.... Ilone och jag hade planerat att vi då skulle åka till Falun
och hälsa på våra "gamla bekanta"...sedan början på -80 talet...
Vi lärde då känna Maggan och hennes dotter Theres....

Och nu har de båda flyttat till FALUN....

Vi skulle nu åka och besöka dem!!!

När vi kom vid 12 tiden..så hade Maggan dukat fram så att
vi började med att äta en GOD LUNCH tillsammans!!!
Det var en mycket god PASTASALLAD!!!

Och nu hade hennes dotter Theres också kommit..
och hade sin 6 v gamla lilla Maya..med sig...
HÄR ser vi en  MYCKET STOLT OCH LYCKLIG MORMOR
med lilla Maya i famnen!!!!


Vi tog sedan en promenad..till Theres bostad..så att vi fick se var hon och Kalle och lilla Maya bor...
Vi satt då ute och drack kaffe tillsammans...pratade om "gamla minnen"..och nya..
Här FIKAR vi , amning, och lilal Maya som sover gott i vagnen.
       

Vi promenerade hem till Maggan igen...tog en PAUS....innan vi givk ut 
på en SCHOPPINGRUNDA också...och det var KUL!!!
SÅ MÅNGA TREVLIGA små affärer det fanns ÄR!!!
SÅ mycket fint att se  på!!!
             

SÅ kom vi in på DENNA MYCKET TREVLIGA BUTIK!!!!
Och här fanns det SÅ mycket fint..och vackert!!!



Vackra,  läckra tapeter... smycken...armband....
                   

         

HÄR handlade vi alla tre...så vi hade våra påsar med så fina saker...
när vi gick därifrån.....NÖJDA OCH BELÅTNA....
           

SMYCKESTRÄD....


Chefen....ägaren....


Vi gick ytterligare och tittade lite till innan vi gick hem till Maggan igen...
Titta på den högra bilden..av den mycket HÄFTIGA BARNVAGNEN!!!!
DEN VAR Gammal, gått i arv..och NU användes den ..till ägarens lilla baby...
så sött där  den låg..
och vi fick FOTA också...
       

När vi kom tillbaka igen..till Maggan..så fixade hon mackor och kaffe....
och här  sitter vi UTANFÖR HENNES HUS, lägenheten...
och njuter...av en mycket trevlig och rolig dag tillsammans!!!!.


Jordgubbar....jag...hägg som blommar....
     

EN UNDERBAR PLATS att sitta på.....och där njöt vi av fikat, solen dofterna av häggen..
och vi var SÅ NÖJDA och belåtna av dagen vi haft tillsammans!!!


"Klickbild"
   

Denna bild tog jag genom ett affärsfönster...
En gammal TV..och en gammal Radio...
såna känner man igen som barn....som vi hade då....


TACK MAGGAN och THERES...för en mycket trevlig samvaro och dag tillammans!!!!
Vi bevarar minnena i våra hjärtan..från denna dagen!!!
TACK!!!!

Idag, onsdag..så sov vi gott till kl nio.... det  behövde vi....
Och vi har haft en "BARA VARA DAG"...tagit det lugnt....

Önskar er ALLA en trevlig kväll..och vecka....

(Måste berätta vilken TABBE jag gjorde med BLOGGEN idag...
Hade suttit och skrivit massor.och  GLÖMMER ATT SPARA....
så när jag sen kollar..så har jag BILDERNA SPARAT...MEN glömt att spara....
TEXTEN..allt jag skrivit..och jobbat med....
Men nu har jag skrivit "ur minnet"....en gång till...)


Kommentarer
Sita

Ja så tokigt det kan bli. Söt liten Meya. Kram

2011-05-11 @ 17:55:35 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Hebbe

Hejsan,du har fullspikade dagar ser jag..Ja dom är bra The Spacehunters..Haé Kram.

2011-05-11 @ 19:01:00 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Gilla

Sån tur du har Ilone, som gör att du kan komma på en liten resa när Lasse är bortrest också. Det var väldans så många bilder du har tagit också.



Jag har bara tvättat idag.



Kram/Gilla

2011-05-11 @ 22:49:58 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

I värsta fall så har jag faktiskt en egen tvättmaskin, men det är så jobbigt att torka tvätten här.



Jag känner redan av att det är kallare. Det regnade tidigare och med regnet kom "kylan".



Kram/Gilla

2011-05-11 @ 23:55:31 URL: http://trebgilla.blogspot.com
skogsnuvan

Vilka trevliga dagar du verkar ha haft. Jag blir alltid lika imponerad av hur många bekanta du har runt om överallt och din ork att uppleva. Det är så här det ska vara när man är pensionär. Leva intensivt. Förensten nu blev jag väldigt sugen på hamburgare. Det var länge sedan jag åt. Det ska bli åska idag så snart måste jag stänga av datorn. Ha det bra.

2011-05-12 @ 08:36:05 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
ansepanse

återigen har du gjort en trevlig utflykt, så många härliga bilder med sommaren i bakgrunden :)

ha det gott vännen - kramar

2011-05-12 @ 11:46:57 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Lillemor

Härliga dagar du och din dotter haft och så många fina bilder du visar för oss

Ha det gott

Kram

2011-05-12 @ 12:38:16 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
solan

Härliga bilder å så härliga dagar ni haft

2011-05-12 @ 18:16:20 URL: http://m-fors.bloggplatsen.se
Maria

Oj vilka goa dagar ni haft, helmysigt. Det såg ut att vara en rolig affär med mycket fina saker. Jasså du jobbar lite än, hoppar in när dom behöver hjälp kanske. Ha det nu så gott/kramizar

2011-05-12 @ 19:12:57 URL: http://torparmor.blogspot.com
Sussi

Vilka fina sommriga bilder du tagit på valdermars udde. Underbart! :)

Den affären ni hamnade i hade jag med handlat i. Den såg jättefin ut och såg dessutom ut att passa mig som handen i handsken ;)

Ett sånt där smyckesträd skulle jag kunna tänka mig!



Kramisar

2011-05-12 @ 19:42:39 URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
kristina Andersson

Vad mysigt du har det.

Vilken underbar affär du hittade.

Ha det gott och kram från mig!

2011-05-12 @ 21:20:37 URL: http://kristinakicki.bloggplatsen.se
Love

Tack syster yster för kommentarer hos mig.

Förstår att du längtar efter din Lasse men vilka

härliga dagar du och Ilone har haft. Man behöver få rå om sina barn själv ibland också.

Såg din snygging till son och hans vackra hustru på bild. Där lyste kärleken mellan dom.

Gårdagen var givande för mig och Elinor var med.

Nu ser vi fram mot nya saker som ska hända.

Har inte orkat skriva om sjukdomen men du ska få lösenordet. Vill inte skriva om det öppet då dom mindre barnbarnen läser bloggen.

Så fint ni har på tomten och det är kul att se på alla kort. Kul att du kommit igång på viktväktarna.

Det jag håller på med funkar bra för mig och midjan har krympt med 6 cm. Har börjat äta lite och nyttigt. Om en dag har du din Lasse hemma igen och ni får en skön helg där ni rår om varandra. Ha det så bra och hälsa så gott.

Kram den äldsta av de tre.

Love.

2011-05-12 @ 23:18:54 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Skrivmoster

Trevligt att läsa om allt du varit med om och att få se alla dessa fina bilder! Du är duktig på att fotografera och lägga in här på bloggen!



Ha en fin dag/helg!!

Kram!

2011-05-13 @ 08:28:09 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Ruth

Ett långt inlägg med många foton som vanligt, en berättelse både i ord och bild.

Ha en fin dag vännen / kram

2011-05-13 @ 09:32:43 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Susanne

Härligt med utflykt.En söt liten docka. Ha en jätte bra fredag. Kram

2011-05-13 @ 16:45:15 URL: http://vejers.blogg.se/
♥ Carina ♥

Fina bilder som vanligt på en massa härliga dagar :)

Önskar dig en trevlig helg!

Kram

2011-05-13 @ 17:38:22 URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback