OVÄNTAT BESÖK.....inte från GEVALIA..men...

Nu var det VALBORGSMÄSSOAFTON.... 

På morronen så kom Lasses kompisar... Kjell och  Sven... vi fikade..och pratade....som vanligt....en .trevlig stund...

Visar en bild på vårt, Lasses occh mitt,  "lilla mellanmål"...1 propoint poängsopppa...
Potatis och purjolökssoppa.... Mycket gott..och vi tog oss en nyttig macka till det...

Viktigt att fylla på...FRUKTFATET...så att vi har att ta till..


När Lasse och jag var bjudna för att fira Elvys och Håkans "2:årsdag".....sedan dom träffades...
så bestämde vi....och bjöd dem till oss....
på  VALBORGSMÄSSOAFTONEN..till Kolsva....

Och nu så är det VALBORGS MÄSSOAFTON........
Lasse och jag hade planerat och handlat mat...så vi hade nåt att bjuda på...
Det blev Entrecotte....grillat....Potatisklyftor, lök, morötter  stekt i ugnen.. sallad....

Lasse skötte GRILLNINGEN...PERFEKT!!! Som vanligt....
Bilder måste vi ju ta...Både Elvy och jag gillar att änvända kameran....

Detta var 3:e året...som vi firar VALBORG..tillsammans...
För 2 år sedan..då var dom också hos oss.....och vi åkte ner till brasan på kvällen...
Förra året...så  var vi bjudna till dem......
Vi åt och umgicks på kvällen..och Håkan hade då på eftermiddan varit på dialys..
så vi "hoppade över"...eller AVSTOD från Brasan...elden...
Det viktigaste är ju att man får vara tillsammans en sån kväll
och INTE behöver sitta själv....

                                                                                      
  KLICKBILDER...
         
                          
Nu "hoppar bilderna" ..fram o tllbaka...men dom går att kolla på ändå...
                     
När vi sitter "ute  i det inglasade"  så tycker jag PRECIS att det ringde på ytterdörren....lyssnade till...
Nää, de var väl på radion...
Då säger Håkan: "Ringde det på ytterdörren"???
Ja går då ut i hallen..låser upp och kollar..JO!! Där stod 2 personer... tänkte först..
det är ju våra grannar....

MEN så ser jag ..tittar till.   DET var ju Lisbeth och Sven-Gunnar som stod där...
våra "gamla bekanta" som tidigare bott i Eskisltuna...
och bor nu i Nora.... DÄR stod dom..kommit till oss!!!
SÅ ROLIGT!!!
                                                                                                    

 Vi hade ätit maten färdigt..och höll på med kaffet och glassen....
så då fick dom också dricka kaffe o smaka på glassen....
OCH nu hade Lisbeth o Sven-Gunnar med sig en påse...HÄRLIGA STORA GODA VIENEREBRÖD....

                                                                                                          

Min ena dotter, Ilone,  hade på Valborgsmässoaftonen opererats i Nacka..och vi, Lasse o jag skulle
1:a maj..idag..åka och hämta henne till oss.... MEN  då ringde telefonen när vi hade våra gäster...
oc hon säger att hon mår så bra ..att hon skulle få åka hem..samma dag..alltså på Valborgs..kvällen..
och vi hade våra gäster..bjudningen..och vi skulle till "BRASAN"..vid 20.30...


                                                                                               

Nu blev det så...att vårat besök...våra kära vänner.....
...bestämde sig för att åka hem redan vid 20.30 tiden....och vi "Hoppade över" brasan...elden...
så vid 21 tiden..så åkte vi iväg..till Nacka....via Eskilstuna....
JAG fick köra......och det var ju spännade.....många år sedan jag körde i Stockholm...
Lasse har ju GPS..så den "fick vi följa"..... Fram, HEM  kom  vid 23 tiden...

             
                           Så idag...1:a maj...så hr vi "bara" slappat och tagit det lugnt...   

                                                        (Bilden tagen i går..på de utslagna träden..löven alltså)      

        

 Några dagar sedan..så ringde min son Mikael..frånVännäsby..
.berättade att han köpt 4 bildäck på BLOCKET..och de fanns att hämta i
JÄRFÄLLA....och NU skulle de passa att vi hämtade dem också...när vi ändå skulle åka till
Stockholm...Så efter tel-kontakt...så bestämdevi att vi "mitt i natten"..skulle komma förbi och hämta dem...
så vid 24 tiden..så var vi där..och betalade och hämtade de 4 däcken...


Kl 02.30..så kom vi till Kolsva.....och bilresan..och hämtning av Ilone..och bildäckena var nu utfört..

 

 



1:a maj är nu snart sut...och här sitter jag vd daorn...Bilderna HOPPADE och for dit jag inte ville,,,
Men hoppas att det går att läsa och förstå ändå...


FÅNGA DAGEN!!!!! KRAM ALLIHOPA!!!!


Kommentarer
Malin

Mums det fruktfatet såg riktigt smarrigt ut!

Fina bilder du bjuder på,trevligt med en massa besök av goa vänner.

En riktig liten bilfärd ni for på du och din Lasse,skönt det gick bra o ni kom hem som ni skulle!

Önskar dig en fin kommande vecka.

Kram

2011-05-02 @ 00:57:08 URL: http://sugarpie88.bloggplatsen.se/
Sita

God morgon. Alltid roligt att se dina bilder. Trevlig helg som vanligt. Kram

2011-05-02 @ 06:23:55 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gunilla

ni fångar verkligen alla dagar !! härligt !



idag har jag en gästbloggare, hälsa gärna på !

2011-05-02 @ 08:46:40 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Gilla

Vi såg inte heller nån majbrasa, för här är det eldningsförbud på grund av torka.



Så vi satt hemma i lugn och ro och bara myste. Myser gör ju ni två för jämnan.



Så bra att det gick att göra "två flugor på smällen" i och med ni kunde hämta Ilone och däcken på samma gång, trots att det var mitt i natten.



Kram/Gilla

2011-05-02 @ 08:59:10 URL: http://trebgilla.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Det var kallt i morse,men nu lyser solen från klar blå himmel.ha en skön dag.kram

2011-05-02 @ 09:06:07 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Maggan Karlsson

Så trevligt ni hade det på Valborg. Men det ser ni ut att alltid ha.Goda vänner är så värdefullt att ha.

Min Valborg blev ju även den lyckad,fast jag trodde motsatsen.För sitta ensam är inte kul en sådan helg och då kommer bara de där mörka tankarna igen.

Men allting ordnar sig som sagt när man har goda vänner som bryr sig.

Ha en skön vecka nu Margit. Kram på dej.

2011-05-02 @ 10:13:21 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Lillemor

Ser att ni haft en helg som varit fullspäckad, fina bilder som alltig

Kram på dig

2011-05-02 @ 12:09:42 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Nett

Vilken helg, ser ju underbart ut. Själv fick jag en helg på jobbet men inte klagar jag för det :) Jag har det gott nu sitället, det blir soffan och mys med familjen här om en liten stund. Kram

2011-05-02 @ 18:32:02 URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Hebbe

Hejsan,,ja vi har det så mysigt,dagarna tillbringar vi med olika saker var och en,,men kvällarna går vi ut alla tillsammans för att äta,och jag lovar vi har det så mysigt...Haé Kram.

2011-05-02 @ 21:06:05 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Inger Maryissa

Förstår av bilderna att ni hade en fin Valborgsmässoafton

Kul att du gillar min lilla dikt, och vilken tur att jag har satt mitt namn och hemsidesadress på den.

Får nog börja att göra det på alla bilder också som jag gör

ha det så gott

kram

2011-05-02 @ 21:55:19 URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Janne

Hej! Det kan vara trevligt med oväntat besök ibland. Ha en fin dag nu !

2011-05-02 @ 22:05:09 URL: http://badbollen.blogspot.com/
Mita

Hallå vännen, vad vårfint du har gjort här. Fina bilder du bjuder på och mycket go gemenskap, jisses vad mycket ni hinner med,

Kramizar!

2011-05-02 @ 22:25:25 URL: http://mithasplace.wordpress.com
roffe

Söndags hadde jag jobbigt 1400besök på en dag.men hadde inte så många kommentarer.tur är det.hadde tagit lång tid,besvara alla.ha en fin dag.kram

2011-05-03 @ 09:41:44 URL: http://www.nattstad.se/ROFFE46
Ruth

Åter en helg fylld med vänner och trivsamheter. Ja ni ligger då inte på latsidan och rullar tummarna. Som vanligt fina foton.

Kramen

2011-05-03 @ 10:39:15 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
wiper

Vad gott och fint det ser ut med ert soppmål. Härligt att få lite oväntat besök. Hoppas det gick bra med Ilonas operation. Vad många härliga bilder du har att visa upp jämt. Jag blir impad av din energi och livslust och din härliga personlighet. Blommorna i trädgården är verkligen praktfulla. Här har vi så kallt (burr)



Vilken fin dikt



Ha en toppendag

Hälsa Lasse från oss

kramar



2011-05-03 @ 12:55:00 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Kerstin

God mat och trevligt besök. Vilken fullträff! Detsamma var det väl att ni var på plats och kunde ta me däcken. Som vanligt fina bilder och ett inlägg som andas massor energi

2011-05-03 @ 14:52:45 URL: http://farna.bloggplatsen.se
Lena

Vad trevlig med ett oväntat besök!

Valborg firandet blev lugnt här. Vi var hos mina föräldrar och åt Tacos och sedan tittade vi på brasan i ruggvädret. Riktigt kallt var det. Det var mest för sonens skull vi tittade på brasan. Själv hade jag nog viljat ha en mysig hemma kväll i värmen.

//Lena

2011-05-03 @ 15:13:55 URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Mirjam Eliasson

Hej Mamma! Och Lasse. :)

Vad duktiga ni är, som tänker på hälsan och kör lite bättre mat, ett tag! Blodtryck och hjärta får man vara rädd om.

Här är kallt, brr, så längtar efter den där värmen man sagt ska komma. Det fantastiska är ju att det grönskar och blommar, eftersom, ändå.

Kramar från oss här! /Mirjam

2011-05-04 @ 20:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback