Dags igen....att lägga in lite bilder...

Det har gått några dagar sen sist..och man hinner inte riktigt "hänga med" trots att man nästan inte gör nåt särskilt  på dagarna nu.
Men timmarna "bara flyger iväg".... har nu inte jobbat på drygt en månad...och nu börjar jag tycka att det är rätt så bekvämt...att inte ha schema att jobba efter...utan jag får ta en dag i taget.

Och i måndags så började jag att GYMPA här i Kolsva. "Prövade"..och jag bestämde mig  att jag skall fortsätta. I Eskilstuna så var jag ju med i FRISKIS o SVETTIS, men nu var det ett helt år sedan sist.
Det var en bra GYMPALEDARE..och bra o härlig musik till...så man blev riktigt svettig....
(Bilden lånad från Google)


Jag kände mig så nöjd med mig själv...att nu ÄNTLIGEN kommit igång...och måndagkvällar är ine så dumt att ha gympa på.

I går onsdag, så var det dags för SOPPLUNCHEN igen i Brukskyrkan. Och då var det en MYCKET GOD FISKSOPPA som stod på MENYN! Och den var SÅ läcker!!! Jag har fått recetet så nästa vecka skall vi laga till den här hemma..och då har vi mat ett par måltider.
Även denna gången så hade vi trevliga bordsgäster. För min del så får jag träffa NYA mäniskor varje gång ..och bli lite bekanta med...

Så har jag nu gått med i PRO (Lasse har varit med sen förut) och då var det PRO TRÄFF på eftermiddan så då åkte vi direkt till den lokal där den träffen var. Och det var väl ett 60 tal som samlats..denna gången. "DAGENS GÄST", Hans Lagesson är nu VD och det var hans  FARFAR som 1895 startade bryggeriet här i Kolsva: "GUTTSA KÄLLA". 

    
 



Och han berättade om hur bryggeriet startade och hur det växt och utvecklats under åren. För mej som "är ny här" så tycker jag att det var MYCKET INTRESSANT att få lyssna till detta.
Och sen var det kaffe med hembakat bröd och trevlig samvaro några timmar.

 Visar några bilder...försöker bryta det "felaktiga ätandet"...som jag kommit in i under JULEN....inte alltid så lätt att bryta...Men här har vi LADDAT UPP med frukter...så att vi kan ta som mellanmål till kaffet/fikat så att vi inte äter bullar....och kakor.
Det at ju lite tid, att börja äta nyttigt igen....


Här har vi gjort en omelett med räkstuvning.  Sallads-skål till höger
Vi brukar gärna titta på TV 4..."Halvåtta hos mig"...och då ibland så äter vi samtidigt.  Vi tycker det programmet är så trevligt att se på. När 4 stycken träffas för första gången och de har ansvar varsin kväll för 3 rätters MENYN....
Och när de sedan har ätit och njutit så skall dom poängsätta den som den kvällen har tillagat maten.
.
  

Några bilder som visar hur snön smält och försvunnit under helgen när det regnade och var mildväder.
Här var det förra veckan FULLT MED snö...och nu är det såhär.... Snön på taken är också nästan helt borta. Smält bort...och på vissa tak...så har det "ruschat av".

 

Några bilder på Tessie..och Linus...Våra kära katter!!!!
 
 Idag, torsdag, så åkte vi tidigt till Eskilstuna där vi varit hela dan.
På förmiddan så var jag på Viktväktarna...och vägde mig..och lyssnade på "mötet"... "Att anpssa Viktväktarprogrammet...för MIN livsstil.".  Resultatet sedan förra veckan...- 1,1 kg. Så jag känner att jag börjar tänka till igen..och äta ...rätt...och mängden....
Och så gjorde vi lite ärenden. Vi var en runda på TUNA PARK...och därefter så hade vi bestämt med ELVY o HÅKAN...att vi skulle komma  förbi dem..och dricka kaffe...

Och dom hade dukat och tagit fram...de "sista" av julbrödet... Mums....


Lasse o Håkan                                 Elvy och jag....
 

Lasse och Håkan dom tittatde på skidkyttet ett tag och under tiden så var Elvy o jag och grejade lite med datorn och Facebook...När dom var klar med sporten..så fick Lasse hjälpa Elvy och flytta över lite bilder från ena datorn...till en  annnan.
 
Måste visa så fina ORCHIDE´ER..som dom hade i fönstret...!!!


KOLLA!!! SÅ vackra!!!!


Det blev många timmar hos dem..och innan vi återvände till Kolsva igen..så NATURLIGTVIS...så belv det en sväng på ICA MAXI också!  När vi "gått en runda där"....så var det dags att åka hem..efetr en mycket trevlig dag igen.

Önskar er alla EN GOD NATT, och en trevlig o fin morrondag också!!!

Kommentarer
Ruth

Så duktig du är som har börjat med gympa, så bra att träna upp alla muskler och få rotation på kroppen efter julen. Jag tittar också på ½-8 hos mig, tycker dom alla är så duktiga. Det har ju kommit ut en bok också där alla recepten är med, tror jag skall införskaffa den. -10* har det varit här i natt, nu -6, så kylan håller sitt grepp.

hoppas ni får en bra dag och en fin helg.

Kramen

2011-01-21 @ 10:42:39 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Roffe

Du tar så fina bilder vad ni äter.då kanske det är på tiden träna lite med.Mycke fina Orchider.ha en fin helg.kram

2011-01-21 @ 11:28:17 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Roffe

Hälsa Lasse att jag vann 3616kr på V64,så på lördag bli det tippa V75.kram

2011-01-21 @ 11:29:23 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
skogsnuvan

Vilket orkidefönster. Helt imponerande.

Jag har också tänkt gå med i PRO men har inte kommit mig för än. Dom har ju roliga resor och pro dans. Visst är det skönt att vara fri och bestämma över sin egen tid.

2011-01-21 @ 14:48:16 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Lillemor

Önskar er en bra helg

Kram

2011-01-21 @ 16:15:32 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Gilla

Så duktig du är som har börjat gympa. Det är nåt jag inte gitter försöka ens en gång. Jag nöjer mej med promenader i stället. Guben tränar ju med sina band, lyfter lite skrot och trampar på trampmaskinen. Allt gör han hemma. Jag har alltid hatat gymnastik och trots att han tjatar på mej, blir jag inte färdig att börja. Tvi vale! Där har du mej i ett nötskal.



Du skriver också att du har gått med i PRO. Vi var på nåt sånt möte för flera år sen, men vi tyckte inte att det var trevligt. De var ju så GAMLA. Det är ju inte vi, bara 75 år. Man blir inte äldre än vad man gör sej heter det ju. Vi har också varit på andra möten och slutat.



Ni har varit runt som vanligt och håller igång. Men vi älskar vår ålder ändå, trots att vi inte gör som ni. Igår körde vi till Ängelholm och tittade runt. Så har vi ju Noack. Han är här nu.



Kram/Gilla

2011-01-21 @ 17:02:26 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gunilla

Fina Tallrikar ni åt på.

Tror jag sett sådana ngn stans,

kanske på Servera

Fina är dom iaf

Här har snön oxå börjat smälta bort, SKÖNT!

Gillar inte när det är slaskigt.

Bättre isf när det är ren och vit snö.



Ha en trevlig helg



Kram/Gunilla

2011-01-21 @ 17:59:38 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Margaretha karlsson

Jättebra med gympa Margit.Tycker min badgympa är bra den också.Man är så mjuk i lederna efter ett tag.

Ja nu gäller det att inte falla för frestelsen"kakfatet".Men jag slarvar lite ikväll och äter lite godis.Ska göra varma mackor att förtära till Lets Dance.

Man måste ju förgylla tillvaron lite.

Ha det bra i helgen du och din käre Lasse.

Kram.

2011-01-21 @ 18:01:46 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Hebbe

Mors..lycka till med gympan och de nya matvanorna..jag har bara en levande blomma,en Orkidé

Klart du ska sno från mig om du tycker det ser gott ut..Haé Kram.

2011-01-22 @ 07:18:36 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Vicke

ha en trevlig helg nu

2011-01-22 @ 08:26:09 URL: http://animeraigimp.bloggplatsen.se/
Lambergsfrua

Grattis Margit till att ha kommit igång med träningen och tappat lite vikt. Det är en verklig utmaning så här efter julen. Vilka fina orkidéer! DEt är riktigt tacksama och vackra blommor. Vi har fyra stycken och tre av dem blommar för andra gången just nu. Man blir bara så GLAD!

Har svarat på din kommentar hos mig.

Varma kramar,

Lambergsfrua

2011-01-22 @ 13:20:57
Mi

Önskar dig en fin helg. Kramar till dig!!

2011-01-22 @ 14:18:42 URL: http://nykternu.bloggplatsen.se/
Thalina

här var det mycket att läsa och vackra bilder. Måste berätta hur jag lyckats att gå ner i vikt. Jag har slopat allt med vetemjöl.potatis, pasta, ris och har gått ner 11 kilo sen i april. Jag bantar inte utan är mätt och äter gott hela tiden. Fullkornsbröd gör att jag får kolhydrater i mig.bara ett litet tips. Kram på dig Thalina

2011-01-22 @ 19:01:30 URL: http://thalina.blogg.se/
Vicki

Vilken fin lila blomma du har i ditt fönster!!



Det är härligt med träning!! Fast jag tycker det är så tungt att gå dit i bland efter jobb. Fast när jag väl är där så är det super skoj!! Fast just det där att ta sig hem i från och dit känns tungt i bland när tröttheten börjar att komma.



Vad heter det goda kakorna som är ljusa och med choklad? Ser ut som fyrkanter.



Trevlig helg,Vicki

2011-01-22 @ 19:18:35 URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback