Lite bilder....från o med i söndagskväll...till onsdag...

Ja, då börjar jag med att visa några bilder från CAFE´MÖTET i söndagskväll...
i Pingstkyrkan i Eskilstuna....
Här visar jag en bild..från några av oss musikanter...
som spelar och sjunger...
Cafe´mötena är mycket uppskattade....
ca 70 personer....kommer och är med.
Här får dom lyssna på sånger som dom önskar.
Så är det också en paus..med fika, macka och en kaka.
Då är det också tillfälle för gästerna att prata och umgås med varandra...



Här ser vi någar av gästerna..i närbild... Barbro o Kerstin..


Lasse och jag kom redan på förmiddagen till Eskilstuna...

Och jag hade fått förfrågan tidigare under veckan OM jag kunde och
VILLE jobba på söndagnatten..
Så jag åkte iväg..och jobbade min sista natt som fast anställd...
Så nu är jag pensionär..
(vilket jag skrev om i ett tidigare inlägg) 

På måndagkvällen så åkte vi tillbaka till Kolsva.
Vi hade först firat min födelsedag..
(bilder i tidigare inlägg)

En bild av en
GOD enkel frukost!!!


Och här äter vi FISKSOPPAN som vi gjort tidigare...och nu hade vi kvar..
så det var bara att värma, äta och njuta av den goda maten.
(Receptet på soppan kan man finna på GOGGLE...LYXBUDGETSOPPA
Jag kan berkligen rekomendera den!!!!!!!!

I tisdags så hade vi "Bara vara dag"..så då tog vi det SÅ lugnt så!!!!!

Och nu är det några bilder från onsdagen. Vi var på SOPPLUNCHEN även idag...men inga bilder tagna.
Innan vi gick iväg, så "plingade " min vän Christina på dörren och frågade om jag ville följa med
på en liten promenad med hunden...
OCH det gjorde jag...
Här ser vi Ckristina och DOLLY

                           Efter det så hade vi bestämt att Anne och Måns ( Lasses sonhustru och barnbarn)
                                                             skulle komma och fika med oss.

                                                              Här ser vi jag och Anne...
                                                   

                                                     Lasse, Måns och Anne....  



Och här visar jag..en mycket fin "LJUSSKÅL"
den syns till höger på bilden..med statiolpapper på...


Nu har jag haft ljuset tänt i det fina ljushjärtat som jag fick av Anne o Måns...



Nu är det onsdagkväll. och i morronförmiddag  TORSDAG så åker vi iväg till Eskilstuna...
för att på eftermiddan åka vidare upp tilll Nordmaling, en resa på c 65 MIL.
Sara, ett av mina barnbarn och Ilone min ena dotter följer med oss.
På lördagen så skall vi fira min "mellandotter" MIRJAM som fyller 40 år den 8 feb
(men som vi firar redan under helgen)

Så förmodligen..så blir det BLOGGVILA under några dagar.
Vi åker under måndagen hem, ner igen....

Så jag ÖNSKAR ER ALLA FINA DAGAR....
OCH PÅ ÅTERSEENDE!!!!


Kommentarer
Gilla

Som jag brukar säga/skriva så har ni alltid så mycket för er. Nu är det ju bra också, att du inte har nåt jobb att passa, så tiden kommer väl att räcka till lite bättre.



Kram/Gilla

2011-02-02 @ 23:02:41 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Lillemor

Ha en bra resa och kör försiktigt

Kram

2011-02-03 @ 07:02:01 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Marie-Louise Grimlund

Hejsan Margit !

Oj, vilken dunder-resa, ända till Nordmaling.Där bor Rantamor.



Så lång upp kommer jag nog inte på bra länge än.Ha det så trevligt.

Kram Mi

2011-02-03 @ 07:19:20 URL: http://parart222.blogspot.com/
Dvärghundspossen

Fin vovve! Är det en korthårs-collie?

2011-02-03 @ 08:23:01 URL: http://dpossen.blogspot.com
Maria

Ja det var från en borstnig o skulle nog idag få lika mycket men trots allt hår skulle jag inte vilja vara utan min kära hund.

Önskar dig också en bra vecka/kramizar

2011-02-03 @ 09:01:19 URL: http://torparmor.blogspot.com
skogsnuvan

Där står du med ditt fina röda dragspel. Det ser så mysigt och trevligt ut.

Grattis till pensioneringen. Tänk så mycket du ska hinna med nu när du inte jobbar och så många människor du ska glädja både med ditt dragspel, ditt gästfria hem och allt kul du och din Lasse kan hitta på. Frihet är fint. Jag lovar.

2011-02-03 @ 13:18:21 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Hebbe

Hejsan och ett sent Grattis..hoppas ni får det trevligt,när ni är norröver..Jodå det kommer en och annan matbild..Ja jag ska försöka att klara av även den senaste orkidén jag fick,börjar ju bli rätt så van nu..Haé Kram.

2011-02-03 @ 15:15:39 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Kerstin

Hoppas resan går bra, det är en bit att åka minsann.

Oj, har du blivit så duktig att spela så du spelar med andra! Minns ju hur du skrev i höstas att du skulle börja träna igen.

2011-02-03 @ 23:37:14 URL: http://farna.bloggplatsen.se
wiper

Vad kul att få se en bild med dig och ditt dragspel. Vad trevligt ni verka ha på era möten i kyrkan. Vad konstigt det måste kännas att jobba sista natten som anställd. Du kan säkert hoppa in ibland ändå. Tur att du är så utåtriktad och hittar på så mycket att göra. Det är full fart på dig och det är så härligt. Nu har jag missat mycket här eftersom jag inte hinner med riktigt. Grattis i efterskott på din födelsedag. Hurra för dig! härliga Margit. Du är så ungdomlig. Vilka fina presenter och blommor du fått.



Ha nu en fin fredag med din Lasse

varm kram



2011-02-04 @ 15:31:10 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Hebbe

Hej Margit,,Förstår att ni haft en trevlig tid där uppe i Nordmaling,jag har en syster som föddes på nordmalings BB 1949,vi bodde då på Norrbyskär..Kör försiktigt i morgon när ni vänder söderut.Haé Kram.

2011-02-06 @ 09:36:00 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Love

Hej båda två!

Vilken toppenhelg ni haft i det vackra Nordmaling.

Grattis till att du nu är pensionär. Då lägger du väl in en extra växel men glöm inte att man måste växla ner också för att orka.

Vi har haft en bra helg, god middag hos vänner och våffellunch här i dag med Ingrid, Leffe o barnen.

I kväll blir det Wallander och smarrig glass.

I morgon bär det hem för er och efter en lång färd är det nog skönt när ni slår er ner i Kolsva igen.

Min käresta hälsar och vi sänder en kram till er.

Love

2011-02-06 @ 19:13:44 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Roffe

Godmorgon.Måste vara skönt kunna åka upp till barnen när dom fyller jämnt,då måste ni vatt många.jag fyller på midsommar,så jag fick många besökare,mer än väntat.många kusiner med familjer.firade nere hos pappa i Lagan.störst plats.Ha en skön måndag.kram

2011-02-07 @ 06:37:18 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Kerstin

Välkommen hem igen, stärkt och lycklig efter att firat en helg med din Norrlänska familj

2011-02-07 @ 10:19:40 URL: http://farna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback