En underbar söndag...i Kolsva....

Sovit gott under natten....ocn nu var det söndagmorron....
och nu hade Lasse o jag ätit frukost.

Sport på TV..och Lasse kollar på det...
och jag hade då planerat att gå till Brukskyrkan till Gudstjänst...

Och idag så ar det annonserat:
UNGMÄSSA...UNG MÄSSA....
Så när jag kom in o satte mig..så var det mest ungdomar som var där... ca 90 %...
och det var  ju trevligt.
Några sjöng för oss...och de sjöng MED OSS...
Många var tydligen konfirmander....
Så det var en mycket fin MÄSSA...GUDSTJÄNST....
Såhär var altaret prytt....


Här ser vi prästen, Rhode....
som nu på ett mycket enkelt men DOCK levande och intressant sätt
fick fram dagens budskap till oss.

Hon plockade fram....AllBraun...frukostflingor....MAT måste vi ha...dagligen
En FLASKA VATTEN.....Vätska måste vi daglien få i oss...
En TVÅL ....rengöra oss på utsidan....måste vi dagligen....
för att överleva....och MÅ BRA!!!


 Så hämtade hon en mobil...
den behöver vi...för att ha kontakt..med varandra..
en RÖD KUDDE/HJÄRTA...vi behöver värme..i våra hjärtan...och vänner...
så berättade hon en liknelse från Bibeln...när kvinnan.."horan" kom till Jesus på festen...
och på FESTEN...då sätter vi gärna fram ljusstaken...
Jesus tittade INTE på utsidan....
Han såg till kvinnans INSIDA!!!
HON ville möta Jesus...
utan han bryr sig om människan..insidan.

Det var ett lättsamt sätt att förmedla budskap till oss denna söndag.

(Bilder...som du får trycka på...för att få dem större...)
Ungdomarna var med i sången....
.
     
Efter nattvarden.... så fick dem som ville tända ljus...gå och göra det...
så fick vi gå runt bakom altaret...
DÄR hade hon gjort "stationer"...med olikfärgade "stenar"
som vi fick förklarat..vad varje färg stod för...
Så fick man ta de stenar...som man tyckte att man ville lämna på Altaret...
och som var  MITT böneämne.
(Tryck och förstora, så ser du "stenarna"... på Altaret..)
 

Det var en MYCKET LEVANDE och fin Gudstjänst....som jag fick vara med på......


Dessa sångrader...fanns med på vårt program...som vi fick ...
Vill lämna följande hälsning till dej:

DU VET VÄL OM ATT DU ÄR VÄRDEFULL, ATT DU ÄR VIKTIG HÄR OCH NU

ATT DU ÄR ÄLSKAD FÖR DIN EGEN SKULL ,FÖR INGEN ANNAN ÄR SOM DU!!!!
-------------
När jag kom hem..så tog jag denna bild..för att visa..hur MYCKE SNÖ...
som kom under torsdag/fredagsdygnet...


-------------

För ett par veckor sedan...innan vi åkte upp till Norrland..så berättade Kent
att dom skulle vara hemma i Köping den här helgen...
så vi planerade att dom skulle komma till oss....

och vi fick  kunde då bjuda på lite mat....
(Klickbilder även nu!)

    
Det blev KYCKLINGFILEER i ugn ... klyftpotatis....ris.... morötter och champinjoner..
sallad och lite varma bröd....


Och till efterrätt...så blev det glass..OCH  GODA HALLON...
(som vi i höstas fick av våra goa vänner, Elvy och Håkan, )
som dom plockat på kolonin..i september månad.


GOTT!!!!!
(klicka på bilderna)
  

Kent och  Julia hade med sig lilla vovven...LEO!!!
Han är "samma färg" som Linus..och ungefär...samma storlek...
(Klicka på bilderna. så ser du dem bättre)
      
 
Det var en mycket trevlig dag...så jag känner mig så nöjd....nu när dagen snart är slut...
och vi har snart en NY VECKA IGEN!!!! 


Kommentarer
Gilla

Ja, det kunde även ha blivit mycket idrott vid TVn hos oss, men Bert är inte så intresserad av det. Som du vet så går vi inte till kyrkan. Men det var fint det prästen hade gjort.



Kram/Gilla

2011-02-13 @ 23:27:16 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Roffe

Godmorgon.Fira ni alla hjärtans dag.jag ge blommor när man känner för det.varför just denna dag man ska ge,fatta jag inte.Ha en skön dag.kram

2011-02-14 @ 07:09:22 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Sita

God morgon Margit. Trevlig söndag för dej. Kramar

2011-02-14 @ 08:58:24 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Madde

Hej goa Margit! :D



Hoppas ni alla mår bra.



Som vanligt har det hänt en hel del här ser jag.

Har själv aldrig varit på en riktig gudstjänst men det såg verkligen mysigt ut. Jag gillade också prästens sett att visa er dagens budskap. För även om man inte är troende själv så kan man ju faktiskt ta del av de budskapen. ;-)



Önskar er en härlig och mysig ALLA hjärtans dag!



Många många kramar! :D

2011-02-14 @ 10:14:38 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Ruth

Här står inte tiden stilla. Många fina foton blir det från dig.



Vill skicka massor av kramelikramar till dig denna "Alla ♥-ans dag" !

2011-02-14 @ 10:18:34 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Lillemor

En bra Alla hjärtans dag önskar jag er.

Fina foton som alltid

Kram

2011-02-14 @ 10:31:17 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback