Fulltecknad dag....

som började stax efter kl 5 i morse....
Inte likt oss precis.
vanligtvis så har vi då nästa nyss lagt oss.
men nu var det annat planerat för dagen.
Vi åkte redan kl 6.15 till Eskisltuna för att lämna Lasses  bil på TOYOTA för service..och lite lagning....




Sedan så åkte vi direkt på LUCIAFIRANDE på Samiras FÖRSKOLA....på Årbskolan...


Tog många bilder från det fina LUCIAFIRANDET...MEN visar inte bilderna HÄR för det har stått i tidningarna..att man inte ska lägga bilderna för allmänheten....

Vi åkte så en runda till ICA MAXI, handlade lite grejer som vi beövde.
Åkte därefter till min lilla ÖVERNATTNINGSLÄGENHET där vi var under dagen
tills Lasses bil var fixad och klar att hämta.

När vi då kom hemvar  klockan var 16.
Och då var då bjudna till Lasses kompis Sven med fru....



Vi bjöds på  JULMAT..och hade några trevliga timmar tillsammans där hos dem.
Vi fick hemlagad INLAGD SILL... som var SÅ GOTT!!!!
Och utsökt goda hemlagade köttbullar....



Vi kollade också på Handbollen på TV...under tiden vi drack kaffe
och mycket gott hembakat bröd.....

Sen var det "nån" som var SÅ trött efter att ha stigit upp SÅ tidigt i morse...
Så det togs någa bilder.."i smyg"...
som ni nu ska få se....
"KLICKBILDER".
       


Fick en bok på posten idag, som jag fick därför att jag premunererat på tidningen:


Boken som jag fick:




" Alla går vi igenom svåra perioder. DET hör till livet."
Boken vill ge oss råd och FÖRMEDLA HOPP  och LIVSKRAFT
till dem som är orkeslös.
I boken finns  HJÄLP att lyfta blicken och se längre.

Ur innehållet:
-Skratta mer,- även åt dig själv.
-Arbeta INTE mer- arbeta smartare.
-Det finns glädje i att göra någon glad.
-Förstärk GODA vanor.
-Ett ljus ska INTE brinna i två ändar-

"Oavsett HUR vi mår eller vard vi går igenom har GUD lovat att
alltid vara med oss.
Att hålla hoppet vid liv -101 enkla råd.
är en bok som vill ingjuta hopp i vardagen
och vara enhjälp på vägen framåt."

Skall  börja läsa ur den en stund varje kväl/natt
innan jag somnar .....


Ojdå...NU är kl 0.35....redan....

I morron....så har vi INGENTING uppskrivet i ALMANACKAN...
så vi får väl se..vad vi "hittar på då"

Vi ska nog sätta ringklockan på väckning så att vi kan börja med att kolla på LUCIA på TVn.






"


Kommentarer
roffe

Godmorgon.Idag kommer min brors dotter gå lucia på sitt dagis,fick en bild av dom igår.Vill sätta på bloggen men jag får inte det.Bara lyda.Ha en fin lucia dag.kram

2011-12-13 @ 06:55:37 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Maggan Karlsson

Vill bara önska dig en fortsatt skön Luciadag. Och tack min vän för de fina trösterika orden du gav mig på min blogg.

Idag har tårarna trillat igen,men då blev det för stark upplevelse för mig att se mitt barnbarnsbarn Emerik och hans vänner när de Lussade för oss. De är ju såå söta.

Ha det fortsatt gott min vän. Kram!

2011-12-13 @ 13:19:38 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Anita Lundwall

Hej min kära bloggvän, fin Lucia du varit på samma här Rosta Skolan.

Upp lite för tidigt vilket resulterade i yrsel så det blev att sova flera timmar när vi kom hem.

Hoppas bilen blev bra.

Matbröd vad gott skall ta och baka lite Julbröd nä

sta vecka

Ha de bra kära vän

PS sover du i soffan eller? DS

Fin halsduk måste skaffa mig några

kram på dig kära vän Anita Lundwall

2011-12-13 @ 16:20:11 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Gunilla

Har hänt mig oxå förr, att jag har somnat i soffan när jag varit borta, mest då hos mamma, när hon levde.

Jag väntar på en kattbok som jag har beställt via nätet, den har ännu inte kommit, den är på väg, har jag fått uppgifter på, men vet inte vart den befinner sig :(

Det skulle ta ca 2-3 arbetsdagar, nu har det snart gått en vecka, så jag hoppas den kommer snart.

Den handlar om hur katten ser på sin omgivning.

Väntar på den så jag blir tokig.

Hoppas den kommer sanrt iaf



har oxå tittat på lucia, via svtplay då



Tass tass

2011-12-13 @ 20:23:11 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Fenixmona

Å´så fint att få se en riktig liten lucia! Jag såg inte en enda här i stan igår...Så trist! Kramiz

2011-12-14 @ 05:44:12 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Monica

Tack för din omtanke!

Jag träffade den tjejen så gott som varje morgon och vi skämtade alltid med varann,nu har det fått ett tragiskt slut...fattar inte att jag inte får se henne sitta i receptionen mer.Pratade sista gången med henne igår morse.



Kram på dej!

2011-12-14 @ 17:23:43 URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback