Besök av min dotter Mirjam....med fam....

förra fredagkvällen..så kom dom ner till Eskilstuna från Nordmaling....


OCH JUST NU....
så sitter de i bilen på väg hem till Nordmaling igen.

det har "som vanligt"..varit en "FULLTECKNAD VECKA."

På lördagseftermiddagen..så skulle Lasse och jag åka till Eskilstuna..
för att få vara tillsammans med dem alla
och jag hade TRE arbetsnätter framför mig.

Några timmar innan vi skulle åka..så "kom jag på" att jag skulle baka en SILVIAKAKA
och ta med mig...så att vi kunde ha till kaffet..några dagar



Det blev grillat kött samt potatissallad och mycket annat gott...
som vi fick äta oss mätta ..och njuta av...
ute i Marias kolonistuga
(Jag hade glömt att kolla mitt kamerabatteri, så när jag skulle använda kameran
så var den "DÖD"...Men så fick jag sen låna Ilones kamerabatteri..så Sedan kunde  ja ta lite bilder....)

Efter maten, så ville barnen gå ner till ån och bada...

Underbara bilder..och barnen blev nöjda...


ALLA SMÅ bilderna= "KLICKBILDER"!
            

              

Efter badet..... så  var det kaffedags.....

     

          





        

Vacker HIMMEL!!!!


Och NU så kommer min äldste son Mikael och  Marie, hans sambo  och Anna..yngsta barnet..

          
Jag fick "bryta"...efter en stund..och för mej var det dags att åka till jobbet...

--------------------------------
NU är det söndag...och NU var det hos Maria i lägenheten som vi möttes...
Jag hade kokat CURRYGRYTA med kyckling...
hade med mig från Kolsva...
förberett innan eftersom jag jobbade mina nätter...

Soppan var god och allal fick även dennan dagen äta sig mätta...
och vi fick umgås och ha trevligt tillsammans igen...
       


            

Barnen har roligt..leker på balkongen...


-------------------------------
På söndagkvällen så gick jag hem...några timmar före jag skulle till jobbet igen.

Utanför "mitt hus".. så skulle det vara en manifestation
Några kvällar tidigare..så hade det skett..en mycket tragisk händelse
. Slutade med en 50 årings död...den misstänke...är en 15 åring..som sedan erkänt.
Och här på söndagkvällen så samlades ett hundratal...som ville vara med och hedra..och
delta i detta.



       
Anhöriga till den som dog,  var med också i ljusmarschen...
Ett tal hölls av en från Årby..och mamman till  den bortgångne..sade ockå några ord...
innan vi skiljdes åt...
Tänk vad snabbt ett liv kan släckas....


-----------------------

Måndag....
efter jag sovit igen...
under förmiddagen.

"DATORLUNCH"....kan man kanske kallal det?

Kokta rödbetor, tomater och gurka samt viktväktarkorv...

OCH en 1/2  "SILVIA-KAKEBIT"....
GOTT!!!!




-----------------------------------
Mirjam, Peter, Isak, Sofie, Samira, Rut och Vilda,,var under dagen på PARKEN ZOO....
och nu på kvällen så bjöd Ilone oss på mat....

När vi kom till porten..så möttes vi av denna keliga kisse...


Vi bjöds på en läcker fläskfile´gryta med trattkantareller,  sallad..och grönsaker...



         
Vi åkte sedan ut till Marias kolonistuga..och där bjöds hon på
marängssviss...
till efterrätt...(glömde ta bilder)

Sedan var det DAGS FÖR MEJ...att jobba min 3:e natt...
----------------
TISDAG
På kvällen så skulle vi bjuda på mat i Kolsva.... så när jag kom från jobbet så hnn jag handla maten...
innan jag kl 9.30 hde fått en tid på min VÅRDCENTRAL... "
Upptäckte" för nåra veckor sedan.... att mitt blodtryck ligger lite högt trots mina medicier.


Så det blev EKG taget och lite blodprover...mm...
-----
 Sedan åkte vi iväg..till Kolsva..oh min Lasse...
Vi mötte upp nu rätt många av oss...

Peter och Lasse hann ju gå en "runda " i svampskogen.
När dom var där..så började det åska..OCH dom fick en rejäl HAGELSKUR på sej...
så dom var genomsura..när dom kom hem med sin svampskörd...


Mirjam åkte undr tiden till Ån..och barnen hann bada och var då också nöjda..och belåtna.
Under den tiden så låg jag och sov ett tag, så att jag skulle orka....



Nu var det grillat och klart att äta igen....
Alla hjälptes vi åt....

Här ser ni oss...nu...åtande och umgås igen....
     

            

    




Trotas att det regnat en aning tidigare på kvällen så kunde vi sitta ute..
och senare på kvällen..så blev det lite svalt..men vi satt kvar så länge som möjligt...
Vi svepte in oss i nåra filtar..

Skönt att njuta av UTELIVET.


Maria och barnen åkte hem till E-tuna..och Mirjam, Peter och barnen övernattade hos oss...

------
MYSIGA BILDER:
Linus gick och la sig..på Isak "bakben."..


Och Tessie valde att lägga sig och njuta i Petres knä....


Peter hann åter en sväng till svampskogen...
på onsdagmorronen
innan dom återvände till E-tuna igen.

-----------------------

Och jag åkte och GRATULERADE min vän BARBRO

som 10 AUGUSTI..fyllde 70 år!

GRATTIS GRATTIS på din FÖDELSEDAG!!!!

Jag kom till Eskilstuna 1980 och efter nåt år...
så lärde jag känna Barbro....en av mina många vänner sedan dess...



Några hade redan kommit.. Barbros 2 systrar och nåra andra goda vännner..
     



Och nu kom några från Pingstkyrkan..och GRATTADE....
     

Barbro...och vi ser den goda tårtan...







Barbro fick MÅNGA FINA BLOMMOR..men de ställde på sidan..så att vi kunde se varandra...
Efter vi gick hem...så kom många flera och GRATTADE och uppvaktade...

BARBRO!!!
Vi LYCKÖNSKAR DEJ!!!!

----------------------------

Idag torsdag
..(som nu snart är slut)
så åkte Lasse och spelade Golf...
då åkte jag till Eskilstuna IGEN... Hann träffa Mirjam o Peter, Maria och ALLA barnen igen
innan jag åkte och shoppade en hel del.
-----
Bilden från övre våningen hos Lasse.
Köpte mig själv  likadana ljusstakar som jag gav Barbro igår..

Köpte RÖDA ljus som gav en ENORM FIN EFFEKT...när dom tändes...




 I kväll...så blev det FLÄSKPANNKAKA...
för Lasse och mig.... med rivna squach i smeten...
severades med lingonsylt... GOTT!!!!!


Ja, det blev en "HEL VECKAS BILDKAVALKAD"....och lite text till...


Önskar allla en
GOD NATTT!!!


FÅNGA DAGEN!!! SOM vi gjort....


Kommentarer
Sita

God morgon. Härlig vecka du haft. Jag kommer ju sällan ihåg kameran fast den är med. Kram

2011-08-12 @ 07:53:18 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Maggan Karlsson

Oj,oj,vilken upplevelse att vara med dig i ord och bild Margit.

Som vanligt mycket god mat och trevliga människor.

Men lilla vän tag det lugnt! Tänk på trycket! Var rädd om dig min vän.Det finns bara en av dig och dig vill vi ha kvar pigg och frisk.

Kram min kära vän!

2011-08-12 @ 09:12:22 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Gunilla

Oj det var inte lite ni hunnit med, ser trevligt ut må jag säga !!

2011-08-12 @ 10:13:44 URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Lillemor

Inte varit en lugn stund ser jag. Fina kort med god mat och dina nära och kära

ha en skön helg

Kram

2011-08-12 @ 14:26:14 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
MICKAN

Oj, vilka härliga dagar du haft. Så mycket glädje och mat med släkt och bekanta.



Och vilken bra tur med vädret ni haft också, sånt är ju alltid skönt för visst är det härligare att vara på utsidan om det går.



Tråkigt med mannens öde bara.



Många dagar fångas här och,

allting har en ände precis som denna "bok", din pannkaka har många men det går bra ändå!

2011-08-12 @ 22:12:53 URL: http://kodexet.blogspot.com
ansepanse

du och din Lasse har haft fullt upp hela veckan ser jag, men trevligt att träffa alla och äta gott och umgås

kramar och en fin helg till dig

2011-08-12 @ 23:33:45 URL: http://kinaguld.blogg.se/
roffe

Godmorgon.När har du tänkt gå i pension.du är för snäll jobba längre än du behöver.men jag förstår du gilla alla du jobba med,det är det viktigaste bra samman hålling mellan jobbakompisar och intagna.Idag skiner solen från blå himmel.men dom lova sämre mot kvällen.Ha en skön dag.kram



2011-08-13 @ 08:57:06 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Ruth

Nu har du nog överträffat dig själv med bilder på bloggen, det var mig ett långt inlägg. Ständigt nya sammankomster och myspys. Ha en toppenfin helg.

Kramen

2011-08-13 @ 16:38:59 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Karin

Nu har jag tittat på veckans bilder....roligt att få följa dig. Nu tycker jag att jag börja känna igen i varje fall dina döttrar.

Fick igår via telefon reda på att den lilla mottagningen (sömnapnè) som jag startat sen 25 år tillbaka i Malmö, nu stängs ner av besparingsskäl.

Man hänvisar patienterna till Lund. Klart att man passar på att göra förändringar när jag slutade.

Jag hade detta på känn....

Fick också reda på att 4 ssk är uppsagda samt ett antal usk från vår Lung vårdavdelning. Stora sparbeting inom Region Skåne.

Var på en dragspelskonsert i en närliggande kyrka häromkvällen, och de slutade med "Pärleporten". DÅ tänkte jag på dig!!

Kram Karin

2011-08-13 @ 19:14:23 URL: http://pixelmojan.se
Kerstin

Vilken underbar bildkavalkad!

Ja, älgflugor skall Du vara glad över att slippa!

Den där "goa" Silviakakan kan man få ett rec.?

Ha det gott!

2011-08-13 @ 19:24:05 URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Cilla

Herregud!! Hur hinner du med allt =D Silviakaka är ju så gott,men jag har aldrig bakat nån själv. Härliga bilder bjöd du på.=)

Kram

2011-08-13 @ 21:00:22 URL: http://cillapilla.devote.se/
Janne

Hej! Det var inte dåligt vad mycket skoj och stoj ni hunnit med. Ha en fin dag nu !

2011-08-14 @ 11:01:43 URL: http://badbollen.blogspot.com/
roffe

Godmorgon.Jag fick byta bild så du får gärna rösta på den nya bilden.Ha en bra dag.kram



http://apps.facebook.com/nikon-whoareyou-se/?pic=1374&ref=nf

2011-08-14 @ 11:06:34 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Monica

Det har varit fullt upp hos dej som vanligt,ingen semester precis.

I morgon börjar jag jobba efter 15 veckors ledighet,men det går säkert bra.



Jag önskar dej en trevlig kväll och en trevlig kommande vecka!



Kram

2011-08-14 @ 16:08:30 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Camilla

Fullspäckad vecka,ser jag.

Men bara med roligheter,.

Kram!

2011-08-14 @ 18:22:31 URL: http://cammo69.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Idag regna det med,ska avta ikväll.Perfekt städ väder idag.Fast jag städade i Fredags.Ha en skön dag.kram

2011-08-15 @ 09:34:19 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Charlotte

Oj, du hinner med mer på en vecka än vad jag gör på ett helt år!! ;)Skulle önska jag vara lite mer social än vad jag är...

Silviakakan låter god, hur gör man den?

Ha en fin vecka, kanske lite lugnare? Så håller jag nog med Roffe där uppe i en kommentar du är alltför snäll som jobbar vidare... men trivs man så gör man och då finns det nog ingen anledning till att sluta eller hur? Beundrar dig som orkar.

2011-08-15 @ 09:47:45 URL: http://charlottas.bloggagratis.se
kristina

Oj vad det händer mycket hos dig.

Du bjuder på mycket goa kakor och annat smått och gott.

Tack för att duler med dig!

2011-08-15 @ 09:55:19 URL: http://kristinakicki.bloggplatsen.se
Gilla

Himmel så många bilder du har lagt till. Jag hann inte med att kolla dom närmare, för klockan har ju blivit över 12 nu.



Tack för kommentarerna och ha en härlig semester på "vårt" hotell. Krama om Lasse från oss.



Kram/Gilla

2011-08-16 @ 00:08:56 URL: http://trebgilla.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Äntligen skiner solen idag.ska bli skönt vara ute njuta,av solen.Ha en bra dag.kram

2011-08-16 @ 08:47:02 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
wiper

Jag ser att ni haft full rulle som vanligt. Silviakakan ser så god ut. Jag skulle aldrig orka träffa så mycket folk hela tiden men det beror ju på att jag har min utbrändhet och nackskada. Jättefina ljusstakar du har köpt. Jättefin bild på födelsedagsbarnet. Hoppas ditt blodtryck går ner igen. Jag är lågtryckare men det gick upp när jag blev utbränd men nu ligger det konstant på 130/75



Vad fint med er manifestation. Hemskt med allt våld som händer nu.



Tack för att du delar med dig med fina bilder



Ha en fin dag

Hälsa Lasse

kramar



2011-08-16 @ 08:47:44 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
ingmarie

Ja nu har jag börjat min bloggvandring igen, det har varit ett uppehåll över sommaren att gå runt till alla mina bloggvänner, oj vad mycket fina bilder du har lagt in...kram

2011-08-17 @ 11:07:58 URL: http://mimmiros.blogg.se/
Madde

Hej kära Margit! :D



Jösses vad aktiva ni har varit! Full rulle i stort sett hela tiden. Många mysiga bilder bjuder du på och allt ser så härligt och underbart ut. Antar att hela er sommar har varit fullspäckad av än det ena och än det andra och vad jag kan se så har ni haft det helt fantastiskt. Själv har jag i stort sett inte bloggat alls nu i sommar men tänkte försöka bättra mig på den fronten nu. Det har varit så mycket annat att hitta på och datorn behövde säkert en liten semester den med. ;-)



Annars så hoppas jag att allt är bra med er och önskar er alla en underbar och härlig fortsatt vecka.



Många många kramar! :D

2011-08-17 @ 11:38:19 URL: http://www.mads.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback