Tisdagen började med FOTVÅRD......

Och den dagen var bokad när jag för några månader sedan
var hos "min fotvårdare" Yvonne....
Förut har hon haft sin salong i Kolsva...men nu så var det på Köpings sjukhus
som jag hade min tid bokad...
Här ser ni MINA fötter..och Yvonne.....

TACK YVONNE för att du sköter om mina fötter så fint!!!


När jag jobbade extra i söndagsnatt..så fick jag veta att det var 
 PENSIONSKAFFE
  för TOVE på TISDAGEN.
Hon har jobbat på BB som nattsjuksköterska i MÅNGA ÅR.

På natten när vi jobbar...så brukar oftast vi personal fika ihop..BB och Gyn personalen...
Så därför så åkte jag denna dagen...till  Eskilstuna igen...

HÄR ser vi TOVE...med den present hon fick av oss arbetskamrater....
Ett MYCKET SNYGGT HALSSMYCKE samt örhängen till...

VI KOMMER ATT SAKNA DEJ, TOVE!!!!

Här finns bilder på många av personalen på KVINNOKLINIKEN

"Klickbilder"...Klicka på dem så ser ni bättre...

Inga namn skriver jag..och många av personalen...får kolla och titta...
     
                     
                  
          
     

NU är det eftermidda/kvälll
och nu var det dags...att åka vidare...
Träffa några goda vänner igen....

Här ser vi Maggan....och Ethel...
Vi är nu hos Maggans syster Vera (men hon ville iNTE vara med på bild)


Vera bjöd oss på mycket goda pajer och en härlig grösakssallad...

Jag blev kvar flera timmar..och v i satt och pratade...om gamla minnen....
Tittade på bilder/kort...på datorn... Skrattade gott och hade en mycket trevlig kväll tillsammans
Jag...


TACK Vera för att vi fick gästa hos dej!!!
Och det var länge sedan jag träffade dej
eftersom du varit i Amerika många gånger..och hälsat på din
dotter som bor där  med sin familj

Visar en bild som jag tog utanför Mälarsjukhuset.... VÅRTECKEN!!!


Jag är så TACKSAM FÖR LIVET.... är ju nu pensionär..och jobbar ibland...
träffar många goda vänner....och har en mycket händelsrik och stimulerande vardag!


Det gäller ju att
"FÅNGA DAGEN!!!"
Morrondagen vet vi inget om..och skönt är ju det,
vi får ta BLOTT EN DAG, ett ögonblick i sänder....


Kommentarer
roffe

Godmorgon.Du har verkligen många vänner som vill vara med på bild.är väll kanske för att dom kan sen se vad du skriver om.Alla klagar bara på blåsten bara hålla sig,så man inte ramlar i blåsten.klä sig rätt klara alla sig.ha en fin dag.kram

2011-04-07 @ 06:37:59 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Lillemor

Några intensiva dagar ser jag.Många fina bilder och fint halssmycke som hon fick

Ha det gott

Kram

2011-04-07 @ 07:18:36 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Gilla

Du skrev att det var en av dina kamrater, som inte ville vara med på bild. Det är därför jag nästan aldrig har bilder på folk i min blogg. Jag vill inte få skäll, om man ser bild på sej själv och inte har fått tillåtelse. De gånger jag har folkibild, så får jag lov.



Fint smycke hon fick av er arbetskamrater.



Kram/Gilla, som kommer att hålla ordentligt i hatten idag.

2011-04-07 @ 09:53:12 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Madde

Hej kära Margit! :D



Full rulle som vanligt här ser jag. Hihi!



Såg den fina bilden på krokusarna och visst är det härligt att våren äntligen är på väg. Krokusarna har stuckit upp här hemma med (gula och lila) och likaså påskliljorna. De blommar inte än men snart så... ;-)Koltrasten sjunger här både morgon och kväll och det har alltid varit ett vårtecken för mig. Det är så UNDERBART och det gör mig så glad varje gång han bjuder på sina repertoarer när jag sitter ute på altanen. Härligt är vad det är! Hihi!



Annars så hoppas jag att allt är bra med er och önskar er en fortsatt trevlig och härlig dag!



Många kramar! :D

2011-04-07 @ 17:03:07 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Maggan Karlsson

Underbart vårtecken!

Underbara vänner!

Underbara arbetskamrater.

Vad kan man mer begära.

Det är en rikedom utan like.

Vi får som du säger,ta en dag i taget och fånga den.

Kram min kära kära vän.

2011-04-07 @ 17:34:08 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Skrivmoster

SÅ skönt att få sina fötter omskötta! Det ska jag nog börja att lägga ut på entreprenad jag med... Det börjar vara så jobbigt att fixa allt själv!



Kul att vara med och träffa f.d. arbetskamrater och fira! Snyggt smycke som hon fick!!



"Var dag är en sällsam gåva en skimrande möjlighet..." Så får vi leva - en dag i taget och inte glömma att tacka för att vi får hänga med!



Ha det riktigt gott och en trevlig helg som snart kommer! Kram!!

2011-04-07 @ 21:49:13 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback