GRATTIS ELINE!!!!! Och helgen som varit...

ELINE, Som idag fyller 15 år!!!!!

Har ingen "färsk bild" att lägga in...JO nu har jag hittat...
Eline är tjejjen till vänster...,
med den ROSA tröjan..Eline bor långt upp i Norrland...i Nordmaling.
och då blir  det denna GRATTISHÄLSNING på "dette vise"...
Ringt och GRATTAT och satt in "pengaslant"..via datorn...
så Eline du får köpa dej en present...nåt du vill ha!



   En Googletårta och blommor också till dej...






Hoppas Eline att du haft en fin dag...med NÄRA OCH KÄRA!!!!
Kram!!!! från mormor och Lasse.


-----------------------------

Lasse och jag har varit borta under helgen..hälsat på GODA VÄNNER..igen....


Vi packade vår väska och förberedde vår SMÅLANDSRESA..som bestämdes för en tid sedan....
Tiden går fort....och NU var det dags....

Här har vi packat..och TESSIE hon har placerat sig....I VÄSKAN....
"Kanske man får följa med då..."


Linus har "placerat sig"..här...

Men Linus och Tessie...fick vara hemma...Våra GODA GRANNAR...
Annika och Ronnie..har passat och skött dom....när vi varit bortrest...


Nu är det fredagförmiddag....och nu är vi "på väg"...mot vårt mål: GNOSJÖ...

Vi stannade till "på halva vägen"...fikade lite och var på toa...




När vi kom fram på eftermiddagen..kvällen...så fick vi mycket gott fika....
Lasse och jag njöt..av det goda...kakorna....

Vi hade en myckettrevlig fradagkväll...åt gott...pratade och umgicks...
skrattade och hade så trevligt!

Så bestämdes och planerades att vi skulle på lördagförmiddagen in  till GNOSJÖ..
Second Hand..och kolla på allt som dom har där....
På natten så skrev jag på Facebook..att vi var i Gnosjö
och på morronen så ringde det i min mobil....
DET var  en av mina Bloggvänner...WIPER...som bor i Vaggeryd....
och nu bestämde vi...att hon och hennes man skulle åka en sväng tlll Gnosjö...
och komma till Second..så skulle vi få träffas en stund....

Och vi kom nästan samtidigt...Det var inte svårt för oss...att känna igen varandra!!!
Vi har ju setts MÅNGA GÅNGER på varandras bloggar....

HÄR ser ni oss...pratande...och blir fotad...
Wipers man och min Lasse dom satte sig i en annan soffa och pratade under tiden..som vi pratade..

Tack Wiper och din man..att ni tog er rundan..så även vi fick träffas en snabbis!!!


Vi åkte sedan hem..igen till Lissas och Jans underbara hus....
Där satte vi oss vid "husväggen"..i solen  fikade och bjöds på en underbar smörgåstårta
och sedan satt vi och njöt..och pratade..och pratade..och hade trevligt.

HÄR ser ni oss....där vi har det så bra...i solen....tillsammans...

"KLICKBILDER"
           
På kvällen så åkte vi in till Gnosjö igen..och där bjöds vi på en RESTAURANG..."VITA HUSET"...
"KLICKBILDER"

Ni får titta..vi åt då mycket gott och hade så trevligt igen....
   


         
När vi kom hem..så väntade fåren på LIISA OCH JAN.....
vi stannade och tittade en stund på dem....Katten  Mojje......
        
--------

När vi ätit frukost...så hade vi packat ihop ALLA våra grejer..och så skulle vi åka via LINKÖPING..hem...
HÄR passerar vi BRAHE HUS.....


Min väninna GUNILLA sedan 70 talet..när jag bodde i Kalmar..så lärde jag känna henne.
Hon bor nu i Linköping..så varje gång vi är o hälsar på Liisa och Jan...
så brukar vi stanna till  hos Gunilla....
Hon hade nu lagat  mat till och vi bjöds på en härlig LUNCH.....
"KLICKBILDER"..igen...
           

      
Utanför köksfönstren så finns det stora träd...OCH där så fanns det några DUVOR..
som "BOSATT SIG"..och höll på att bygga ett bo..... vi kollade in dem...
    
Vi var också en runda på IKEA..och handlade....
innan vi återvände hemåt igen..till Kolsva!

Och vi var mycket nöjda och TACKSAMMA...
att ÅTERIGEN..få träffa och umgås mjed några av våra
 många GODA VÄNNER!!!!

TÄNK vad rika vi är...så många nära och kära både jag och min Lasse har...
OCH även så många kära goda vänner!!!!
Samt att ha tid att åka och besöka dem..och träffas och ha trevligt!!!!

Innan vi åkte si fredags å hade jag köpt lite Påskliljor och Penseer
och nu har dom "slagit ut lite"...under helgen medans vi varit borta.
    






VAR RÄDD OM DEJ och TA VARA PÅ LIVET!!!!

KRAM!!!!!


Kommentarer
Ruth

Så mycket ni hinner med på en helg, blir snurrig av allt flängande hit och dit, skulle aldrig orka med i erat tempo haha. Mycket trivsamt har ni varit med om även denna helg.

kram

2011-04-10 @ 23:47:27 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
wiper

Det var verkligen kul att träffas och du är så glad, snäll och fin. Tyvärr så lyckades inte min man knäppa precis när jag skrattade eller log ;) fast jag trivdes och hade det så roligt och du är så lättsam så allt gick så bra och all nervositet försvann. Jag har också satt in bild i bloggen lite längre ner och skrivit. Du och Lasse har hunnit med mycket i helgen. Han var också jättetrevlig och samma personlighet som min man och dom tycktes ha trevligt där dom satt och pratade.



Vilka häftiga bilder du tagit på duvorna och allt annat ni gjort också



Ha nu en fin måndag

Hälsa till Lasse från oss

Thorleif hälsar till er

varm kram

2011-04-11 @ 07:15:55 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
roffe

Godmorogn.Vad många bilder du satt in.ni har verkligen varit i farten.Alltid roligt att läsa det ni varit med dom.Ha en skön måndag.kram

2011-04-11 @ 08:45:39 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Gilla

Fullt ös som vanligt. Jag kan inte förstå att ni orkar med så mycket.



Men vi vet ju också att det är roligt med att träffa bloggarvänner. Bara tänk på Mallorca och Palma Nova. Kul bara det att ni valde "vårt" hotell den här gången.



Kram/Gilla

2011-04-11 @ 09:57:25 URL: http://trebgilla.blogspot.com
skogsnuvan

Att ha många och kära vänner är en stor gåva men jag förstår att både du och Lasse är sådana människor som man gärna har till vänner. Din Lasse ser då så lugn och snäll ut. Inte alla karlar som är det (jag vet)

2011-04-11 @ 10:01:17 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Skrivmoster

Ser verkligen ut att ha varit en trevlig tripp för er! Det gäller att ta vara på livet och dess möjligheter så länge man kan!



Ha en riktigt härlig dag och vecka!

Solskenshälsningar från mig i norr!

2011-04-11 @ 10:08:49 URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Lillemor

Fullt ös hela tiden, fatter inte hur du orkar. Många fina bilder som alltid

Ha en bra vecka

Kram

2011-04-11 @ 11:23:39 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Yvonne Johansson

Vilken färd ni har gjort och ni hade fint väder. Här har solen också strålat och jag jag fiskade för första gången i söndags. Ha det så bra så länge. MVH Yvonne.

2011-04-11 @ 20:46:38 URL: http://ymj.bloggplatsen.se
Gunilla

Ni hinner med så mycket, trevligt verkar det också !

2011-04-12 @ 11:00:25 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Hebbe

Hejsan,,ja det stämmer jag är inte vilse..

Värst vad ni far omkring,,men ni trivs förstår jag,,kul att ni fick träffa Wiper..Här är det dimma och bara +5,1 just nu..Haé Kram.

2011-04-12 @ 13:05:55 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Gilla

Ja, det med vargen blev ju en riksnyhet, sen jag hade skrivit i min blogg om den. Men det beror ju inte på mej. Tur att man inte behövde bedövning till den,utan att den lyckades smita iväg själv.



Det var ju trevligt att du tyckte om mina blomsterbilder från Fredriksdal. Det blev den första riktiga vårdagen för oss. Idag regnar det och så har det blivit kallare. Vi har Noack hela dan idag och har nyss kommit in efter en långpromenad.



Som du säger: Carpe Diem.



Kram/Gilla

2011-04-12 @ 13:26:50 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Lena

Tack Margit!

Våren är härlig att fota,det händer något varje dag.Vilken fin blogg du har.Grattis till 15-åringen!!!!

Kram

ansepanse

härlig utflykt för att hälsa på hos goda vänner, även wiper träffade du, jag har redan läst om det i wipers blogg så jag visste ju det :)

GRATTIS till Eline

bamsekramar till dig

2011-04-12 @ 16:56:20 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Monica

Jag ser att din helg har varit intensiv men trevlig.Brahehus såg vi på håll när vi var i Gränna i lördags,vägen mellan Huskvarna och Gränna är bland det vackraste man kan åka på tycker jag med Vättern strax nedanför motorvägen.



Ha det bra!



Kram

2011-04-12 @ 19:18:10 URL: http://violett.bloggplatsen.se
vickan

Oj vad ni åker men mycket hinner ni se. Här hemma skulle vi också ha firat födelsedag men istället höll jag på att förlora min dotter på självaste födelsedagen. När hon kommer hem ska hon få en fin fin present. Ta vara på livet. Ja det har jag verkligen lärt mig efter den här pärsen de senaste dagarna. Ta vara på varandra också och inte bara på livet. Kram.

2011-04-12 @ 22:28:02 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
Fenixmona

Grattis i efterskott till Elena, en söt tjej! Så kul att träffa bloggvänner! Kramiz

2011-04-13 @ 05:24:52
Maria

Sån söt liten Elena och vilket fint namn hon har.

Roligt att få komma bort ibland och få göra nå helt annat än de man gör hemmavid :) Ha de bäst/Kram

2011-04-13 @ 14:40:49 URL: http://maria9.bloggplatsen.se
Barnbarnet

Hej mormor!

Hoppas du inte helt ogillar designen på bloggen, jag kände att jag var tvungen att byta till något i alla fall. Vintern är ju slut :)!

Kram Sara

2011-04-13 @ 22:29:43 URL: http://haggqvist.blogg.se/
Gunilla

Hej på dig!

Du har fått omändrat här ser jag.

Ser att ni har varit vid brahehus.

Dit har vi oxå funderat på att åka och titta i sommar, bl.a.

Även andra platser, som Småland och Skåne där jag har mina brevvänner, med mera.



Ha en bra dag till nästa gång vi ses på bloggarna.



/

Tass

2011-04-14 @ 01:29:30 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
roffe

Godmorgon.Nu är det vår inne hos margit.Har du gjort den själv.Ducktig du är.kanske be dig om en ny Banner inne hos mig i blogg.se hos mig.ha en fin dag.kram

2011-04-14 @ 05:58:44 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Lillemor

Så fint du fått på bloggen

Kram

2011-04-14 @ 06:52:36 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Nathalie

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-08 @ 11:51:12 URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback