Fulltecknad söndag.....

I lördags var vi ju på min dotters Maria 42 års firande.
Jobbade sen löradgnatten och kom hem på söndagmorronen...
Vi hade denan vecka "VÅR VÄRDVECKA"..i Pingstkyrkan....vilket innabar att vi skulle vara VÄRDAR:..
Både på förmiddagsGUDSTJÄNSTEN samt CAFE´MÖTEt kl 18...
På båda tillfällena så skulle det vara KAFFE...Förmiddan, efter Gudstjänsten..och på kvällen, PAUS mitt i CAFE´MÖTET...vilet innebar att vi även ansvaarde för kaffebryggning, dukning, servering..och
disken efteråt....

Jag sov 2 timmar..så klev jag upp..och åkte till P-kyrkan...
Vi var där och "jobbade" i 4 timmar...hem några timmar och tillbaka på eftermiddan....
3 timmar..då...
Så vi hade lite stressigt och fullt upp...vår grupp,  som ansvarade....denna söndag...

Bilder på några från CAFE´MÖTET...
(alla  som är med i vår grupp kom inte med på bild)

Här har vi Annika...som också IDAg FYLELR ÅR!!!!
Grattis Annika!!!
Hon är också pastor,och såg vårt behov av hjälp...
så hon hjälpte oss både förmiddan ..och även på kvällen med disken
och andra praktiska saker...

TACK ANNIKA!!!! OCH vi önskar dej GUDS VÄLSIGNELSE!!!


Seija...som har "huvudansvaret"...för gruppen..


Bild från CAFE´MÖTET...det var ca 70-75 pers...och alla fikade....


Våran BÖRJE SVENSSON..som "håller" i CAFE`MÖTENA!!!
Han sjunger och spelar Guitarr..samt skrivit många av sångerna han sjunger...
Har också sjungit in några skivor!!!


Här har vi 2 män..som jobbade med dukning..mm..under kvällen...


"SÅNGARBRÖDERNA"..var kvällen gäster....
De sjöng flera sånger för oss.....och vi fick också vara med i ALLSÅNG...md dem...

-----------------------------------------------------

Det var en findag..full fart... med många mötesbesökare både på förmiddagen ....
och på kvällen..

------------------------------------------------------
FÖRRA VECKAN, i onsdag, när vi hade besök...."bloggbesök" Irja och Anders var här...
(från Rosvik, ovanför Pietå)
så hände det några speciella saker....

Irja och jag satt i köket..Lasse o Anders i vardagsrummet...
Bäst var det var så hörde vi en HÅRD SMÄLL!! Explossion????
När vi kommer in i rummet..så ligger Lasse på golvet..han hade suttit vid datorn..
I SKRIVBORDSSTOLEN...
OCH en av "FÖTTENA" gick av..och Lasse föll pladask..när stolen välte...
Som tur var..."så gick det bra"..INGET BRUTET...men han fick ont i baken...

Jag tog med den trasiga stolen till JYSK..däre den var köpt...
FICK en ny låda med en likadan..

När Lasse i gårkväll öpnnade kartongen och skulle sätta ihop den....
Så FATTAS det delar..."PINNEN" från stolsdynan som skall sättas ihop med "foten"...FANNS  EJ MED:..
och inga skruvar...
Rinde till JYSK i morse.. så jag skall få byta och hämta en ny karong....
(Kommer att be dem öppna och kolla att ALLA saker är med i den kartongen....
innan jag går därifrån)


Så hände  en lite annan sak OCKSÅ när Irja och Anders var här...
Bäst vad det var....så kommer en MUS springande på golvet...OCH Linus efter....sprang...
.från ena hörnet....gömde sig....och Linus efter...
Ni vet "KATTEN PÅ RÅTTAN"...
Den här bilden tog jag då....
Kolla längst ner till höger..så ser  man bakdelen av musen...
Linus satte sig på KANONEN..och skulle skjuta den..men han hann inte..
den sprang under "vindstrappan"..och Linus lyckades EJ fånga den...


Dagen efter, hände sammma sak...
Linus och Tessie satt vid spisen..och tittade.och var SÅ SPÄNDA...
Vi förstod..att dom "vittrade" musen igen...
Vi drog fram spisen..och MUSEN sprang över gpolvet iGEN...
Katterna efter..och LINUS hann fånga den..tog den i mun..
MEN dom tycker ju det är roligt att LEKA med dem..så han släppte den..
och den sprang, och han efter..men även DENNA gången,
musen sprang under trappan och klarade sig...
musen  kommer springande..igen..

Lasse sökte rätt på en RÅTTFÄLLA..gillrade den i söndags...
IDAG, när vi varit i Köping och kom in i Hallen..så hör vi att det i
"Bastun" där råttfällan var....så "bullrade" det till...

OCH
Vi tittade in..och detta såg vi....

Musen död.... denna gången...klarade den sig INTE!!!









Äckligt, jag tog ett pappr..tog den i svansen..OCH kastade den in i skogen...


men först fick Tessie också titta på den...


Ja..så blev det med den musen....

Förra året..2009...i januari...så hände nåt liknande...

Om du kollar i min blogg..på HÖGERSIDAN...
går in på 2009  januari... som nummer 2 så tryck på:
"Katten och råttan"...
så får du se vad som hände hos oss den natten...

Hoppas att du INTE HAR RÅTT/MUSSKRÄCK!!!

Önskar alla en trevlig vecka!!!!


Kommentarer
Margaretha karlsson

Det blev en kul katt o råtta-lek för dina små vänner.Det värsta är att jag tycker så synd om mössen när de fastnar i fällan,fast jag vet de förstör så mycket. Vi hade såna i vårat torp och vi satte ut fällor och tog dom i. Fy vad jag led av det!

Det är ju små liv ändå.

Jag är nog riktigt "kvackelmagig" som man säger här.

Ha en skön dag och vecka nu Margit. Jag njuter av att läsa i din blogg.

Kram min vän från Margaretha.

2010-10-26 @ 09:59:57 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
lovisa

Godmorgon, allt bra?:)

vill du vara jättegullig att rösta på mig här:

http://bessymannen.blogg.se/2010/october/veckans-blogg-5-kvar.html#comment

jag är nr 5, skulle vara guld! :)

2010-10-26 @ 10:40:06 URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Mita

Jag tycker också synd om den lille musen.Men dom vill man ju inte ha inomhus,så vad gör man. Men jag skulle nog tjoa högt om det sprang en över golvet,hi,hi...

Ha det gott,och tur det gick bra med Lasse,bäst att kolla stolen ordentligt nu.

Kramiz!

2010-10-26 @ 16:33:32 URL: http://mithas.blogg.se/
Camilla

Så ska dom tas dom små mössen ;)

Kram på dig!

2010-10-26 @ 17:49:03 URL: http://cammo69.blogspot.com
Sita

Vi har bara fått in en mus sen katten flyttade hit. Ha tog den o bar ut den. Kram

2010-10-26 @ 18:04:55 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Mi

Jag gillar inte möss. Är faktisk lite smårädd för dom små liven. Ser ut att vara mycket folk på cafémötet. Kul fast jag förstår att det var stressigt.

Vill tacka dig för den fina kommentaren ang min mammas begravning. Låten med Björn Afzelius är fin och det var en av mammas älsklingslåtar det var därför vi valde den.

Ha en fin kväll. Kramar o tack!

2010-10-26 @ 19:17:33 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Maggan

Vilken fin människa du är Margit ;-)

Kram från den andra Margit

2010-10-26 @ 19:58:12
Hebbe

Tackar,,ja jag hade gärna stannat ett tag till,,men,det är skönt att vara hemma oxå.Det kommer ett par bildspel till senare.Haé Kram.

2010-10-26 @ 21:52:24 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Vickan

Men herregud, hur hann du med med kameran där! Jag förstår att kissen blev nöjd!

2010-10-26 @ 21:56:48 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
av irja

Kära syster Margit !!!

Det var en mycket innehållsrik dag den dan vi gästa er i Kolsva, Katten Linus på råttan och stolen på Lasse,,, LER,det var ju tur i oturen att Lasse inte gjorde sig illa, de kunde ju slutat galet, men det var väl skyddsängelen som rädda honom ...LER...

SÅ mycket med folk det var på Cafè Gudtjänsten,...När ska du göra ditt framträdande med dragspelet i Cafèet, jag tycker du spelar mycket bra.....

Underbart att få höra din ljuva stämma i telefonen, saknar er redan , vi hade en så gemytlig dag tillsammans ,,,Syrrorna vet inte vad det gick miste om...LER,,,(retas) Nej sjukdom kan ingen rå över, men har inte gett upp hoppet att vi ska ha nöjet att mötas igen, alla tillsammans,,,,Nu ska jag gå och lägga mig, och krama om kudden....Good Natt...dröm vackra drömmar....KramiZ syrran IA....

2010-10-27 @ 00:17:54 URL: http://40-talisten bloggplatsen.se
Lillemor

Fina bilder som alltid. Förstår inte hur du hinner med allt

En bra dag till dig

Kram

2010-10-27 @ 07:08:51 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Ruth

Är det Pingstkyrkan ni är med i ? Ni tycks ha riktigt trivsamt på era träffar.

Synd om lilla musen, men katterna fick ju sysselsättning ett par dagar :(

Regn och gråtrist här i dag.

Kram vännen !

2010-10-27 @ 10:40:11 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Madde

Hej goa Margit! :D



Här har det hänt mycket och mer därtill ser jag. Hihi!

Det var ju en himla tur att Lasse inte skadade sig, skönt med lite tur i oturen så att säga. ;-)



Härlig bild på Linus och musen men jag själv hade nog försökt rädda musen i stället. Försökt att fånga in den och sedan släppa den ute så långt bort från huset som möjligt. Man vill ju inte gärna ha de där gnagarna inomhus inte. Jag skrev ändå för några dagar sedan på min blogg om hur jag och farmor matade en liten mus och en mindre brunråtta som kom och hälsade på oss på vår altan. De fick bröd, ost och kex och vi fick nöjet av att titta på sötnosarna. Däremot så tackade någon av dem genom att börja bygga bo uppe på vinden. Farmor upptäckte det en dag när hon såg små muslortar i en av sina fåtöljer och något som såg ut som sågspån. Det visade sig att den hade börjat gnaga sig igenom en av takskivorna så det hade blivit ett litet hål. Då fick även vi "djurvänner" nog och lade ut gift där uppe och det dröjde inte länge förrän det blev tyst inte. Vill inte lägga gift ute då det är så mycket andra djur som kan tänkas äta utav det. Giftet har sedan dess legat kvar och vad vi vet så har vi inte haft några fler "gäster". Hihi! Det bästa med det hela är också att det fungerar på så sätt att de blir törstiga och springer ut för att leta efter vatten så man behöver inte gå upp senare för att leta efter döda möss. Plus att man behöver inte känna sig så skyldig heller, då man inte ser vad man har gjort. ;-) Ja, det är inte lätt det där men tyvärr nödvändigt i vissa fall.



Jaja, innan det här blir alldeles för långt så önskar jag er en underbar och härlig dag! :D



Många många kramar! ;-)

2010-10-27 @ 10:58:52 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Vicke

Ni ser ut att ha det trevligt på era möten, ha en fin kväll nu

2010-10-27 @ 18:23:34 URL: http://vickes.bloggplatsen.se/
Carina

Jo, det är precis vad jag har! Jag avskyr råttor!!

Det här var som vanligt ett trevligt inlägg förutom råttbilderna då :)

Kram vännen!

2010-10-27 @ 18:54:00 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Christina Wihman

Ni verkar ha trevligt i kyrkan men mycket jobb.

Vad fina bilder Du har lagt in. Katten på råttan och så vidare var kul men inte slutet på historien för lilla musen.

Ha det bra

Kramar från Christina

2010-10-27 @ 21:41:00
skogsnuvan

Konstiga katter som inte åt upp musen. Oskar han kan äta möss han med svans och allt. Det är bara njurarna han lämnar i en hög på bron.

Det verkar som om du haft en jäktig vecka. Vilar du aldrig någon gång? Du verkar flänga lika mycket som bloggkompisen Skatan

2010-10-28 @ 18:25:03 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Love

Mus ut ur mitt hus säger jag bara. Har ingen fobi men inne vill jag inte ha dom. Katterna kommer med många ätbara djur (tycker dom) till mig. Möss, grodor, paddor,ödlor, snok och tom.en fladdermus. Då får jag fullt upp med att rädda dom. fast snoken fick jag hjälp med.

När jag läser allt ni hinner med känner jag mig som en soffpotatis men det ni gör gläder både er o andra.

Skulle ringt dig men mycket kommer emellan som du vet. Däremot finns du i mitt hjärta käraste syster yster.

Utflykt till Grythyttan i går som jag ska skriva om senare i kväll.

Nyheter på gång och jag vill ju hänga med i vad som händer i stora vida världen.

Kram på kvällskvisten till dig o Lasse.

Love.

2010-10-28 @ 19:22:18 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se.
Monica

Stackars lilla mus, men inne vill vi ju inte ha dom så det var ju bra att hon fastnade i fällan.

Så trevligt ni har på era träffar...roligt när man har sysselsätning.



Ha det så bra!



Kramar

2010-10-28 @ 21:16:37 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Yvonne K

Oj oj oj, så hemskt för Lasse med stolen, men tur ändå att det inte gick värre. ;))



Ha det gott.

Kram

2010-10-28 @ 23:44:35 URL: http://yvonnek.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback