Bilder från Linköpingsbesöket...under helgen...

För någon vecka sedan så skulle jag beställa biljett.. till "SMEDENS DOTTER"....
och jag frågade min Lasse men han ville inte ...
Då ringde jag min väninna GUNILLA..i LINKÖPING.
Vi kom då överens om att hon skulle komma och hälsa på hos oss.
och vi skulle då börja med att på kvällen..vara med på LOKOMOTIVET
och LYSSNA OCH SE...
"SMEDENS DOTTER"

Jag jobbade av på morronen..och hade lite saker som jag uträttade under dagen...
och så skulle jag möta Gunilla vid 16 tiden..på JÄRNVÄGSSTATIONEN  när tåget skulle anlända....

HÄR komer Gunilla..med ett stort leende på läpparna... med förväntan....


Vi åkte först hem till min lilla "ÖVERNATTNINGSLÄGENHET"....
Fikade och så fixade jag en lite enkel MIDDAG....som vi åt...innan vi skulle se den fina föreställningen.

För kanske ett halvt år sedan..så berättade min BLOGGVÄN Marianne BOKBLAD.....
att det skulle bli en föreställning på LOKOMOTIVET ....i Oktober månad..och jag skrev då in det i min ALMANACKA.
MARIANNE HAR VARIR MED OCH SKRIVIT EN DEL AV TEXTERNA..I FÖRESTÄLLNINGEN!!!

OCH NU var det 16 oktober....
DAGS!!!!




Jag kollade runt...bland alla människor..om jag skulle se min BLOGGVÄN...Marianne!!!
Jovisst... där var hon!! Kände så väl igen henne på alla bilderna jag sett..
på Bloggen och på FACE BOOK!!!

Marianne Bokblad.
Marianne Bokblad

Kameran brukar jag ALLTID ha med..men efter att ha tagit TVÅ  bilder
så stod det att den var "fylld" så jag kunde INTE ta nåt mera kort...
OCH Gunilla GLÖMDE SIN KAMERA i..sin resväska!!!
Det var inte kul....så då blev det inga flera bilder...




Vi tyckte att MUSIKALEN var mycket trevlig att se..och musikerna spelade underbart...
Vi var MYCKET NÖJDA ÖVER KVÄLLEN...
förutom strulet/missen med våra kameror....inga bilder,,,

När vi kom hem till Kolsva..och min Lasse....så ficlk han titta på min Kamera..
OCH då hade minneskortet...på nåt vis...lossnat/åkt upp...Så därför kunde jag INTE ta mera bilder...
SNOPET!!!

På lördagmorronen/förmiddagen så bakade jag en äppelkaka som vi skulle  äta av sedan under dagen.





Vi skulle sedan åka till Köping för SCHOPPING ett par timmar....
och kolla lite runt!!!
Och NU....så HAdE vi båda missat kamerorna....så INGA BILDER...
och vi var på ett LOPPIS....en  Antikaffär...
och hÄR såg vi SÅ MÅNGA VACKRA SAKER....

Gunilla köpte några saker.....bilder kommer senare...

Här äter vi Äppelkakan med vaniljsås....




När vi kom hem till Kolsva..hade våra kameror..NU...
så ställde Gunilla sina fina nyköpta varor..så att vi kunde fota...


Till vänster....ett fint "karottunderlägg"
HANDBRODERAT!! Korsstygn..och glas ovanpå...
Till höger...kolla vilken underbar KOPP MED FAT!!!

SÅ VACKERT!!!!








 När vi kom hem....så tillagade jag en FLÄSKFILE`GRYTA ,med Mango schuney..och kokta potatisar...



Vi åt och njöt....

På  kvällen..så var Lasse och jag bjudna på JULIAS födelsedagfirande....som vi för länge tackat jag till...
Så vi lämnade Gunilla ensam .....i flera timmar!!!
Förlåt Gunilla!!!

Söndag morron efter frukosten så åkte vi iväg till Eskilstuna...
för att SCHOPPA på TUNA PARK...under dagen..

Och vi tittade på Så MÅNGA VACKRA SAKER!!!!

Det behövs INGA ORD!!! TITTA OCH NJUT!!!
















Nu var det dags för lite mat..och där har man 3 RESTAURANGER ..att välja på...
GUNILLA...valde husmanskost....

Jag....valde nån tailändsk mat...








Vi hade då tid över..och skulle åka till CENTRUM....
Då frågade Gunilla om vi kunde kolla om Elvy och Håkan
kanske var ute i sin KOLOBNISTUGA..i KLIPPBERGEN....
Jag ringde både på MOBILEN.. den var avstängd...
Ringde på hemtelefonen..INGEN svarade där heller...

VI åkte dit och kollade OM grinden var öppen..så kunde vi ändå..åka och titta på utsidan...
Vi komdit..kolade..och kikade in genom fönstren....

OCH VAD SER VI????

JOO!!! DÄr kommmer dom...gående....VI belv ALLA jätteglada och fick KRAMA OM VARANDRA....
och så fick dom visa stugan..på insidan..och vi fick en lång pratstund....




Håkan och Elvy...



innan vi åkte vidare,,,en runda in till CENTRUM...
Gick och tog ett fika på AMARANTS CAFE´...
Här ser vi de härliga BAKELSERNA som vi valde..samt vårt kaffe och the´....






 Ja, klockan den gick..och NU var det dags att åka till JÄRNVÄGSSTATIONEN....
Tåget skulle vara där strax efter kl 16....
Hä ser vi gunilla..med sin packning...

TACK GUNILLA för att du kom och hälsade på !!!! Välkommen tillbaka!!!!


Jag åkte direkt till ilone, min ena dotetr..hade ett litet ärende...
Bild på hennes underbart vacka ljusfat..med frukter...




ILONE...min yngsta dotter...


Åkte en runda och kollade om maria min äldsat dotter kommit hem..
efter helgjobbet..men hon jobbade HELDAG även i dag söndag...
Fick då träffa 2 av hennes barn..Simon och Sofie...

Detta var en bildkavalkad.... från helgens händelser.
samt det tidigar inlägget i går..från JULIAS födelsedagkalas...

TÄNK VAD MYCKET MAN HINNER ÖVER EN HELG!!!!!
Kram på er allihopa!!!


Kommentarer
Maria

Det var inte illa vad tiden har räckt till mycket för dig under helgen. Ha en bra måndag/natti

2010-10-17 @ 23:58:11 URL: http://www.mormia.dinstudio.sem
Gunilla

Alltså jag måste fråga, fick ni verkligen fotografera under föreställningen??

Vet att jag för många år sedan, var på en föreställning i stockholm, när jag bodde där, så iaf så kom det en vakt och sa till att man INTE fick fotografera under pågående föreställning.



Kanske har ändrats?

Bara en funderande tanke.

Det brukar ju t.o.m finnas skyltar uppsatta som talar om, att det är förbjudet med fotografering under föreställningen.



Jag skulle nog inte ta med ngn kamera då, OM det skulle vara förbjudet att ta kort, just av den anledningen.

Det kanske som sagt ha ändrats på det?

Ha en trevlig vecka.



Kram

Gunilla

2010-10-18 @ 01:41:19 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Lillemor

Vad du hinner med mycket under en helg. Fina bilder som alltid

Önskar dig en bra dag

Kram

2010-10-18 @ 07:41:20 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Sita

God morgon. Tänk att det strula för dej igen. Men vackar bilder blev det till slut iaf. Kram

2010-10-18 @ 07:58:35 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Ruth

Du har åter haft en speckad helg med trevliga saker. Har du tråkigt någon gång ? tycks inte så.

Din helg i ord och bild, mycket trivsamt tycks det.

Kramen

2010-10-18 @ 10:21:54 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Bloggblad

Ja, det var otroligt vad mycket du hann! Jag är jätteglad över att du kom och såg Smedens dotter och att ni gillade den!



Till Gunilla: Det fanns inga skyltar - och det här var till största delen en amatörsatsning, men det brukar vara himla störande med fotoblixtar. Jag tog några bilder själv - utan blixt - finns på min blogg. Och eftersom jag räknar mig till upphovsmännen så gav jag mig själv tillstånd!

2010-10-18 @ 11:35:31 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Camilla

Vilken helg!

Och som vanligt....roligt att få se så många bilder.

Ha det bäst!

Kram!

2010-10-18 @ 13:34:05 URL: http://cammo69.blogspot.com
Carina

Vad du verkar ha haft många timmar på din helg. Ingen snabbis där inte, hihi

Kram

2010-10-18 @ 19:35:24 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Veiken

Vilken trevlig helg du har haft. Det spelar ingen roll att ni inte fick bilder från teatern. Huvudsaken är ju att ni blev nöjda! ;) Kram

2010-10-18 @ 19:49:28 URL: http://veiken.wordpress.com
Mita

Ja trots strulet med kamerorna så fick du till mycket underbara bilder. Vilken trevlig helg ni haft.

Jag blir säkert jättenöjd med jackan,hoppas den kommer värma skönt i vinter också.

Kramiz!

2010-10-18 @ 20:30:26 URL: http://mithas.blogg.se/
Margaretha karlsson

Tänk jag blir alltid så sugen på mat när jag läser din blogg Margit.Men är det underligt när du bara gör den ena goda saken efter den andra. Du är en riktig "matmamma".

Och vad roligt ni har haft,du och väninnan.

Typiskt detta med kameran då. Men sånt bara händer!



Ha en skön vecka nu min vän.

Kram Margaretha.

2010-10-18 @ 22:39:33 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Dansbandsfrun

Va sugen jag blev på att gå o strosa i inredningsaffärer...det är så kul. Jag är inte så bra på inredning själv, men fantisera räcker gott ;)

va härligt det är med helgbesök det har jag haft med. kramar

2010-10-18 @ 23:04:36 URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se
Gilla

Det var mycket ni hann med på helgen.



Men du kan tro att jag blev förbluffad, när jag såg det där karottunderlägget. Jag har broderat just detta, men ramade in det som en tavla. Det satte jag på vår ytterdörr ett par år, tills den trillade ner och glaset gick sönder. Inte har jag blivit färdig att sätta i nytt heller.



Svar: Det ska verkligen bli kul att resa till Rhodos igen. Jag har längtat så, att få komma tillbaka.



Kram/Gilla

2010-10-19 @ 10:57:07 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Susanne

Tack Margit för kommentar på min blogg.

Du har så mycket fina bilder som du bjuder på och oj vad mycket du hinner under helgen.

ha det gott så ses vi!

kramar Susanne

2010-10-19 @ 11:30:53 URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Gilla

Jag tror på ödet. Därför kallade jag min butik för Kismet och det betyder, Det Oavvisliga Ödet på arabiska. Det hände flera gånger att det kom in araber i butiken och frågade efter Chefen. Det är jag det. Va? Men du är ju inte arab, men jag förklarade för dem att jag visste vad det betydde.



Varför denna utläggning? Jo, jag menar på att det var ju ödet, att du visade karottunderlägget här och jag kände igen min tavla.



Kram/Gilla

2010-10-19 @ 12:58:03 URL: http://trebgilla.blogspot.com
wiper

Vad kul att du och din väninna varit på musical. Jag har inte hört talas om denna men skall kolla om den kanske kommer hit också. Vad roligt att du känner en som varit med och skrivit. Vilken fin äppelkaka du bakade, jag blev verkligen sugen ;) Sen har ni ju haft så mycket annat roligt för och det är så kul att se alla bilder och även från shoppingen.Kaffekoppen från loppiset är supersnygg, synd att det inte fanns en hel servis. Du och din väninna har verkligen förlustat er och haft det bra. Vilket häftigt ljusfat din dotter satt ihop.



Du har verkligen hunnit med mycket under helgen.



Ha en fin tisdag också

kramar

2010-10-19 @ 13:26:44 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Gilla

Du har så rätt. Om inte ödet fanns, så hade vi aldrig träffats på Mallis. Det var ÖDET!



Kram/Gilla

2010-10-19 @ 15:56:26 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Marie

Jaaa, vad ska man säga?? Full rulle som vanligt:)

Tänk att de redan börjat med jul- och adventssaker i affärerna, men det är klart: inte länge kvar till första advent!

Hoppas du får en härlig kväll!

Kram♥

2010-10-19 @ 17:29:52 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Vickan

Oj vad mycket mys pys ni hann med och vad otroligt vackra bilder du fick på alla grejer!!! Den där skulpturen på kvinnan och mannen har vi här hemma. Den fick vi i bröllops present av mitt jobb. Den är verkligen jättevacker!!!

2010-10-19 @ 21:20:30 URL: http://annehlie.bloggplatsen.se
Madde

Som vanligt har du hittat på en massa roligheter. Är lite förvånad att du/ni alltid hinner med så otroligt mycket på så kort tid. Du måste ha mycket energi du. ;-) Riktigt mysigt ser det ut också och som vanligt bjuder du på en härlig kavalkad av ljuvliga bilder med vackra ting. =)



Hoppas annars att allt är bra med er och så önskar jag er en fortsatt trevlig och mysig kväll! ;-)



Många många värmande kramar! :D

2010-10-20 @ 20:28:47 URL: http://www.mads.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback