3 dagar i Eskilstuna.....

och ikväll..åker jag hem till  min Lasse i Kolsva igen....
har ju endast jobbat en enda natt..men hade en del saker bokat här i stan..och därför...
så blev jag "så länge" i E-tuna...

Tisdagförmiddagen...då styrde jag kosan ... tilll


och dom "hamrade och slog".... under bilen....Se hela bilden

Så måste ju HJULEN..kollas också..och sånt..
(Bilderna från Google)



Min bil blev i allafall..GODKÄND!!!
Man drar en lättnades suck, varje gång...
Nu hade jag faktiskt "förbesiktat " bilen på Toyota
och fixat de saker som dom ansåg  måste åtgärdas för att den skulle
bli godkänd...

Äter lite enkelt..när jag är i E-tuna..inget krångligt..utan jag lagar till
i all enkelhet.... "ÄGGRÖRA"..som jag stekte..och grönskaker...


Var en runda på Secondhand butiken...
Och..jag hittade INGENTING..som jag behövde....så jag åkte därifrån TOMHÄNT....


Grösaksgryta med VIKTVÄKTARKORV, skurna i smala skivor...
Lagade till GRYTAN..i Kolsva..och tog med mig...


Onsdagkvällen...så var Satu, (min arbetskamrat) och hennes dotter...
 samt jag..till Västerås för att bli sminkad och fotograferad...
i THE STUDIO
....
Här "skriver vi in oss"...på datorn...



Satu och hennes Josefin... omklädda..NU väntar vi på den RIKTIGA FOTOGRAFEN..
Men vi passade på..att ta en lite extra bild...


"Smakprov"..på bilderna som tagits på mej:






När vi kom hem vid 21 tiden..så var det bara att åka direkt till Mälarsjukhuset..
och jobba min "ensamma natt
"..

När jag kom hem på torsdagmorronen...så hade jag skrivit upp på en lite lista...
på allt som jag MÅSTE göra under dagen..
Prickade för...varje sak ..som jag gjorde....

LIDL....

Tuna park
....Lasse hade bett mig utföra några köp..på Kjell o kompani...
Köpte även en jumper..på Kapp Ahl...
kl 12...VIKTVÄKTARNA...
som jag INTE besökt sedan i JULI...
jag har i fyra måander "FLIPPAT UT"--med mitt ätande...
Och nu hade jag bestämt mig..att at nya tag igen...

Åkte snabbt hem en runda till min bostad..och åt LUNCH....



Så hade jag bokat en tid..hos "MIN" kiropraktiker....
har den sista tiden..svårt/ont i rygggen, höfterna.
När jag suttit länge vid matbordet..på en vanlig stol..
när jag "jobbar med datorn"....Bloggen..och Face book.....
så får jag så ont i ryggen..sitter fel,
och när jag stiger upp...så går jag till en början som en "krok"..
Nu så skulle jag få hjälp....
Mikael, min kiropraktiker..Han HITTADE några LÅSNINGAR...
som han hjälpte mig med att fixa...lösa...ska tillbaka nästa vecka..igen...





Hann en snabb sväng förbi min dotter Ilone....
innan jag skulle åka och hämta några väninnor..och vi skulle åka till TORSHÄLLA...
på CAFE`MÖTE i Pingstkyrkan där...

Några bilder...

 Börje..vår "sångarpastor"..är med denna kväll...igen...
Besökarna får önska sånger.och dom ropar sångnummer..så fort dom hinner..


Så är det KAFFEPAUS...
Där man får bre sina mackor man vill ha..till sitt Kaffe eller teet...








Börje Svensson...han har sjungit in några egna skivor..där han skrivit många av sina sånger...
och han sjunger och spelar Guitarr...till...



Börje berätttade att han skull nu till helgen..åka upp till Ullånger..och HUSUM...
där han skall sjunag och spela...


HUSUM...ja där har jag flera AV MINA bloggvänner..
SÅ JAG FRÅGADE NÄR HAN SKULLE VARA I hUSUM...
JO PÅ SÖNDAGKÄLLEN I pINGSTKYRKAN...kl 18.00

 Så mina BLOGGVÄNNER som bor där..
gå gärna till Pingstkyrkan och lyssna på hans enkla härligs sånger....när han sjunger...

Innan jag åkte till kolsva o min Lasse igen....
så var jag en snabb runda upp till min andra dotter Maria..som också bor i E-tuna...

SEN åkte jag till min Lasse i Kolsva igen...
han håller nu på att "sätta ihop"..den nya skrivbordsstolen..som jag fick byta...
när den som vi hade..exploderade..och gick sönder..
(skrivit tidigare i bloggen om det, när Irja o Anders var här hos oss....
och Lasse ramlade då på golvet..)

Snart är det dags att gå och lägga oss..och sova....
Jag skall göra mitt bblogginlägg färdigt först...

Önskar alla en GOD NATT!!!!



Kommentarer
Fenixmona

Godmorgon! Det har jag aldrig lyckats med, att gå på secondhand utan att köpa något! Kramiz

2010-10-29 @ 03:53:25 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Lillemor

Så fina bilderna blev som du tog på dig. Vad mycket du hinner med alltid

En bra helg till dig och Lasse

Kram

2010-10-29 @ 12:19:08 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
wiper

Härligt att bilen blev godkänd. Vad mycket du bjuder på jämt som man kan titta på. Vilka toppenbilder dom tagit på dig och sminkningen är ju helt perfekt. Du är så snygg Margit och full av liv. Kan jag få låna din kropp :)) och utstrålning.



Jag har också fått börja om med min viktminskning. Flippade också ur. Jag tycker inte att du gått upp nåt i vikt vad jag kan se på bilderna. Måste kolla om Börje Svensson finns på youtube. Vad hemskt att kontorsstolen gav vika. Hoppas Lasse klarade sig med bara blessyrer.



Ha en fin helg



kramar från Malin

2010-10-29 @ 13:17:05 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
ingmarie

hejsan



oj vad du har mycket att berätta, aldrig att det händer mig så mycket,

Ha en jätte fin helg

2010-10-29 @ 14:51:34 URL: http://mimmiros.blogg.se/
Mi

Så fin du blev på bilderna Margit. Ha en fin fredagkväll. Kramar!!

2010-10-29 @ 19:36:56 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Vicke

Jag hoppas att du får en trevlig helg nu

2010-10-30 @ 08:37:56 URL: http://vickes.bloggplatsen.se/
Fenixmona

Väldigt mycket fina bilder hos dig! Ja, Gilla köpte ny och så har jag också gjort nu, har även köpt en extern hårddisk för mina foton...Där får det plats 4 hundra tusen bilder så då räcker den väl till ett tag...ler...Kramiz

2010-10-30 @ 10:19:16 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Camilla

Otroligt fina bilder på dig.

Sv: Hmmm...jag är fullt upptagen med att riva tapeter på söndag så jag har nog inte tid att gå dit.

Men vad kul att han är i vår lilla håla :)

Ha det bäst!

Kram!

2010-10-30 @ 15:43:51 URL: http://cammo69.blogspot.com
Karin

Så fina bilder på dig, och det var väl roligt att bli sminkad!

Önskar dig en mysig Halloween!

Kram Karin

2010-10-30 @ 17:26:03 URL: http://pixelmojan.se
skogsnuvan

Vilka fantastiskt fina kort på dig.

Har du långt från Eskilstuna till din kära Lasse.?Trevlig helg.

2010-10-30 @ 18:17:10 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Margaretha karlsson

Det är alltid så underhållande att läsa i din blogg Margit. Och så fina bilder du tar.Bilderna på dig var så bra så jag sparade några i mitt album!Hoppas du inte misstycker.

Kram från Margaretha.

2010-10-30 @ 19:22:51 URL: http://margaretha.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback