JULBORD på IKEA..och lite annat...

På måndagmorronen..så "kom vi på", Lasse o jag att vi skulle ta en runda
till IKEA i VÄSTERÅS,   och ÄTA DERAS JULBORD!!!
Lasse ringde då till Sven..och frågade om han och hans fru...ville fälja med oss..
och så bestämdes.
Vi åkte iväg, så att vi kunde gå runt,
handla om vi kom på nåt vi "behövde"...
Och vi hittatde lite.."SOM VI BEHÖVDE"....
Och så var kl 15.00---



DÅ fick man börja HÄMTA MAT..och ta för sig av JULBORDET....
Och vi åt!!!!
Och blev MÄTTA!!!

(Bild från Google)


Lasse..med mat på TALLRIKEN..och Svens Lillian..i bakgrunden...

(Tyvärr bilden bilden så ljus och misslyckad..så jag tog inga mera bilder från tillfället...)
När vi kom hem..så blev vi bjudna in på kaffe och hembakat bröd som avslutning på IKEAbesöket...

er..


Bild av Linus..och hans "låtsasråttor"....


I kväll var jag en runda ute vid grannes alla ljusuppsättnigar....
Tog några bilder..så ni anar..lite...Det är KOLSVAS mest upplysta trädgård...just nu!!!!








En mycket kall och solig dag har vi haft idag.
Just nu...snart kl 24...så har vi -20 grader!!!
Lasse och jah sitter vid varsin dator...och vi klyssnar samtidigt på JULMUSIK...
och har tända, levande ljus på bordet...
så det är riktig adventsstämning...

Fått en AVARD av min BLOGGKOMPIS GILLA:
TACK GILLA för AVARDEN!!!!
(försöker klara av och göra den)

* Som vinnare ska du kopiera in denna i din blogg.
* Tacka och länka till den du fick priset av.
* Skriva 7 saker om dig själv.
* Skicka vidare Awarden till 7 av dina vänner.
  1. Jag är särbo/sambo med min Lasse.. 
  2. Jag har fem barn.
  3. Jag har fjorton barnbarn...och  6 bonusbarnbarn...(Lasses)
  4. Jag har ing et barnbarns barn.
  5. Jag älskar att resa.
  6. Jag älskar att fotografera och att BLOGG-......
  7. Tillsammans har vi 20 barnbarn. 

Jag skickar vidare den här avarden till:

Den som vill..får den....


----------------------------------------

Som DU ser...så har jag fått hjälp...att ändra på min Bloggs HEADER!!!
Det är ett av mina barnbarn SARA...som har gjort detta!!!
TACK SARA!!!!!

Kanske att skrivstilen skall ändras..är dn för liten? Svår att läsa???

Men i övrigt så är den bra!!!???
--------------------------



Kommentarer
Gunilla

Hej Margit!

Oj, trodde jag hade kommit fel först :)

fint du fått det på din blogg.

Jag är inte heller hemma på hur man ändrar på sin blogg, så det brukar min dotter hjälpa mig med.

Får försöka lära mig det ngn gång.

Texten är helt bra i min dator, så för min del behöver du inte ändra den.

Ska sätta upp lite julsaker i morgon,

har inte gjort de än.



Ha det bra

kram/Gunilla

2010-12-01 @ 00:05:53 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Liisa

Wow! Så snyggt! Värsta stylingen ..... Så roligt att ha barnbarn som dessutom hjälper dig! Fina bilder igen, tackar.

2010-12-01 @ 07:39:44
Maja

mumsigt=)

2010-12-01 @ 08:22:27 URL: http://mcaria.blogg.se/
M I K A E L A - D E N B Ä S T A

var gärna med och tävla om att bli försten med din blogg i julkalendern!

Kram www.duvethonmikaela.blogg.se

2010-12-01 @ 08:39:12 URL: http://duvethonmikaela.blogg.se/
Sita

God förmiddag. Tack för grattiset. Ha det gott. Vad fin din blogg blev. Kram

2010-12-01 @ 09:24:27 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
skogsnuvan

Julbord för 79 kronor. Det var minsann väldigt billigt måste jag säga. Måste också säga att din nya vinjettbild (eller vad det nu kallas) är jättesnygg. Lite roligt att höra att ni också får känna på lite kyla fast ni bor söderöver.

2010-12-01 @ 17:27:06 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Marie-Louise Grimlund

Hej Margit Holm !



Det var en annorlunda och mycket trevlig blogg.Jag får hjälp av min Dotter också med vissa svåra saker.Mitt äldsta barnbarn Filippa är 10 .5 år, vet ej om hon kan sånt här.Har aldrig låtit henne "pilla" på min Laptop.Jag lånar inte ut min symaskin heller.



Blev sugen på en het soppa i den här kylan !



2010-12-02 @ 09:56:12 URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback