VAR INTE OROLIG!!!!

JAG HAR ÖVERLEVT även denna helg....och nu är det måndagkväll.
Jag är nu hos min Lasse i Kolsva igen. Är nu ledig från jobbet fram till nästa söndagkväll.


Har INTE HAFT TID MED BLOGGEN, att lägga in nytt och inte heller att skriva kommentarer..

Kom till Eskilstuna torsdagkvällen och har jobbat 3 nätter, tills i morse.
Fredan var en rätt lugn dag, inte så många saker som var planerat...
jag skrev om den i mitt förra inlägg.

Var en runda förbi hos Ilone, min yngsta dotter. Hon hade köpt lite nya kläder som hon mannekängade med, så jag fick se.
Denna klänning visade hon. Och den var mycket kädsam.
Hon fick prova med min lilla skafs kring halsen och  det blev en bra "brytning".
"Kedjan"/skärpet i midjan piffade också till det..


Ett annat ombyte. Den fina blå tröjan kommer någon av mina bloggvänner att känna igen!
Se så fin den blev på henne. Härlig blå färg.


Lördag sov jag länge. Hade ställt klockan på 14.00.
Jag sov SÅ länge!!! Ofta brukar jag vakna tidigare och då stiger jag upp,
 för jag kan då känna mig utsövd. Men inte denna dag.

Lasse var i Kolsva. Hade fått besöl av Thomas (yngste sonen) och Disa,
en av döttrarna.
Thomas skulle på nåntiong i Köping så Disa skulle vaA MED FARFAR...
DÅ KOM DOM TILL E-TUNA OCH HÄLSADE PÅ MIG I MIN LILLA LYA...
(DÄR JAG SOVER NÄR JAG HAR MINA NATTPASS)
Vi var där en stund, fikade lite.
Här ser vi Lasse smaka en Coccosboll.  Den var god. Det fanns frukt också,
men även jag tog en coccosboll. MEN det fick för min del räcka med en.
Och det  klarade jag. (duktigt?)


Här ser vi Disa och farfar Lasse.


Vi åkte sen en runda till Ilone (min yngsta dotter) en stund.
Hon hade varit i Västerås på dagen och köpt en byrå som låg kvar i hennes bil
för den var så tung att bära själv.Så nu fick hon hjälp av
Lasse att bära upp den i hennes lägenhet.
Här sitter Disa o Ilone.


Kaffestund i köket....


Ja, därefter åkte vi även runda förbi hos Maria (min äldsta dotter )
Här visar hon sin opererade fot. Hon har haft HALLUX VALGUS.
Och nu är gipset bortttaget, man ser op-såret. Foten är fortfarande MYCKET svullen.


Här ser vi Maria och Lasse vid köksbordet...Undra vad Lasse hittar i den påsen???
"Nää,  jag ska inte ha nåt" säger Maria.


Och så fick Disa leka en stund med Samira.


Disa och Lasse åkte sen hem till Kolsva igen.
Jag åkte och jobbade min 2:a natt.

På söndagen fyllde Lasses äldste son Kent 44 år, så då var vi bjudna till Köping kl 14. på mat.
Jag sov då från 8 till kl 12. Åkte därefter till Kolsva och  hämtade Lasse och
så åkte vi till Köping och firade.

Här ser vi pappa Lasse med sin äldste son KENT...denna dag 44 år!!
GRATTIS KENT!!!!


Här ser vi det dukade bordet som väntade oss.
Förrätt var en MYCKET GOD , MUSTIG tomatsoppa. Jätteläcker!!!



Som huvudrätt så fick vi kokt potatis alt. klyftpotatis, PORTERSTEK med härlig god sås,
mycket god GREKISK SALLAD... Jätttegott!!!!

KENT och hans CARINA vid matbordet.


Simon (som har sällskap med Kents dotter JULIA), Thomas och "Steff"
(Lasses söner dom också)
och Carina i dörröppningen..


Här ser vi Simon o Julia.


"Steff" sitter och njuter...


Här ser vi Måns och Disa och det är "Steff" som är i mitten med sina syskonbarn.
Dom tittar på en film.


UNDERBARA BAKELSER!!! Det var JULIA som hade gjort dom!!
Lika läcker att äta som dom ser ut på bilden!!!
TACK Julia!!


Lasse, Måns, Roger (också Lasses son) och Disa.


Disa med pappa Thomas.


Jag och Lasse.


Simon och Julia.


Vi fick förutom de goda muffinsbakelserna, Glass och färska hallon. GOTT!!!



Ja då skulle Lasse o jag vi åka iväg till Eskilstuna. Där skulle jag vara med och öva en timme innan CAFE´MÖTET började.  
När vi började med första sången...JA, så "FASTNADE en tangent på mitt dragspel
så man hörde en o samma ton hela tiden!!
Vi stannade upp med sången/spelet.  Fick"bort" det och så satte vi igång igen.
OCH, Ja TYVÄRR så blev det likadant IGEN med dragspelet....
OCH NU så gick det inte
att "ta bort".
Så jag hade inget annat val, ställa bort mitt dragspel...och jag som hade övat så och på fredagen när vi tränade så gick det riktigt bra och DRAGSPELET FUNKADE...och NU..så ...
SNOPET!!
Men jag kan ju sjunga också...(när jag spelar dragspel så sjunger jag inte)¨då fick jag "nöja mig med" att sjunga med i sångerna. Jag sjunger altstämma....så då gjorde jag det.
Och det var roligt det med....så nu gällde det att "GILLA LÄGET"...

Här ser vi 4 av oss, när vi tränade.
(Pianisten hade inte kommit ännu, därför EJ med på denna bild.)


Här sjunger nu Ullla och hennes Mats en duettsång...för alll lyssnare som nu finns med på CAFE´mötet.


Här ser ni en bild av publiken...Cafe´gästerna. Det var ett 60 tal, tror jag.


Här en bild till "av orkestern"...


Ja så blev det...
MEN man får inte misströsta!!! Även om det kändes lite snopet,
jag som skulle få vara med och spela...

Han hem en sväng till lägenheten inan det var dags att åka o jobba min 3:e natt...
Lasse låg nu kvar...när jag jobbat av så åkte jag o hämtade honom
och så bar det iväg till Kolsva  hem till Lasses hus...

Sov några timmar och så gick vi till Brukskyrkan fär dom hade en samling för daglediga kl 13.30.
Där var det en gäst idag som hette INGRID.
Hon hade gjort en TIPSRAD där hon hade fina bilder som  1, x ellr 2. Så spelade hon en melodi för varje rad och man fick då gissa vilken bild son hörde till det hon spelade.

Det var också trevligt. Mycket fina bilder vi fick se och så spelade hon piano.
Var/ÄR mycket duktig!!!
Vi fikade och pratade en lång stund och så sjöng vi allsång
innan vi avslutade och vi gick hem var och en till sitt.

DRAGSPELET...nu skall ni få höra...VAD skulle jag nu göra???
Lasse har tittat och kollat på Blocket på begagnade DRAGSPEL...
I Kolsva så finns det en DRAGSPELSREPARATÖR....PENTTI...
Lasse ringde dit och vi skulle få komma dit kl 18.
Han skulle kolla iom det var nåt han kunde laga.
Ini i dragspelet på några tangenter så hade det som "torkat sönder" och lossnat några saker..och därför "fastnade" tangenterna. Vid påtitt så var det många som höll på att gå sönder.
Enligt hans bedömning så var det mycket arbete och kostsamt...
så han "köpte" mitt trasiga spel...och nu är det för mig att köpa ett nytt begagnat igen...
Jag  tänker INTE GE UPP för detta!!!

Så idag har jag tagit det lugnt och får nu sova i natt i min säng...

ÖNSKAR ALLA EN GOD NATT!!!


Kommentarer
Marie

Vilken otur du hade med dragspelet, du som varit så duktig att träna in alla nya sånger!

Hoppas nu att du får tag på ett nytt, för du verkar tycka att det är roligt att spela.

Ha det bra/många kramar

2010-03-15 @ 23:03:13 URL: http://www.miruschkas.blogspot.com
charlotte

synd när du kommit igång igen att det går sönder men det är bara för dig att hitta ett nytt som du säger. snygg tröjan var. fin blå färg o vilka läckra bakelser

2010-03-15 @ 23:55:47 URL: http://kloppan.wordpress.com
av Irja

Kära syster Margit !!!

SÅ fin Ilone är i den klänningen,hon passar fint iden..... vilka härliga muffins,jag köpte på bokrean en receptbok 500 recepter på muffins ,den är mycket bra.De större av barnbarnen tycker om att baka, och det får dom gärna göra.....DET tycker jag också.....att vi är....lika som BÄR ...LER...Trevlig kalas,som vanligt .NEJ ,men vilket missöde, det där med dragspelet...Att detta skulle hända just då...På din premiärpelning, så tokigt det kan bli....Hoppas du på tur , att du hittar en ny bättre begagnat...håller tummarna för dig Vi har haft en gemytlig helg med våran Maria och barnbarnen Alva och Lucas....Har fått vila extra stund idag, man är ingen ungdom länre ......Eller är det vårbcillerna...Ha en bra tidag , du och din Lasse... FÅNGA DAGEN .....DEN GÅR EJ I REPRIS .....KRAM syster IA....

2010-03-16 @ 00:21:29 URL: http:// 40-Talisten bloggplatsen.se.
Sita

God morgon. Då får du leta efter ett annat på blocket. Hoppas du hittar ett bra. Ha det gott. Kramar

2010-03-16 @ 05:22:14 URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
Vicke

många fina bilder som vanligt

2010-03-16 @ 05:23:31 URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Lillemor

Fina bilder som alltid. Vilken otur med dragspelet nu när du kommit igång.

Ha en skön ledighet

Kram

2010-03-16 @ 06:42:50 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Hebbe

Morsning,,Kikar in och säger god morgon,,solen är på plats.Fina bilder,,tråkigt med spelet,men du hittar snart ett som funkar.Ha en bra dag.Kram.

2010-03-16 @ 07:17:42 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Carina

Nej, vad tråkigt att dragspelet skulle krångla. Hoppas du snart hittar ett nytt.

Kramen

2010-03-16 @ 07:36:08 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Berith

Godmorgon min vän =))

Vilka snygga kläder din dotter visar upp , men allt

klär en skönhet =))

Synd på dragspelet , då du övat så flitigt ...

Helt rätt och riktigt av dig att inte ge upp , begagnade dragspel finns det gott om =)

Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

2010-03-16 @ 08:26:45 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Det var tur i oturen att det med dragspelet hände nu innan framträdanden. Tänk om du stått inför publik och den hade fastnad då. Panik Det var kanske meningen att du skulle sjunga istället. Förmodar att du har någon form av lodrät kontakt uppåt eftersom du är i kyrkan

2010-03-16 @ 08:50:10 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Liisa

Nej så tråkigt med dragspelet - både för dig men också för dem som lyssnade, jag känner ju igen "folket" och vet att det hade varit ömsesidigt roligt! Men såååå uppmuntrande för en looser att höra dig säga att du inte ger dig! Jag skulle ju vilja höra lite den 27:e också.... Kraaam!

2010-03-16 @ 08:55:11
Lena

Massa härliga bilder och fin modell på dom första bilderna. :) Hoppas du får en bra dag och njuter av din ledighet.

2010-03-16 @ 10:58:18 URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
wiper

Vad tråkigt att det inte gick att spela och dragspelet inte funkade. Tur att du då kan ta i och sjunga istället. Förstår att du blev besviken. Hoppas det går att laga ditt dragspel. Kul att få se alla bilder och även på orkestern. Julia måste vara jätteduktig på att baka så fina och smaskiga dessa muffins med topping såg ut.



Vad kul att det blev födelsedagskalas också. Vad olika Lasses söner är. En mörk och en ljus. Jättefina.



När jag ser Ilone med sina nya fina kläder och smala kropp så längtar jag att bli smal igen som jag var innan jag blev sjuk. Hon är jättefin. Jag fattar inte att du hinner med allt och alla. Du är en riktig piggelin ;)



Hoppas du får en fin dag



kramar

2010-03-16 @ 13:39:57 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
zaq

Hej!

Du har så rätt så!

Jag har bott utanför Övik, därav att du känner igen visst därifrån, men i höstas flyttade jag upp till Umeå, för närheten av mina barn och min kärlek...



Det är min allra käraste vän som namnade kattan till Margit, hennes "skrytnamn" är inte uttalbart i längden : Midgårdskattens Marge Magic... Huvva, Marge är hårt att säga, men Margit, ja hon är en Margit det satt på en gång! ;-)



Hoppas det löser sig med dragspelandet, min far drömde om tid att spela när han blev pensionär, men se den tiden har han inte fått :-/ och mor min spelar cittra, gitarr och sjunger av glädjens lust!

När hon hinner, för det är en dam med järn i elden också! ;-)



Ha en fin dag, roligt att du kommenterade!

2010-03-16 @ 14:14:35 URL: http://zaq.blogg.se/
Monica

Vilken härlig middag ni blev bjudna på, allt ser väldigt gott ut.

Det var väl otur och snopet för dej att dragspelet gick sönder, hoppas att du hittar ett nytt så du kan fortsätta spela.



Ha det så bra!



Kram /Monica

2010-03-16 @ 16:24:47 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Madde

Här har det varit fullt upp som vanligt ser jag!;-)



Så som du håller igång så borde ju kilona rasa i en väldans fart, så jag tror inte det gör så mycket med en kokosboll eller en bakelse här och och där. Hihi!



Tjusig mannekäng fick vi se också. Både klänningen och tröjan var jättesnygga och passade Ilone alldeles utmärkt.



Det var ju en sabla otur att dragspelet gick sönder, du som varit så duktig och övat, men det kanske går att laga?



Hoppas även att denna dagen har varit bra. Här har det varit riktigt skönt idag med sol och plusgrader. Underbart! :D



Önskar er också en underbar och mysig kväll!



Kram på er! ;-)

2010-03-16 @ 16:58:00 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Lena

Snygg klänning din dotter köpt!



Lite snopet med dragspelet. Hoppas att du hittar ett nytt snart.



Kram

Lena

2010-03-16 @ 18:36:09 URL: http://wilenas.blogg.se/
maggan

Sån otur med dragpelet du hade, men det kommer väl fler tillfällen.

Roligt att läsa hos dig och mycket bilder har du ju.

fina kläder på dottern.

Ha det så gott nu med din käraste, barn och barnbarn, ja hela skaran i er stora familj.

Ni verkar ha det så mysigt tillsammans



Kram

2010-03-16 @ 19:40:57 URL: http://mittnyalivnu.blogspot.com/
Gilla

Så många härliga fester ni har. Det är ju inte dumt. Synd om ditt dragspel. Det är väl inte billigt med ett nytt?



Svar: Det är våra allra närmaste och bäst vänner. Så man har allt att ge och allt att få. Så spännande att få tag på ett nytt dragspel. Lycka till! Och DU. Det gör inget att du slant på fingret. Kram/Gilla

2010-03-16 @ 19:53:12 URL: http://metrobloggen.se/12gilla
Nilla

Hej Margit



Vad glad jag blev för Din trevliga morgonhälsning på Facebook, det är sånt som förbyller dagen.

Trevligt att läsa Din blogg, du verkar som vanligt haft det fint med Din och Lasses familj, man ser på fotona hur fint ni har det tillsammans. Det var synd det där som hände med Ditt dragspel, men det är ju sånt som man inte kan rå på. Jag tyckte det var så fint att Du ändå kunde vara med, eftersom Du också kan sjunga också.

När jag träffade min man så spelade han dragspel och orgel/keyboard, men det har under många år nu inte blivit av att han spelat, det blev andra sysslor med familjen som tog över, hade ändå varit kul om han spelat lite igen, han spelade även som Du på gehör, det bästa var när nån nynnade lite på en melodi så började han att spela låten, fattar inte riktigt det där eftersom jag själv är så omusikalisk, men tycker det är underbart med musik, det är ett av mina stora intressen.



Önskar Dig och Din familj en fin kväll och en fin vecka framöver!



Kram från Nilla

nat med familjen liksom inte bl riktigt ser hur trevligt att se ,

2010-03-16 @ 20:07:45 URL: http://www.blankatorpet.blogspot.com
Hebbe

Ja jag hoppas få komma dit i sommar igen,det var helt sagolikt..Säger god natt nu.Kram.

2010-03-16 @ 21:40:42 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Camilla

Nä..vilken otur..det där med dragspelet.

Som vanligt....fina bilder.

Sv:Bilden på min blogg togs då vi var i Alanya.

Hotellet hette "Green Garden".

God natt och sov gott!

2010-03-16 @ 21:44:22 URL: http://cammo69.blogspot.com
Mita

Men jisses så snopet med dragspelet,hoppas verkligen att du hittar ett nytt som fungerar och du trivs med.Du som hade övat så.

Vad fin din dotter var i kläderna, och man blir riktigt sugen när du berättar om allt gott ni blir bjudna på.

Kram och ta hand om er!

2010-03-16 @ 21:48:43 URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
Karin

Hej!

Oj vilken otur med dragspelet, tur att det hände när ni övade. Hoppas att du hittar ett nytt/begagnat dragspel igen.

De där kakorna, muffinsen med choklad på, såg mumsiga ut. Vill Julia dela med sig av receptet? Kanske du kan lägga ut det på din sida.

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Karin

2010-03-16 @ 22:00:38 URL: http://pixelmojan.se
zaq

Edit: Norrlandskontakten gjorde så att min @ och jag upptäckte varandra!

Och det var kompisar som tyckte jag skulle "förströ tiden" med kontaktsidor, själv hade jag absolut ingen tilltro till dylikt...

Ha det gott!

2010-03-16 @ 22:25:34 URL: http://zaq.blogg.se/
Margaretha karlsson

Hej igen!

Det är alltid så härligt att få höra från dig.

Och härligt att titta in i din blogg med alla fina bilder också. Du är en mästare i att ta bilder.



Vad tråkigt med ditt dragspel då,när du hade tränat och sett fram emot en härlig sång och musikstund.Men nu hoppas jag du hittar ett nytt spel,så du får fortsätta med underhållningen. Ni verkar ha det så trevligt tillsammans.Jag önskar själv att jag hade lärt mig att spela ett instrument. Piano t.ex. Nu har jag en son och två barnbarn som spelar. Min son är basist i ett bluesband.Ena barnbarnet är basist i ett hårdrocksband (hemsk musik!) Den andre spelar gitarr,trombone och dragspel. Så jag får vara nöjd att lyssna till dom.

Ha en skön vecka och du,var aktsam om dig och din Lasse.

Kram från Margaretha.

2010-03-16 @ 22:28:08 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Bloggblad

Så snopet! Men jag förstår att du fick vara vokalissa i stället... det var ju bra.



Jag fattar inte hur du hinner lägga in så många bilder till varje inlägg, det tar ju en evighet tycker jag.



Gonatt!

2010-03-16 @ 22:42:26 URL: http://bloggblad.blogspot.com
Cilla

Sv:Hahahaha,du är så härlig.Fast det låter ju ganska bra att slippa raka sig.=D



Nej vad tråkigt med dragspelet=(

Kram

2010-03-16 @ 22:47:16 URL: http://cillapillas.blogg.se/
attis

Hej vännen. Vad skönt med lite ledighet. Deu verkar ha hafr fullt upp. Tråkigt dock med dragspelet. Jättefina bilder här igen. Så skoj att se. Natti natti och suss gott.

Kramen

2010-03-17 @ 00:04:49 URL: http://attisblogg.blogg.se/
Vicke

inget nytt, jag återkommer

2010-03-17 @ 05:36:24 URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
L

Du verkar vara en kvinna med mååånga järn i elden!

Kram

2010-03-17 @ 07:31:08 URL: http://livetefantastiskt.bloggagratis.se
rolf

God morgon.vad fina bilder du tagit.inte dåligt att du få vara med på ett hörn med.ha en skön dag.kram

2010-03-17 @ 07:41:54 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Sussi

Vilken underbart dukat bord :-)



Men vilken otur att du inte kunde spela dragspelet. Att tangenten fastnade. Men som du skriver så går det ju att sjunga också ;-)



Ha en bra dag

Kramisar

2010-03-17 @ 08:51:51 URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Corina

Två av mina senaste halsband skulle passa perfekt till den blå skapelsen dottern hade på sig :) Framför allt det blå halsbandet och örhängena i min blogg idag :)) Kram !

2010-03-17 @ 09:45:00 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Corina

Har mailat dig.

Just som jag skrivit i bloggen ringde min chef :) Ska jobba natt tre veckor till :) Så jag får ha det bra tre veckor till med andra ord....Kramis !

2010-03-17 @ 13:09:07 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Gunilla

Fina bilder, och godsaken ser supergod ut !!

2010-03-17 @ 13:55:36 URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Lambergsfrua

Kära Margit!

Jag imponeras av din ork och aktivitet! Du är helt fantastisk med jobb och umgänge med släkt och vänner - och spelning. Fy vad retligt, när tangenten hakade upp sig, när du tränat så flitigt. Nu håller jag tummarna för att du hittar ett riktigt bra och prisvärt spel, så du kan fortsätta i orkestern.

Mina varmaste och soligaste kramar till dig!

2010-03-17 @ 18:31:51 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Lena

Vilken otur att dragspelet gick sönder. Du som hade övat så flitigt.

Svar: ja, vi har ett riktgt tufft klimat på min arbetsplats. Och hade jag inte haft huslån och barn så hade jag nog sagt upp mig. Men man måste ta sitt ansvar när man har familj.

//Lena

2010-03-17 @ 20:15:29 URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Christa

HEJ! Tack vännen, ja jag kände för en förändring IGEN. Hihi ja nu har jag svarat alla jag med, du är den sista! Puh hihi. Kul är det samtidigt men det tar tid. OJ så mycket gott du visar. mmmm. Cupcaken med spritsad choklad någonting? ser jätte goda ut. Ha en fin kväll kram

2010-03-17 @ 21:18:13 URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Dansbandsfrun

Vad imponerad jag blir av dig, att du kan spela dragspel. Jag är uppvuxen med en granne/vän som alltid hade med sitt på sommarens alla fester och grillkvällar när jag växte upp. Så det är alltid lite förknippat med sommar när jag hör dragspelsmusik. Hoppas du hittar ett bra snart för ett schysst pris. kramar

2010-03-18 @ 01:02:19 URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback