Oj, vilken värme.....

Nu klagar vi...det gäller att ligga vid stranden..och bada också....

Bilderna tagna i torsdags...sista dagen vi hade Peter och mina 3 barnbarn
på besök från Nordmaling.
Även denna dag var vi i Österby camping, på badet i några timmar....
Vi var 3 stycken bilar...Maria med familj var också med...
Lägger inte ut SÅ många bilder denna gång...
Här ser vi Eline och Vilda...samt badare i sjön.....


Detr finns en ruschkana ner i vattnet...
som många barn tycker om att åka i....


Tog denna bild..."Farbrorn"...eller den "äldre mannen"
som sitter med sin mobil..hela tiden...
Precis som ungdomarna gör....


Simskola för barn har dom på förmiddagen där...


Jag åkte till min Lasse i torsdagskväll efter att Peter o barnen åkte hem....
efter att Maria bjudit på en mycket god middag till oss alla!!
TACK Maria!!!
I fredags så åkte Lasse o jag till Köping....
till Mac Donalds...
För att köpa specialmeny.....
Och DÅ fick man ett fint glas med sig hem också.....
(Syns på bilderna)





VI DELADE PÅ EN GLASS MED MARÄNGER SOM AVSLUTNING!!!
Gott!!!


I sommartid så hinner inte vi som bloggar med inläggen på samma sätt..
inte heller alla gånger skriva kommentarer..kanske endast bläddra och läsa...

Men det är ju inte sommar jämt....

KRAM TILL ER ALLA!!!


Kommentarer
Siita

Härligt, men gillar inte MacDonalds, men det går ann ibl. Kramar

2010-07-10 @ 20:32:20 URL: http://siita.blogg.se/
Ruth

Det är olidligt varmt, nu vill jag ha en rejäl regnskur och svalare väder, tvi vale.

Kramen

2010-07-10 @ 21:24:34 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Marie

Håller med dig där, man läser bloggarna men kommentarerna hoppar man.

Men, men, tids nog sitter vi där i kyla och mörker och då får vi skriva så fingrarna glöder.

Kram från mig till dig

2010-07-10 @ 22:27:59 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Anonym

Hej Margit

ja sådana glas har vi oxå.

Fina är dom.

Finns bara 7 färger har jag för mig.

Vi har 5 st. av dom redan.



Jag gillar inte att bada längre,

ej heller sitta på ngn badplats och steka mig i solen.

Tål inte den heta solen heller längre.

vill hellre sitta i skuggan.



Kram/Gunilla



2010-07-10 @ 23:56:36
Gunilla

glömde min blogg adress

men den har du ju här på din blogg ändå

Tass igen

/Gunilla

2010-07-10 @ 23:59:39 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Hebbe

Mors,,ni ser ut att både ha och må bra i värmen..Kramen.

2010-07-11 @ 06:45:56 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Hebbe

Ja jag ska åka upp i morgon,,,min syster är född på BB i Nordmaling 1949,då bodde vi på Norrbyskär..

Hoppas du får en skön semester...Haé Kram.

2010-07-11 @ 08:34:36 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Love

Tomt i huvudet av värmen men vill i alla fall hänga med mina bloggvänner. Ser att ni har det bra och kyler ner er med glass. Det går åt mycket av den varan nu. Inte vill man ha mat på dagarna men sent på kvällen sitter det som en smack.

Jag samlar krafter till tisdag för då ska Michelle, Elinor och jag träffas i Örebro. Dotter fyller 40 den 17 och ska få handla för en viss summa, kläder mm. Har man ont om pengar och barn så blir det inte mycket till henne så jag tror det kommer att uppskattas.

Så bra att ni har kattvakt när ni ska åka, goda grannar är guld värda och man ska hjälpa varann då blir livet lättare.

Jag skickar en kram.

Love.

2010-07-11 @ 09:30:21
Lillemor

Nu tycker jag att det är lite för varmt i min smak.Fina kort som alltid

Ha det gott i värmen

Kram

2010-07-11 @ 10:04:15 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Carina

Härlig badställe för barnen. Ja, det gäller att ta vara på de dagar som är varma och fina.

Kram

2010-07-11 @ 16:13:38 URL: http://cinacarina.blogspot.com
av irja

Kära min syster Margit !!!

Jag hoppas att få förlåtelse av dig,det är si och så med bloggandet, så här på sommaren,,,fast vi försöker förlänga dagarna med våra ljusa sommarnätter så räcker inte dagarna till ...dygnet har ju ändå bara 24 timmar....LER,,,jag har så mycket omkring mig just nu,har storfrämmande från storstaden S-Holm vårat älsta barnbarnet Viktor ,och hans kompis Andreas,som besöker Norrland för första gången den exotiska landsdelen NORRLAND med våra ljusa sommarnätter, och stortrivs som fisken i vattnet , jättebra ... De kom bilandes i onsdags eftermiddags och blir väl några dagar till,de blir avlösta av våran näst yngste dotter Annkatrin,och hennes familj, som också bor i S-Holm....Ja ,vi får en massa sommargäster söder ifrån, medans du får dina sommargäster Norr ifrån...Viktor och Andreas tog nog med sig sommarvärmen med sig hit upp när de kom upp,,, just nu i skrivandes stund över +28 grader i skuggan,,inte illa ,ikväll blir det grillkväll och fotboll som gäller....Önskar er en fin/fin resa till Norrland,vore trevligt om det skulle finnas någon möjlighet att träffas om ni kommer tex till Vännäs ...Du når mig på 076/7766146 ....FÖR oss är juni och juli de månaderna som de flesta har sina födelsedagar, och det är lätt hänt att blanda ihop det,men det har förståelse med mig,fast vi firar de jämna åren för de äldre varje år för de som är under 18år....TA det försikdigt med värmen och solen, och drick mycket med vatten......HA det bäst kära syster min,hälsa din Lasse .....FÅNGA DAGEN...KRAM syster IA/ ANDERS

2010-07-11 @ 17:11:47 URL: http://40-Talisten bloggplatsen se.
Ruth

Det är en olidlig värme, en balja med iskallt vatten och fötterna där i ger en liten lindring, men räcker inte för att få rätta svalkan. Hoppas på svalare väder, hörde på radion att denna sommaren är en kopia av sommaren 1994, kan inte komma ihåg hur det var då.

Kramen

2010-07-11 @ 17:34:05 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
SOFFIE

å vilken härlig dag ni haft vilket toppenställe:)

Mums med glass med maräng i!

ha det fortsatt härligt i värmen

2010-07-11 @ 22:09:37 URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback