Mera bilder...

från  besöket med Gunilla... med flera...
denna vecka....

Här sitter vi och äter mat..igen...
Gunilla o Lasse...


Gunilla o jag... med de nya muggarna vi fick denna dag..av Liisa o Jan från Gnosjö
(föregående inlägg)


Gunilla skulle åka hem på onsdagkvällen..och jag skulle jobba på natten.
Vi åkte redan därför vid 10-tiden till Eskilstuna...
Vi hade "en hel lista" med saker vi skulle hinna med under dagen i "smestan"....

Vi började på Rusta......och där glömde vi ta några bilder.... 
sedan hämtade vi Elvy, en väninna...till oss båda....
Vi åkte alla tre till GENSE och "småköpte" lite prylar.....

Därefdter följde vi med Elvy hem och fikade.....
och då fick vi även träffa Elvys man, Håkan....
Här ser vi de båda på bild...

Vi blev bjudna på SÅ GODA bakelser!!!

TACK ELVY O HÅKAN!!!

Gunilla o jag....


Gunilla o jag åkte sedan till ROTHOFFSPARKEN....
där blev jag bjuden på mycket god mat av Gunilla...
Här sitter vi och väntar..på det beställda...




Mycke fåglar finns i den parken...
Andmamma med 3 ungar...som var runt våra fötter och borden...




Kajorna passade på att äta av resterna på tallrikarna som gästerna lämnat kvar...
Det var rätt roligt att titta på dem...när de "norpade" på faten...


Vi gick därefter runt i RADER MACHER SMEDJORNA...och titttade runt...
Men det var jobbigt på grund av värmen...svettigt...men mycket fint att se på...


När vi kom in..med kamererna uppe...och vi skulle ta många bilder....
så kom en "personal"..så vi kände oss "påpassade"


Därför blev det INTE så många bilder som vi tänkte...


Här gick vi in...och tog några.....





Vackra blommor....

TACK Gunilla förbesöket hos oss!!!
Mycket trevligt och VÄLKOMMEN ÅTER!!!

Rolig prickig cykel...DEN kunde jag inte låta bli att inte ta på bild...


Jobbade på onsdagnatten...sov under dagen och sen hade  Ilone min dotter
 beställt biljetter till nedanstående TEATER... så vi sammanstrålade därnere...

När TEATERN började så ville de ha någon  av "publiken"  med och hjälpa till på scenen ett tag....
Och då blev Ilone, min dotter "uppkallad"....
så här ser vi henne....sittande på scenen...i fåtöljen...


Killen till vänster på bilden..kastade "lasso"...upp på podiet för han skulle kliva över..
och därför behövde han någon från publiken som skulle sitta på fåtöljen....


Och NU...SÅ lyckades han komma upp...


Visar bilder .....DEN VAR ROLIG!!
Missförstånd hela tiden.... vi skrattade gott...
många gånger under föreställningen...



















Här ser vi alla de duktiga skådespelarna på slutet....VI APPLÅDERADE!!!!


Därefter så gick vi även idag till Rothoffsparken....
och där blev jag bjuden på mat...igen...




Det var en mycket trevlig eftermiddag..
och sen så jobbade jag min "sista natt" före min drygt 4 veckors semester...

Är nu i Kolsva... för packning  mm...
Vi blir 4 i bilen när vi åker till Nordmaling i morron..(vår första anhalt)
Sofie, ett av mina barnbarn samt hennes kille Pontus åker med oss..

Så förmodligen så blir det långt /längre  mellan inläggen...
Kram på er alla!!!


Kommentarer
Magnus

Många trevliga bilder som vanligt Margit...ha en skön semester !!

2010-07-16 @ 20:44:13
Siita

Ha det skönt nu på sem. Hoppas du skriver iaf. Har varit i Öret i dag sen tjusat med Thea, hon är stor nu. Kram

2010-07-16 @ 20:52:01 URL: http://siita.blogg.se/
Camilla

Vad kul du verkar ha haft det!

Hur blir det med vår bloggdate?

Kör försiktigt!

Kram!

2010-07-16 @ 21:35:07 URL: http://cammo69.blogspot.com
Ruth

Grattis till din påbörjade semester. Ta det lugnt nu på vägarna, en del kör som dårar (men det gör ju inte ni eller ?)

Ha fina dagar i Nordmaling och en skön semester.

Kram

2010-07-17 @ 09:10:27 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Corina

Om tid och lust finns så bor jag i Långviken :) Oftast är vi hemma och kaffekokaren är aldrig långt bort :) Fast fikabröd finns aldrig......god vän är trotts denna brist alltid välkommen ! Hoppas resan ska gå bra för er i värmen,kör försiktigt ! Kram !

2010-07-17 @ 17:38:47 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Lillemor

Hoppas att ni får en skön och bra bilresa,kör försiktigt.Fina kort som vanligt

Ha det bäst

Kram

2010-07-18 @ 07:02:13 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Vicke

du har det bra ser jag

2010-07-18 @ 17:34:06 URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
sladdertackan

Jag hoppas du får en riktigt skön semester! Vilken dag ni hade med teater m.m.

2010-07-18 @ 19:09:10 URL: http://www.metrobloggen.se/sladdertackan
Ingmarie

Tittar in och önskar dig en fin måndag

2010-07-19 @ 14:08:48 URL: http://mimmiros.blogg.se/
Suss

Jag hoppas ni får en skön semester där uppe i norr. De har haft bra väder säger sonen som bor i Västerbotten. Kram!

2010-07-19 @ 22:57:41 URL: http://leontina.blogg.se/
av Irja

Hej min kära syster Margit och din lasse!!!!1 Självklart är ni innerligen VÄLKOMMEN och hälsa på oss, det var mig/oss glad överraskning,,,,,adressen vet du ju redan, ring när ni kommer närmare oss.....DÅ träffas vi i morron,,, Kör försikdigt...HA det bäst KRAM IA / ANDERS

2010-07-20 @ 15:31:22 URL: http:// 40-Talisten bloggplatsen.se.
Madde

Som vanligt har det hänt massor här hos dig! Mysiga vänskapsträffar och teater mm. Allt visar du med juvliga bilder. Blev väldigt förtjust i sovrummet du hade tagit bild på. Ljust, fint och romantiskt ser det ut. Ni hittar alltid på så mycket skojsigt och jag tackar för att du delar med dig av allt det roliga! :D



Önskar dig/er en underbar och härlig fortsättning på denna kväll!



Många kramar! :D

2010-07-20 @ 15:44:13 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
Corina

Det vore hemskt trevligt att få träffas tycker jag i alla fall :) Och vi skulle ju kunna träffas på ICA (Matboa).Fast skulle tro att Chatarina kanske vet var jag bor.....bestäm en tid så kan vi ses på ICA, kanske en snabb kopp kaffe om Sundlinska Gården skulle vara öppen ? Jag är i alla fall hemma som vanligt på fredag. Kram !

2010-07-20 @ 20:11:25 URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback