Tiden går så fort...

och hinner inte blogga som jag vill, brukar....
Försökt att lägga in en massa bilder...
MEN!! DET FUNKAR INTE!!!
FÖrsökt och försökt och försökt...IGEN!!
Går ej!!!
Gör ett annat försök så länge.
Tänker pröva med att KOPIERA ett inlägg sedan förra jan den 29...2009
en händelse ur VERKLIGA LIVET..
som hände "MITT I NATTEN"
häe hos Lasse...i huset...
Ett försök:


KATTEN PÅ RÅTTAN........

Skall försöka "skriva/berätta " samt visa en rolig händelse son utspelades vid 5 tiden på morgonen en gång under hösten hemma i Lasses hus.
Började med att Ilone såg råttfällan i skåpet i köket vid soppåsen:
-"Har ni råttor här".
- Nää, inte nu när vi har katterna här. Då behöver vi inte råttfällan men den sitter kvar i snöret sen förra vintern när
vi såg spåren efter dem. Dom hade ätit hål på sop-påsen .

Klockan 5 på morronen, jag hade då legat vaken länge. (Vi har sovrummet på övre våningen) jag gick ner till vardagsrummet. Tänkte sätta mig vid datorn.   Ser då katterna i rummet. Dom var vid en tidningskorg som stod vid elementet. Gick då dit o kollade. Vad ser jag då??

Jo, en råtta/mus som springer iväg, springer genom hela rummet o katterna efter:
Jag tänker: "Jag tar fram kameran och tar en bild".
1:a bilden: Musen sätter sig/gömmer sig i hörnet under garderoben i hallen.  Ser mycket förskräckt ut. Linus han sätter sig och tittar på.





Visst är den "söt" där den sitter??
Om en stund så tar han väl tassen och "petar" på den vilket gör att musen springer iväg igen:



Där finns den längst upp på bilden vid mattkanten.



Ja inte kan det vara så roligt och vara mus nu. Ligga mitt emmellan 2 stycken katter. Men så var det.




Ja här har Linus tagit musen i munnen! Inte roligt att vara mus då .



Den blev nog lite skadad. Titta på denna bild. Den drog benen efter sig...



Nästa bild:



Ja här ligger den... plattt... men lever....
"vad skall jag göra nu då? skall jag gå upp o väcka Lasse så han får döda den eller?"

men Linus "puttade" väl till den igen....

"



Den rörde sig en bit. Men Linus  "fixade slutet" som följer:



Musen är DÖD! Linus gjorde det!


 "Vad skall jag göra nu då?  Kasta ut den i "skogen"?  Eller? Jag tog ett toa- papper, tog råttan i det och sploade ner den i TOAN.

(Nu läste jag förra veckan att man bara får spola ner bajs och toapapper i toan men det hade jag inte läst då)


Nu förstår du som läser detta: Inte behöver vi längre rått/musfällor!  Vi har levande "fällor".

Så om Du har besvär med råttor/möss hemma hois Dig så kanske Du vill hyra katterna ett tag!!??

Det var sannberättelsen om : " Katten på råttan".


Jag satte mig sedan vid datorn och spelade spel. Lasse vaknade och saknade mig i sängen.,kom ner och undrade vad jag gjorde.

"Kom så ska du få se vad jag har varit med om"!   Hämtade kameran och visade .

Ja det är inte varje natt sånt händer och jag är glad/tyckte det var kul att jag kom på och tog kameran och tog dessa bilder.


Detta var ett försök!!..men lyckades inte att få med bilderna...gick INTE att KOPIERA bilderna...

Gå in på JANUARI  2009 ...den 29  KATTEN PÅ RÅTTAN....
så får du läsa och se....


Försöker sedan i moron  att skriva och lägga in bilder från i går o idag...men detb går ej att göra nu!!

Ha TÅLAMOD!!! Jag återkommer......Kramis!!!


Kommentarer
Monica

Nää, kära Margit dina foton syns inte, men det går bra ändå för läsa kan man ju göra i alla fall.



Ha en bra kväll !

Kram

2010-01-30 @ 19:08:48 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Camilla

Jag har ju inte kunnat kommenterat på ett par dagar nu.

Men nu går det :)

Ha det bra och kram på dig!

2010-01-30 @ 19:53:11 URL: http://cammo69.blogspot.com
Sita

Hörde av barnbarnet att det var tjall på Blogg.se idag. Nu ikväll gick det bättre. Kram

2010-01-30 @ 20:43:14 URL: http://metrobloggen.se/Sita
Yvonne

Ja eftersom det år PRO så är vi alla garvad att kunna klara av missöden.Men det fanns inga bilder hos dej! Kram!

2010-01-30 @ 21:41:00 URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Christina

Tack för besöket på min blogg, synd att inte bilderna var med. Ibland är det problem att skriva kommentarer och ibland helt hopplöst att få in bilder. Önskar dig en bra helg

2010-01-30 @ 21:57:49 URL: http://mammastina.blogg.se/
Ruth

Det kanske beror på att du försöker kopiera in bilderna, lägg in dom från bildmappen i stället så är jag säker på att bilderna kommer fram. Säkert inte så trevliga bilder för mig så jag saknar dom inte, gillar söta möss.

Kramen

2010-01-30 @ 22:14:52 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Christina

Nu har jag sett bilderna också härligt, visst får du länka till mig jag gör detsamma till dig om det är ok.

Önskar dig en bra söndag.

2010-01-31 @ 00:04:07 URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback