Fredag i TUNA PARK

Min Bloggkamrat Lillemor i Eskilstuna ...
vi hade bestämt att vi skulle åka ut till köpcentret:
TUNA PARK i går -eftermiddag....
Vi gick en liten runda..sen gick vi till Resaurangen ...
och beställde oss lite THAI MAT....

Trevligt att träffa Lillemor igen...Vi hade mycket att prata om...


Jag.....maten smakade mycket gott!
Jag "skattade" pointsen....börjat viktväkta igen...
som jag skrev om i mitt tidigare inlägg


Vi fick titta på när några barn hoppade i....


Här är en störe tjej....


Vi åkte sedan hem till min lilla "övernattningslägenhet"....
Tittade lite på fatorn på några saker...
Drack kaffe tillsammans OCH
åt en nyupptinad KANELBULLE ...
Lillemor.....


Jag.....


Sedan under kvällen...vid 19 tiden...så satt jag med datorn o tittade och läste...
OCH så blev det "BÄCKSVART"!!!!
ALLT SLOCKNADE!!!
Som tur var...så hade jag ETT tänt stearinljus tänt...
tittade ut mot andra hyreshus...helt svart...även där...
Tittade ut i trapphuset...några kom utför trappan med tänd ficklampa...
Jag ringde 112...ja dom hade fått MASSOR med påringningar.
Uppmanade mig att ringa ELLEVERANTÖREN...Telefonnummer då??
"RING 118" sa dom...Vet ju att det är väldigt dyrt att ringa...det...
 Tänkte att är "hela stan" svart...så är det säkert nån annan som ringer....

Va ska jag nu göra...svart... inne...
Jag åker till ICA MAXI!!! Då kan jag gå lite runt...Åkte...men va ser jag...
även det området hade "TAPPAT" belysnigen...
HELSVART på ICA MAXI.....undra hur det gick när elen gick där med allt vad det innbar för dem...
mitt uppe i att handla... och så hekt kolsvart i hela butiken...
Åkte till mitt bostadsområde igen...
"Halva" årby...där jag bor..hade elen kvar....
Maria, min dotters hus.....Dom hade strömmenkvar...
så jag gick upp till henne...fick kaffe..och pratat bort en timme...
Åkte hem till mig en snabb runda och sedan till jobbet..och då hade elen kommit åter...


Hur många är det som fått JULKORT I ÅR!!!???
Mer än jag???

Häromdan...när jag tittade på nykommen post....vad hade jag då som låg innanför dörren??
JOO!! Du läser rätt!!
Jag hade 2 JULKORT  liggande  där.
Adressen som stod till mig...VAR det gatunummer jag bodde på 2 år sedan tillbaka...
Nu bor jag på Årbygatan 15... men det stod 21..på korten...
OCH NU HADE POSTEN EFTERSÄNT DEM!!
Bara en månad hade dom "legat" och väntat" på utdelning till min nuvarande adress...
GOD SERVICE??? eller...




HET KÅLSOPPA


RECEPT som många frågade om när jag skrev att vi ätit det..

Viktvåktarnas 0 poängsoppa...
1 portion
0 points

2 tsk Tomatpure´
1/2 lök
1 klyfta vitlök
1/2 tsk socker
3 dl vatten
1 buljongtärning
1/2 tomat
1/2 paprika
1 klyfta vitkål
1 msk dill
1krm peppar
1 krm Paprikapulver
1 krm Cjilipeppar
1 krm Cayannepeppar

Finhacka lök, vitlök och paprika
Koka tillsammans med vatten, tomatpure´paprikapulver,socker,
och trnad pomat´
L¨t koka på svag värme i 10 minuter
Tärna vitkålen i bitar, lägg i kastrullen, hacka ner dill och tillsätt peppa.
Koka ytterligare 20 min tills kålen blivit mjuk.
Smaka av med socker, cayannepeppar och cjiipeppar.

Detta ger 0 points!!

man kan då äta mackor med "rätt pålägg"
dricka mjölk till. Då får man lägga till de poins somfinns i det...


Har nu vakat av min andra natt. Kryper snart ner och sover  under dagen...
för att jobba i natt igen..och åker då
till min Lasse direkt i morronbitti.....
ÖNSKAR ALLA TITTARE/LÄSARE en TREVLIG LÖRDAG!!!


Kommentarer
Lillemor

Tack för en trevlig eftermiddag, det får vi göra om flera gånger.Hemma hos mig så försvann inte strömmen

Hoppas att du går sova gott

Kram

2010-01-23 @ 08:23:12 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Sita

God morgon. Ser att ni haft trevligt. Skulle nog tänka mej att vara ett par timmar där oxå. Här var det stömavbrott förra helgen men då var vi i Nora hos dotter. Kram

2010-01-23 @ 09:04:33 URL: http://metrobloggen.se/Sita
Maria

Tack för besöket igår kväll.Skönt att strömmen kom åter igen, även om du åkte och jobbade. Titta förbi på em så bjuder jag på kaffe igen. Klipper mig klockan ett.

Kram Maria

2010-01-23 @ 09:35:16 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Ruth

Så trivsamt du och Lillemor tycks haft det, god mat och trivsam samvaro. Fina foton på er 2.

Ha en trivsam lördag !

2010-01-23 @ 10:07:59 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
wiper

Vad kul att träffa en väninna att få gå ut och äta gott med. Jättefina bilder. Gillar din tuffa häftiga klädsel med den snygga halsduken. Du är så ungdomlig och snygg, du har då ingen stor övervikt att ta bort så det lär gå fort. Gillar även din väninnas kofta som är ursnygg.



Vad tuffa ungarna är när dom ger sig på olika grejer på studsmattan. Jag bantar just nu också så jag tar till mig kålsoppereceptet. Vi skall äta soppa rätt ofta nu.



Ha en fin lördag

2010-01-23 @ 15:11:44 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Yvonne R

Jag har precis varit inne på Lillis blogg och läst om er dag!! Så roligt ni har haft och smaskat god mat!!

Halva stan utan el..pusst måste varit ett stort fel.

Hihi att få julkort sent i januari har jag aldrig fått:)

Kramar

2010-01-23 @ 15:37:14 URL: http://yvonne.bloggagratis.se
Carina

Ja det är besvärligt när strömmen försvinner. Man kan ju inte använda datorn, hihi.

Ha en fortsatt trevlig helg du också!

Kram

2010-01-23 @ 17:44:13 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Skomakar Lisa

Det var mycket som hänt hos dig. Träff med Lillis (vink, vink Lillis) och thaimat och kaffe och strömlöst ... Ja, ibland så händer det i ett allt mellan himmel och jord ...



Hoppas du har det bra nu och har hamnat där du vill vara ... hos Lars.

Många kramar från mej !!!

2010-01-23 @ 18:50:50 URL: http://skomakarlisa.bloggplatsen.se
Frogprincess

Trevliga bilder du har på din blogg.

I bland kan jag tycka att det är lite mysigt med strömavbrott, men då får det inte vara för länge...

2010-01-23 @ 19:23:05 URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Love

Hej hopp!

Att Lillis och du hade trevligt det synns. Inte är det dumt med thaimat eller.....

Jag får ju börja snart och älskar verkligen deras mat. Eftersom sonens sambo är thai så blir det verkligen äkta och hemlagat. Ibland sitter vi hela släkten på golvet och dom lagar maten på något slags

kokkärl på balkongen.

Här har vi klarat oss från strömavbrott men massor av värmeljus har jag alltid. Värre är det om det håller i sig och huset blir kallt.

Nu säger jag hej på ett tag. Kommer tillbaka i mitten av mars. Du ska ha det så bra med din Lasse

och jag är glad för att ha lärt känna dig.

STOR KRAM

Love.

2010-01-23 @ 19:40:45 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
margit

Tack för din varma hälsning! Kommer att sakna dig dessa veckor och dina inlägg! Önskar att du nu verkligen får/kan koppla av och "ladda batterierna" på nytt igen!!!!

Hoppas att allt går bra för din älskade under tiden..så att du känner att du får ta hand om dig själv till 100%!!!

Du kasnke får tillgång till dator därborta!! Annars så vänta vi och hälsar dig VARMT VÄLKOMMEN hem igen!

Jag ser fram emot att vi kan träffas LIVE under våren...inte långt till Örebro...

EN stor BAMSEKRAM till dej!! OCH Var rädd om dej!!/Margit

2010-01-23 @ 19:51:58 URL: http://margitholm.blogg.se/
Camilla

Ha,ha!

Bättre sent än aldrig!

Två julkort fick jag i år.

Fast det var flera år sedan jag skickade några.

Numera är det sms eller mail som gäller.

Ha det bra och kram på dig!

2010-01-23 @ 19:55:31 URL: http://cammo69.blogspot.com
gerty

Så trevlig dag du och lillis haft kul att träffas live och inte bara på datorn

2010-01-23 @ 22:33:40 URL: http://prilyckans.3w.se
Mita

Usch jag tycker känns lite olustigt när strömmen går på kvällen eller natten när det är mörkt.

Lycka till med viktväktarna.Jag försöker hålla igen lite nu efter jul.Det har blivit lite för mycket av det goda om så säger,ler

Ha de fint,

kramiz!

2010-01-23 @ 23:16:06 URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
nilla

Önskar dig en trevlig natt och söndag.

Kram

2010-01-23 @ 23:25:37 URL: http://missladyluck.blogg.se/
Vicke

ni fick en trevlig stund tillsammans ser jag, jag skulle vilja prova att hoppa där

Vicke

Svar: Du får använda allt på mina sidor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback