SURSTRÖMMINGSÄTANDE...

I eftermiddag...
Vi hade för några veckor sedan preleminärt bestämt att
 vi denna eftermiddag skulle äta surströmming,
Elvy och Håkan samt Lasse o jag. (fast Lasse skulle äta matjesill)

Mycket har hänt de senase veckorna...
Håkan har varit inlagd på sjukhuset men är nu hemma igen..
och jag fick ju besvär med vä öga under helgen...
(skall till Ögonmottagningen på onsdagmorron.
Får då träffa en läkare som skall titta in i ögat och ställa diagnos...
förmodligen är det GLASKROPPSAVLOSSNING...)


Nu blev det så att vi kunde träffas och njuta av den
GODA SURSTRÖMMINGEN!!!

Här ser vi Elvy och Håkan...
som påbörjat ätandet...



Lasse... som "nöjer sig" med gräddfil o matjesill.....
(Bilden blev lite mörk, solen sken )


Här sitter jag med min KLÄMMA!!!

Klämma= Tunnbröd, potatis, lök, surströmming och gräddfil
samt ett bröd ovanpå också



Man pratar inte så mycket när man äter surströmming...
man rensar ju strömmingen och är så andäktig...
man vill ju njuta av denna goda anrättning!!!!


Vi njuter .....och äter....förfullt...



Det är godare att äta KLÄMMA  tycker jag...
Länge sedan jag åt "som vanligt"... att ha allt på tallriken och äta från den...
och äta brödet "på sidan om"...


Titta!!! Vi ser hur Elvy njuter också av KLÄMMAN....



Nu dricker vi kaffe efteråt och äter ÄPPELKAKA som jag bakat idag igen..

(Receptet på äppelkakan kommer senare, antingen ikväll eller i morron)






Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans.....
många glada skratt tillsammans.


Kommentarer
Aurora

Han ser ut att vara glad över matjessillen. Ha det gott

2009-09-28 @ 22:33:25 URL: http://www.metrobloggen.se/oro
Nette

Trevligt! Men usch för surströmming, det har jag bara ätit en gång (klämma) och lär inte göra det igen.. =)

2009-09-29 @ 14:49:30 URL: http://www.metrobloggen.se/nettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback