JAG VILL TACKA LIVET.....


Ja nu är det söndagmooron .
Har jobbat i natt, var bara förbi lägehten i Eskilstuna och hämtade min väska
och nu har jag bilat till Lasse i Kolsva..
Har ju då suttit i bilen 40 min,
lyssnat på radion...

Där bland annat så sjöng Arja:


Jag vill tacka livet
      (Jag hör melodien i mitt huvud när jag skriver texten.)

Jag vill tacka livet
som gett mig så mycket
det gav mig två ögon
och när jag dem öppnar
kan jag klart urskilja
det svarta från det vita
och högt däruppe
himlens mantel strödd med stjärnor
i mängden mänskor mannen som jag älskar

Jag vill tacka livet
som gett mig så mycket
det gav mig hörseln
som i all sin vidhet
fångar natten och dagen
syrsor och små fåglar
turbiner, hammare, ett hundskall
och ett ösregn
och röstens ömhet hos den som jag älskar
--------------------

Jag vill tacka livet
som gett mig så mycket
det gav mig lång vandring
för så trötta fötter.
Jag gick igenom städer
genom djupa vatten
över stränder, berg, i öknen och på slättland
hem till ditt hus i dina gröna ängar

Jag vill tacka livet
som gett mig så mycket
det gav mig ett hjärta
som i grunden darrar
när jag ser frukten
av det hjärnan skapar
och det goda så långt borta från det onda
när jag ser i dina klara ögon

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

När jag lyssnade till hennes sång så tänkta jag själv
på mitt eget liv och min situation idag, dagsläget:

JAG VILL TACKA LIVET....

Tänk vad mycket en människas liv innehåller och
vad mycket varje människa får uppleva under sin livstid,
både av glädje och sorg, lycka och smärta.

Många saker i livet kan vi ju inte styra över
men många saker som sker beror ju på dom val jag som enskild person väljer.

Och ofta gör vi ju rätta val.
men visst händer det också att vi gör val som ger oss
mycket smärta och lidande under vår vandring här på jorden.

När jag ser på de sista drygt 5 åren...
så ser jag med glädje bakåt...
Jag träffade ju Lasse och vi delar mycket av våra liv tillsammans
och vi har båda "stora familjer" (många barn  med familjer och barbarn)

Vad mycket fint vi har tillsammans och mycket fina minnen
med våra respektive familjer och anhöriga
som berikar/berikat  vår vardag.


Ja, då känner jag igen:
JAG VILL TACKA LIVET....
som har gett mig så mycket....



Skall snart gå upp till Lasse på övre vången och sova några timmar...
på eftermiddan så skall vi ja få besök ...
Maria o Barnen samt hoppas jag, att även Ilone har möjlighet att komma.
Länge sedan de besökte oss här i Kolsva.


Vi , Lasse o jag skall laga  mat under dagen som vi
skall njuta av tillsammans och
vi får träffas alla.







Kommentarer
Maria

Vad fint skrivet, mamma. Tänkvärda ord och så sant. Jag är så glad för din skull, att du träffade Lasse. Du fick vänta länge på honom, innan han äntligen kom i din väg och visst har din "resa" många gånger varit smärtsam. Vi gläds med dig/er och över ert liv som ni har tillsammans. Nu har ni ålderns höst att se fram emot och jag hoppas ni får många ljuva år tillsammans. Vi ses om några timmar. Älskar er båda.

Varma kramar från din äldsta dotter

2009-10-04 @ 09:20:09 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Mi

Den låten är verkligen bra. Ha en skön söndag med alla. Kramar!

2009-10-04 @ 10:02:30 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
tiger

det är inte jag i "buren" ;) men en kompis. tack för kommentarerna :)

2009-10-04 @ 10:03:56 URL: http://madebytiger.blogg.se/
Bluewhiakey

Tack så mycket för berömmet. Jag gillar fotona på flyttfåglarna längre ner i bloggen, du har verkligen fått med höststämmningen i dom :)

2009-10-04 @ 10:32:22 URL: http://bluewhiskey.blogg.se/
zeca63

Ja hur det än är eller går så har eller får man något att tacka livet för tycker jag... Hoppas ni fick så trevligt som det lät och att alla du önskade kom! Kramiz

2009-10-04 @ 14:37:01 URL: http://www.metrrobloggen.se/zeca63
nilla

Visst är det så att vi ska vandra många vägar i livet innan vi kommer till ett vägskäl då vi hittat det vi sökte, och tacka för det vi fann.

Kram

2009-10-04 @ 17:57:16 URL: http://missladyluck.blogg.se/
Mia systeryster

Fint skrivet. Man har mkt at vara tacksam för=D Kram

2009-10-04 @ 19:55:30 URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback