Besök på eftermiddan...

som planerats....Maria och hennes 4 barn kom vid 14.30 tiden...
men Ilone kunde inte komma..

Vi "stressade"  LITE FÖR ATT HINNA HA MATEN KLARE ENLIGT BESTÄMD. TID...

Här är det färdigdukat...
Ny duk också...



Ja nu har vi satt oss vid matbordet...
Här ser vi Sara, Samira  och Maria...



Lasse var "fullt upptagen" med korsordslösning...tillsammans med Sofie..
så det dröjde en stund innan dom "hade tid" att sätta sig vid det dukade bordet..




Maten ja... det blev Fläskfile´gryta med sås med tillsata av enbär och timjan..
champinjoner, squach, små morötter och gul, och röd paprika.
Var lite orolig att barnen inte skulle tycka om grytans smak.... enbären...
men det var faktiskt mycket uppskattat..
Till grytan så fanns det både kokt potatis och alternativ rotfruksgratäng.
Här ser vi Sofie och Simon...



Lasse, Sofie och Simon..



Ja här äter alla... och njuter av maten..






En biild där Maria och även jag får vara med samt Lasse...




Nu har vi varit på en promenad, Maria och jag...
och nu är det kaffe och äppelpaj som hat dukats fram...



Här är det TVspel som gäller...
Samira, Sara och Simon i full gång med Selda (eller vad det hette)


Lasse tittar på...


Kopplat över till TVn...


Ja vi var efter maten på lite olika platser i huset...
och sysselsatte oss...

Maria vid datorn... Lasse tittade på när dom spelade och sen
gick han upp till övre våningen och tittade på TV där..

Sofie låg på soffan i hallen på övre våningen och löste korsord.

Jag. Ja jag plockade väl lite och "fladdrade runt"..med diverse..
Och Linus han la sig på våran dubbelsäng..


Ja det blev sedan lite Yatzy spel...
Lasse, Sara, jag och Sofie spelade ett tag....
Snart var det dags att de skulle återvända hem till Eskilstuna...

Så erbjöd jag Sofie att stanna kvar över natten hos oss...
och åka med mig till E-tuna vid 6,45 i mrronbitti...
så att hon hinner till skolan klockan åtta..

Jag skall ju på utbildning på Mälarsjukhuset så därför skall ju 
även jag åka så tidigt och då hinner vi båda till 8.00

Och nu har vi ätit rester av Pitzan som Lasse o jag köpte i går och åt av.
Nu hade vi lite kvar så då fick vi en portion var  och sen så var det slut...


Ja nu har jag "kyckt/kopierat bild av Marias pitza. )
Det var en sådan som har grönsaker på.. som vi hade ...
jättegott...




Glömde säga: Det är ju KANELBULLENS DAG idag
och Maria hade bakat och hade med sig bullar till oss också..
TACK Maria, för de goda bullarna!

Här har jag kopierat av hennes bild av bullarna..

så då förstår ni att vi njöt även då av dessa nygräddade hembakta KANEKBULLAR..



Ja det får var allt för denna gången....


Kommentarer
Dansbandsfrun

Ni verkar ha haft en underbar dag! Härliga bilder på nära o kära. Kram o sov gott

2009-10-04 @ 23:33:23 URL: http://metrobloggen.se/dansbandsfrun
Liisa Svenningsson

Vilket bra matställe det verkar vara hos ER!

Kram

2009-10-05 @ 10:11:36
wiper

Fina bilder vad härligt ni ser ut att ha det på era sammankomster. Maten ser ju väldigt god ut också.



Vilka fantastiska kanelbullar mums!

2009-10-06 @ 20:42:04 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
thakock

sv: Det är en liten tik. =D Hon är så busig!



Vilka trevliga bilder du lagt upp! Hoppas ni hade en trevlig dag!

2009-10-07 @ 16:46:23 URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback