En skön förmiddag..

Har ju jobbat min första natt av tre.
Och har sovit UNDERBART SKÖNT..
fram till halv två.
Utan att behöva stiga upp på toan flera gånger och somna om igen..

Så då blev det "lite matlagning"....
Choritzokorv i "slantar"
och djupfrysta grönskar
Allt kört i MIKRON..
Kan det bli enklare??




Son nin ser så blav datorn...mitt matbord...
Svarat på Bloggkommentarer under tiden jag ätit.
Vi kvinnor KAN JU göra många saker samtidigt..
därefter så blev det kaffe o bulle
"hittade" kanelbulle i frysen som jag tinade i mikron, den också..

När jag läste Bloggkommentarer så läste jag hur någon satt med tända ljus...
Så då vände jag mig om till soffbordet där jag har mina ljus..
JA, så tände jag lite jag också...


Och som "över hela landet" så har det ju även här i Eskisltuna
fallit lite snöflingor/regn
Hade också ett e-mail från en väninna uppe i Vännästrakten
och där hade dom det VITT på marken i morse.

Så, DET ÄR PÅ GÅNG!
Ja det är ju  snart endast 3 veckor tills vi får ta fram
och tända
 ADVENTSLJUSSTAKARNA
och sätta på belysningar och slingor utomhus...

Härligt!!!

I eftermiddag så ska jag hämta min väninna Maggan..vi skall då åka ner till
FRISKIS O SVETTIS!!!
Och svettas, ja det gör man men skönt är det!
Då känner jag mig SÅ duktig!!


Kommentarer
wiper

Du får gärna länka till mig. Jag har länkat till dig. Bilden på den gamla symaskinen är inte min utan en bild jag hittade på nätet. Min egen är en nyare modell som jag också haft med på bild när jag syr. Ja du alla dessa gamla strykjärn som har funnits. Min mormor hade ett riktigt gammalt men mamma hade dom där nya elektriska med spetsig front och en svart/vit tygsladd ;)



Maten ser god ut och vilken fin bild på duk och levande ljus. Vi har fått lite snö här nu men inte så mycket.



Ha en bra kväll

kram

2009-11-05 @ 16:33:01 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
johanna [FOTOBLOGG]

haha receptet till vadå? :)

2009-11-05 @ 16:57:44 URL: http://mixband.blogg.se/
Bettan/Lövstugan

Visst är det underbart med mikro. Man tar fram en matlåda från frysen eller fixar till lite matrester så det blir smarrigt och in i mikron.



Det är något visst med levande ljus i den här mörka årstiden. Det ska bli kul att ta fram adventsstakarna. Tänk vad många det är som gör så vackert med utebelysningen. Jag ser fram emot att få se det.



Ha en skön kväll!

Kram

2009-11-05 @ 17:36:29 URL: http://bettan.lojdstrom.se
Lillemor

Vad skönt att du fick sova så pass länge.Hoppas att det gick bra på Friskis och Svettis.Är så mysigt att tända ljus den mörka årstiden

Hoppas att du får en bra natt på jobbet

Kram

2009-11-05 @ 19:17:46 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
soffie

va gött att du fick sussa så gott,

2009-11-05 @ 21:13:31 URL: http://soffie69.blogg.se/
Dansbandsfrun

Mysigt med levande ljus! Jag har lagt in fler Side-bilder nu. (jag ska försöka lägga in några varje kväll) kram

2009-11-05 @ 21:36:05 URL: http://metrobloggen.se/dansbandsfrun
~~M A R i E~~

Låter som en trevlig dag. =)



Jag jobbar på PKC, polisens kontaktcenter där jag tar emot anmälningar. Jag trivs jättebra. Ikväll hade jag ett kvällspass.

2009-11-05 @ 23:21:53 URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Fenixmona

Godmorgon vännen! Datorn blir alltsom oftast matbord! Härligt med advent!

Tatueringarna var mina vänners men min o gubbens kommer också, fast lite längre fram! Kramiz

Fenixmona

Ja, det vore allt fint med lite extra minne...åtminstone så mycket så man inte glömde att läsa sina egna postit-lappar...hehehe...Kramiz

Skomakar Lisa

Vad duktig du var som fixade länkarna. Det blev enhel del och tack för att jag fick stå med.



Hörde att du varit ute med en gemensam bloggvän ... Spännande. Tänk vad bloggandet kan förena och ge nya vänner ...



Hur länge tänker du fortsätta att jobba då??? Vi är ju lika "unga"???

Ha det gott min vän !!!

KRam på dig !!

2009-11-06 @ 08:09:21 URL: http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback