Snigelrunda.......i gårkväll igen...

Var  en runda i gårkväll igen, kanske en halvtimme....hade min "klippare" med mig.
Det var mycke sniglar som var framme trots att det varit så torrt och fint på eftermiddagen....
Jag klippte en hel del när jag gick vägen "ner" och så fungerar ju det att då kommer flera fram....
för att äta på dem som är klippta redan..... och då blir det ännu flera att klippa ... på ett litet område..

Det här är en VINBÄRSSNÄCKA, den klipper jag inte....... den får ju naturligtvis vara kvar... 


Liljekonvaljblomma. Dom är på G nu.

  




HÄR är mördarsniglarna...på tillväxt..




 




Den här "gräshögen" har Lasse lagt ihop  vid backen en bit från huset.
Och DÄR TYCKER DOM OM ATT VARA!!!


Dom klippte jag...alla....


Ja det var gårkvällens "jobb"...


Har nu idag sytt i blixtlås i jeansen som jag skulle fixa till Sofie.
det tog tid, som vanligt...
Sydde av 2 stycken symaskinnålar också....råkade som tur var
 ha just 2 st hemma....så det ordnade sig...


Har också strukit tvätt.......och nu håller jag på att fixa lunch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback