Nu avgörs mördarsniglarnas öde...

kan man idag läsa på nätet i E-kuriren..
Ja förra året så vet jag en arbetskamrat som "klippte" ca 65 000 sniglar. Själv så var jag med "mördarjakten" hemma I Kolsva när jag var hos Lasse.
Kommer ihåg när man gick morron och kväll, tog med sig "trädgårdsklippen" och
så bar det iväg tillgräsmattan samt vägen som går förbi Lasse hus..
men inte klippte jag så många...
Vet att ett tillfälle så klippte jag ca 300..
När vi hade besök, mina barn och barnbarn som kom från norrland så gick vi
"mördarsnigelpromenader"
Vi tog många bilder av de tillfällena och vi såg rätt roliga ut.. vi gick alla böjda
med tång/klippare i handen och  spanade in.
Impopulär besökare  Nu drar det ihop sig igen till den årliga kampen mellan husägare och mördarsniglar. Men redan nu avgörs det om det ska bli en tuff kamp eller inte. En torr vår, som vi ju haft hittills. gör att sniglarna inte blir så många och det ger människorna ett visst övertag. För den här sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback