Mördarsnigeljakten/klippen börjat

Lasse har nu hämtats för att åka med till Ljungby..
det blev så tomt...
Men kommer ju hem i morronkväll igen....

När han åkte så tog jag min "klipp" och gick en runda ner efter vägen
som går förbi Lasse hus...
Har väl klippt ca 100 stycken på ca 15 min...
dom flesta hade inte hunnit bli så stora ännu..

I gårkväll, ganska sent  så tog jag en  liten runda också och klippte kanske 25 stycken
och nu på morronen så var dom mat för "nya" sniglar.
Så det var bara att klippa....

ja såhär kan man samla ihop sig som grannar och kämpa tillsammans...



man får akta sig så att det inte blir "tvärtom"..
det vore inte bra...







Mördarsniglar efter saltning....

så gjorde jag för 2 somrar sen... .... men det blev så äckligt i burkarna
som man plockade dem i.............
Mördarsniglar


Mördarsniglar

När man klippt mördarsniglar och dom ligger kvar
så om en stund så har dom "lockat till sig" nya sniglar och då kan man klippa dem också..
då kan det seut såhär...
...

ja då var det nog visat om dem.......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback