Missöden med luften....

Vi bestämde oss att vi skulle ta en "cykelpromenad"
ner till stan till PASTARESTAURANGEN och äta.
Vi brukar vanligtvis laga maten i Kolsva och ta med till E.tuna (min lilla bostad)..
Men nu så kom vi på att vi skulle cykla...
Jag har ju nu använt min cykel en längre tid så det var ju inga bekymmer men Lasse,
hans cykel var ej använd sen förförra sommaren..

Gick till mitt "cykelförråd" och låste upp och tog fram cykeln.
Verkade vara luft i det bakre däcket med tomt i det främre.
Vi gick då och tog fram Lasses  pump (som är elektrisk)
men den var "urladdad" så det funkade ej.


Då bestämde vi oss för att promenera till OKmacken för dom har ju cykelpump man får låna..
Men acknej! Den var borttagen så det slutade med att Lasse fick låna en "vanlig handpump"
Pumpade framdäcket så det blev ok.
Men då skulle det bakre få lite extra och nu då..
nu fanns det ingen luft idet...
Vi lämnade båda cyklarna och vi hann inte ner till
pastarestaurangen på stan (dom skulle stänga 4)
så då gick vi till en annan som hade uteservering och där beställde vi...



Här sitter vi.
har nu ätit vår sallad och väntar på maten..

Lasse beställde en pitzza och jag beställde kycklingsallad...


När vi suttit och njutit av solen under tiden vi åt så bestämde
 vi att vi skulle gå viadre lite, ta en promenad vid ån...


Där tog jag många bilder från platserna där vi satt.
Och där får man många vackra motiv....




























Här sitter  Lasse nästan vid vattnet...


När vi suttit en lång stund så såg jag en tjej med "rött hår" och grönaktigt linne...
Hade tidigare i dag varit förbi hos Sara och Sofie och då visste jag vilka kläder Sara hon hadde.
Så jag tyckte att det var Sara och Larsa och det var det.
Då fick även Lasse hälsa på och träffa Larsa vilket jag då gjort tidigare under dagen)

Här ser vi alla tre på samma bild...



Här är sara och Larsa...


Nu kommer lite mindra varierande bilder  igen...


Sökande efter nyckelpigor...









Ja nu är vi hemma igen...
Gör just ingenting.
Jo, Lasse gick ner med lite verktyg och skall kolla om han kan laga cykeldäcket...

Jag informerar kanske senare idag..


HÄr kommer informationen.
Lasse tog av däcket och kollade luften här uppe.
Cykelslangen HEL
Hmm....det var nåt i ventilen.. så nu hållerLasse på fixa in slangen igen och så får
han snart gå ut och sätta fast hjulet på cykeln igen....
Så nu är det "klaartt" som man brukar säga..
så nu vet ni det också...

Kommentarer
Julia-Olina

sv: nej det är jag och pappa som kollade på lägenheten :)

2009-05-17 @ 01:12:36 URL: http://juliaolina.blogg.se/
Margit

Jag trodde ju att det var pappa och du men farfar trodde att du skulle kanske ha egen lägenhet...

så även du sitter uppe så sent..

jag jobbar....

2009-05-17 @ 01:16:25 URL: http://margitholm.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback