Fullt upp hela dagen idag...

Ohh! Vilken intensiv dag jag har haft och den är inte slut än!!!

vakade ju av strax efter kl  7 i morse.
Tog fram min kamera reda vid utgången av Mälarsjukhuset.
Och jag tog bilder av olika växter.
Jag är mycket dålig på att veta "blomnamn"... men du som ser detta kanske vet....



Titta så fina de är....


Här är det röda.... samma sort... tror jag...



Körde så hem och parkerade min bil......
tog då bilder på planteringar och blommor samt träd på väg in...hem...

Om Du Liisa ser detta så är det "vid ditt hus" där du bodde!!!


Detta också.....vackert...(trots att jag fått dem suddiga)


Blomrabatten är så vacker!
hyreshuset man ser är huset som jag bor i...


Samma rabatt, samma hyreshus... (mitt)


Buskar...


De här trädet är framför "mitt hus" ser detta från mitt stora fönster...
tyvärr så verkar det skadat.... en STOR GREN är sönderbruten och hänger ner
ända till marken...


samma träd på nära håll....


Var då hemma en kort stund och kollade
 tidningen lite snabbt och pratade med Tessie lite...

Så tog jag promenad till sjukgymnasten via
KLOSTERS KYRKA som är mycket vacker.....
Tycker att det är en mycket vacker bild med kyrkan i bakgrunden...


En lite annorllunda tagen bild...


Fina träd, utslagna med dessa rosa  utslagna blommor...


Taget på nära håll...


Buskar... vet ej vad????



Ja det blev många bilder av Klosters kyrka...




Så var jag då strax framme...
Klosters kyrkas församlingshem...
mitt emot sjukgymnasten dit jag skulle...


Ja nu har jag varit på sjukgymnastik....
Ringer till Ilone och frågar om hon bjuder på kaffe...

Går även idag förbi "de häckande änderna".
Idag var det bara 2 st som jag såg...


Efter kaffedrickningen så promenerade jag vidare till Mälarsjukhuset
för att hämta min cykel som jag lämnade för ca 10 dagar sedan.
Det spöregnade då när jag skulle hem och då fick jag åka
bil  med en av mina arbetskamrater så slapp jag bli blöt...
På min promenad så ringde jag Lillemor som också bor i detta område
frågade om det passade att jag "tittade in" när jag hämtat cykeln.....
Så blev det.

Ja vi pratade  och drack kaffe.
Vi är "gamla" arbetskamrater
så vi hade mycket att prata om...
Lillemor bjöd mig även på lunch på GÄSTIS,
ett mycket trevligt matställe i GAMLA STAN...
dom har "Gammaldags husmanskost"
Så vi valde båda två: Strömmingsflundror med potatismos.
HELLÄCKERT!!! Tack Lillemor!!


Lillemor, som alltid är så glad och pigg...



Cyklade sedan snabbt hem i regnet som nu kommit. Var hemma en kort
stund och tog då bilen till Mälarsjukhuset där jag hade anmält mig till
ett Seminarium som hette "FALLSEMINARIUM"
Det handlade onm att förebygga fallskador...både på "boenden" samt på sjukhuset...
Det var intressant!
Nu laddar jag til kl 17. Skall då räffa Maggan  för att vi skall
gå på FRISKIS OCH SVETTIS.....

Jag har haft fullt upp hela dan enligt ovan så jag har aldrig hunnit sova...
Skall i morron sitta på TEMADAG på Mälarsjukhuset hela dan...
ämnet AMNING....vi tillhör ju Kvinnokliniken och många går på flera avdelningar..
och därför så skall vi även gyn-personalen deltaga..


Snart skall jag åka iväg igen..tiden går allt för fort.
Inte hunnit kolla på hur jag stavat.
Får väl kolla i kväll och rätta i efterhand..
Förlåt eventuella stavfel!!!!


Kommentarer
Satu H.

Visst är våren VACKER !! Har med tagit messor av bilder , älskar våren och allt som är vackert !! Hade´/ Kram !!

2009-05-12 @ 20:33:28
Liisa

Rhododendron var den översta blommande busken, resten är jag osäker på. Så vackert det är i Eskilstuna!

Kram Lisia

2009-05-12 @ 21:57:56
margit

Tack Lissa som visste lite om växterna/blommorna på bilderna!

Kram, Margit

2009-05-12 @ 23:18:39 URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback