Disa och Tomas har varit och gästat oss....

under helgen...

Vädret var riktigt skönt så vi kunde sitta ute  (inom inglasade) och vi bjöd på lite midagsmat.
Ja det blev spagetti med köttfärssås (som innehöll rivna morötter)
Så när Disa "märkte" att jag smygit in rivna morötter så sa hon att hon inte åt sånt.
Men då bad hon om en rå morot på sidan om och då åt hon köttfärsåsen
med de rivna morötterna och då gick det bra.
Här ser vi hur hon äter med stor aptit....


                           Stefan var ju med oss några timmar så vi umgås alla tillsammans och det var trevligt!
                                                                    Här sitter han bredvid pappa Lasse...


Tomas "pysslar" med Disa lite...


Disa  har "barrikerat" sig i dörrhålet!!!
Visar sig i sina nya regnkläder! FINA!!!


Farfar och Disa "täpper till" dörrhålet...


Jag och Disa leker lite...


Ni leker vi med den stora bollen.
Vi hade riktigt roligt ska ni veta!!


Här "bollar" vi med en stora bollen..


Nu är farfar med i leken....


Disa leker med mindre boll, badboll...


Hoppsan!!!!


Nu är farfar i arbetstagen!!!



Disa och fafar premiärsitter hammocken för i sommar.
"Skyddet" var på/över, men jag hörde att dom var där så jag "tjuvknäppte" en bild!!!!
Dom sitter här och skrattar tillsammans...


LUNCHBORDET färdigdukat...
Hade först dukat "utanför" på ett annat bord.
Solen sken då för fullt mennär det var dags att äta så hade molnen kommit för solen..
och då ställde vi in allt inannför det inglasade...


Här håller Disa på att ge fafar "instruktioner"....
hur man hoppar på studsmatta...


"Ja då får jag väl försöka och se om jag kan hoppa"
"Ja det gick ju riktigt bra"!!!


Nu har vi placerat oss.. vid bordet...



Disa ville sitta bredvid mig så därför fick Tomas och farfar sitta bredvid varandra..
så här sitter Disa och jag...


Disa äter kanelbulle......


Här skojar hon med farfar...


och farfar med Disa...


ja, här småpratar vi med varann...


Farfar busar med Disa innan dom skall åka hem..


Här har Disa packat sin lilla resväska och nu skall dom åka till farmor
och sedan åka hem till Uppsala.

Vi TACKAR DEM att vi fått ha dom hos oss och ber dem hälsa till Ulrika och lilla
 Ida som har varit hemma i Uppsala när dom har varit här..



VÄLKOMMEN ÅTER!!!!!












Kommentarer
Maria

Vilka fina bilder, ni verkar ha haft en trevlig helg tillsammans med Lasses söner. Snart kommer väl vi också ngn helg, då det passar. Kram

2009-05-10 @ 23:28:15 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback