Besök hos Elvy och Håkan...

Elvy en av mina många väninnor lärde jag känna  på 80-talet.
Jag kom till Eskilstuna 1980 från Kalmar och -81 tror jag att det var
så jobbade jag på BB avd. (är ju sjuksköterska)
Elvy kom då som sjuksköterskeelev och gjorde praktik
hos oss på BB och från dess så har vi varit nära väninnor
.
man kan väl säga att vi har delat både glädje och sorg, roliga saker och mindre roliga...

Och nu så fyller Elvy år  den 18 maj men det passade dem att vi
 kom och gästade dem och GRATTADE redan i dag, söndag.
.

Anna , Håkans ena dotter kom samt hennes man Sören, deras hund 
som hette Titus  samt Lasse och jag..

Här har vi Elvy som fyller 69 år i morron, 18 maj.....
Det är hennes Håkan som står vid hennes sida...
Här har Håkan en fin bukett rosor som hon fått...


Här sitter de vid kaffebordet, Vi fick ät a en mycket god smörgåstårat som Elvy själv gjort
TACK Elvy! Mycket god!!!













Här äter de..


Här har vi Jag och Lasse som har lastat för oss stora bitar av smörgåstårtan...


                                                                     
















                                                                                                                                                           Sören  och Anna
















Här också....




Här har vi Sören . På bordet så kan vi se den goda cheeskakan/tårtan

som också Elvy bakat/lagat till. Mycket god""






Här är kaffepåtåren pågång...




Titus med ett ben i munnen...







Sören sitter i skuggan... men jag tar ändå in bilden
därför att där ser vi den goda smörgåståtrtan längst ner...


Sedan Anna och Sören åkt hem så stannade vi kvar lite längre.
Elvy plockade till sist fram sin GÄSTBOK
(vilken jag skrivit i många gånger tidigare under åren)

Där hade jag skrivit 1991 ungefär så här:
"Här sitter vi två, men vi borde vara 4"


Vi menade naturligtvis att vi inte hade någon man, vi var "ensamma",
Och nu när vi läste detta som jag då skrivit så där satt vi....vi 4:
Elvy med sin Håkan (som hon träffat genom datorn/mötesplasten för en kort tid sedan)
och jag med min Lasse  (som även jag har träffat genom
 datorn/mötesplatsen) för snart 5 år sedan.

Ja tänk vad livet kan förändras......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback