Tappat en timme...

Tror det är första gången som jag glömt att ändra/flytta fram min klocka innan jag gått och lagt mig. Det är ju sommartid idag och vi "har tappat en timme" i natt.




Vi sov länge och telfonen ringde:
-Är klockan så mycket., nästan halv tio redan?. tänkte jag.
Men så hade Lasse flyttat fram
klockan i sovrummet.... han hade kommit ihåg...

Vi får besök idag från Uppsala. Det var Lasses som Tomas som ringde och sa att dom skulle komma till Kolsva idag. Trevligt/roligt. Dom skall väl också hälsa på mamma/farmor vid Kolsva besöket.


Lasse o jag hjälptes åt att laga tre maträtter i gårkväll. Vi hade köpt 1,6 kg kättfärs på ICA mAXI dagen innan. Så det blev:
-Lasagne
-Köttfärssås
-Köttfärs i Paprika, gjord i ugnen.
Sen så lagade jag Kycklingsoppa också. hade tagit fram Kycklingfileer från frysen. OBS! EJ KRONFÅGEL!!! Så vi har nog inga glasbitar i den.

Så nu har vi bara att värma... bekvämt!!  Dessa tre köttfärsrätter gjorde vi på 1 timme. Vi hade ett mycket bra "Teamarbete"!

Mulet väder idag och plusgrader. En del av snön är kvar här men den torde väl nästan smälta bort helt under dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback