Besök av Maria o Samira...

Vi har haft besök i Kolsva på eftermiddagen. Maria har ju varit ledig idag.  Och då fick vi äran att "rå om dem" några timmar. Samira hon tittade lite på en Video och sen så spelade hon , jag tro det var Bolibompa...på datorn....(hoppas det var rätt)

Maria läste en bok samt passade på att vila lite och jag "passade på" att stryka min tvätt, lakan, påslakan  mm   som jag tvättade på förmiddagen.

Vi skall ju har nattgäster i helgen och då bytte jag sängkläder till dess. Lasse har fått hjälpa mig att stoppa täckena i påslakanen. Jag tycker det är så jobbigt att "få in dem" i påslakanet. Så nu har vi bäddat och klart.

Jag har tagit på mig skyddsrustning när jag stryker..


Lilla Samira sitter i mormors knä





Linus har kommit in och är så kelig. Han tycker om ben.....



Samira, Linus och Maris som "sussar" under filten på soffan.




Dubbelsängen som vi bäddat...




Enkelbädd till nattgäst.





Har satt på tevatten och skulle göra oss en macka och då när jag öppnade kylskåpet... ja vad hitta jag väl där... ja vad hitta  jag där.......jo... 2 semlor som jag köpte på förmiddan MEN glömt bort. Vilken tur ....   va gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback