ATT BARA VARA......

CITAT ur "BARA VARA"

"Jag har funnit mycket stor glädje i sådant
som fyller mina helt vanliga dagar -
en gardin som rör sig så elegant i vinddraget,
en krukväxt på fönsterbrädet, en nyplockad ros i en vas,
ett avdukat bord, en lampa bredvid stolen.
Och mina gamla  älskade böcker där bredvid mig"















"Vi har en benägenhet att leva i framtiden, inte nu.
Vi säger:"Vänta tills jag slutar skolan
och får min examen, då skall jag verkligen leva!.
När vi kommit dit - och det är inte lätt -
säger vi till oss själva: "Jag måste vänta
tills jag har ett arbete för att verkligen kunna leva".
Och sedan efter arbetet kommer  en bil. Efter bilen ett hus.
Vi klarar inte att leva i nuet. Vi tenderar att skjuta upp det där att leva till framtiden.
Vi tenderar att skjuta upp det där att leva till framtiden, en avlägsen framtid.
Vi vet inte  när den kommer. Nu är rätta ögonblicket att leva."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback