Måste lägga in lite mer bilder..

Börjar med duvan.... hos grannen...När jag öppnade ytterdörren i morse och tittade mot grannen... så såg jag duvan som satt på marken... vid bordet... Tessie en av våra katter sprang ut och stannade plötsligt till. Duvan satt alldeles stilla där hon satt och katten satt alldeles stilla och bara tittadepå duvan..... sen stängde jag dörren så jag vet ju inte hur det slutade.

BIlden gjorde jag såhär stor så att man skullle se duvan..

I kväll så tog jag lite bilder på blommorna i krukorna vid Lasses hus.

Rhodendronbusken den står vid garageväggen och den
 blommar för fullt och är väldigt vacker fortfarande..

Jag tror att det här är jasmin...

Den här vackra busken vet vi ej vad den heter..

Den här klippte Lasse ner i våras så man såg endast att det hade varit nåt där...
så jag funderade vad han hade gjort..
Men såhär hög och fin är den nu. Tänk vad livet i växten kan göra...

Vi tog en liten promenad... Tessie, en av katterna följde med oss.
Hon är som en liten hund..
Ibland springer hon före oss o ibland efter......
Lasse o jag plockade en stor bukett blommor på promenaden.
Hade i eftermiddag kastat dom fina buketterna som Lasse hade plockat till midsommar.
Dom var nu rätt vissna och bladen började falla..

En liten närbild  (av mig)
Och nu!! Nu kommer en kvinna springande och har en liten svart pudel i band.
Och då måste ju Tessie barska upp sig och visa att hon skall man nog akta sig för...
Kolla hur hon spänner upp sig....och fräser...


Men det gick bra. Kvinnan tog sin hund snabbt och sprang iväg
så att där stog vi kvar och Tessie kunde slappna av igen..

Såhär blev den nyplockade buketten när den kom i en kruka.
(Den som står på bordet)


Jag har nu senare i kväll varit på en 10 minuters mördarsnigel-klipprunda.
ja det låter mordiskt... eller...
Jag klippte 122 stycken...i morronbiitti så skall jag försöka att ta en runda igen.
Då kan man klippa dem som äter på de som jag klippt ikväll.
(Jag är ingen mördare) men försöker hålla antalet nere...)




Kommentarer
Stattinskan

Förstod inte riktigt din kommentar hos mig... Jag är både katt- och hundälskare och har haft dessa djur i hela mitt liv och hade du läst mer av min blogg hade du förstått hur mycket vi älskar vår GK! Trevlig blogg, snurrar runt lite här och läser!

Sofie

så fina blommor du har :)

2009-06-25 @ 05:52:36 URL: http://sofieomnell.blogg.se/
rolf

Ha en skön dag.kram

2009-06-25 @ 05:58:51 URL: http://www.metrobloggen.se/ernst
biggan

härliga bilder, sommar, ha en jätte bra dag i dag kram biggan

2009-06-25 @ 06:30:42 URL: http://www.metrobloggen.se/biggansblogg
Lena Svensson

Godmorron :) Tittar förbi och önskar en riktigt go dag

Kram Lena

2009-06-25 @ 06:53:51 URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Lindis

Fina bilder! ja att ha mördarsniglar hos sig är allt annat än kul huva.. kram och må så gott!

2009-06-25 @ 08:08:33 URL: http://www.metrobloggen.se/lindis78
Stattinskan

SVAR: Inte fasen behöver du be om ursäkt inte... Han är en liten kattfan men en älskad sådan. I Vännes tävlade jag ofta som ung. Är själv Sollefteåjänta ;-D

Liisa

Vilken blomsterprakt du har fotograferat! Eller är det fotomontage... Ha en bra helg, vi svettas redan!

2009-06-27 @ 08:07:34
Ninja

Hej! vad roligt att du "hamnat" på min blogg....

2009-06-27 @ 10:32:14 URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
margit

Till Lisa! Det är bilder som jag tagit.. i Kolsva runt Lasses hus...Kram!!

2009-06-28 @ 01:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback