Middag tillsammans i Kolsva...

det var  Patrick, min ena  son samt hans käresta; Catarina
samt Tessie, yngsta barnet...
samt Maria, min äldsta dotter samt 3 av hennes 4 barn:
 Sara, Sofie och Samira som gästade oss
och vi åt  tillsammans innan Patrick med sin familj  i går..
skulle åka vidare.... hemåt....mot Tavelsjö utanför  Umeå.

Sommaren har varit mycket trevlig och rolig..
 Vi har fått umgås och träffas och vara tillsammans med
både Lasses söner med familjer
samt
 mina  mina barn med familjer.....

Många bor ju långt borta och då blir det ju inte så ofta man kan  träffas
 De som bor närmare har vi ju möjlighet att träffa oftare....

Har ju tagit mycket bilder mest hela sommaren
men i går använde jag inte kameran lika flitigt
men några bilder blev det i alla fall...

Här kommer bilder:

Brukar oftast ställa fram som  "BUFFE"...
man får ta sin tallrik och plocka på och sedan sätta sig vid bords...
(bra när man är många)



Dukat "ihop" två bord ute i det fria...


Jas och Catarina vid matbordet....


Maria, Sofie och Patrick....



Här håller dom på "packa ihop" inför hemfärden med bilen och husvagnen...
Min Lasse, jag, Sofie och Catarina (bakre raden)
Sara som "hukar sig" och Tessie..



Maria och Sara....



Ja nu höll dom på sätta sig i bilen för avfärd...
Samira hon ville/skulle följa med Patricks...så hon placerade si i baksätet
satt fast säkerhetsbältet, jaa, hon skulle åka med dem..

Då sa vi att mamma Maria nog skulle bli ledsen, men hon skulle inte stiga ut...
Men, tillsist så kom hon ut... och stannade kvar....


Pratar med varandra in i det sista...


Tessie....



Samira fick nu prova "lite tuffa och fina skor"...högklackade....


"TITTA!!!! Så fin jag blir"


"Två olika, men de den här är också fin"....


"Jag kan gå med dem, fastän de är kanske lite för stora"...





















Ja, nu bär det snart iväg....


Sofie och Catarina...


Maria, Lasse och Sofie....ja nu åker dom snart...
och de måste ju få åka hem...fastän det blir lite  tomt...



Här är det SNART avfärd...




Nu, snart åker de...





Hejdå!! Nu ser vi bara baksidab av husvagnen...


Maria och barnen åkte strax efteråt...
det kändes lite konstigt och tomt...
Nu är det bara Lasse o jag...och katterna....

TACK FÖR BESÖKET
 OCH
VÄLKOMMEN ÅTER!!!

Kommentarer
Sara

Mormor, fem bilder på att de "snart åker iväg"? Det är kul att se bilder men det går också att lägga ut mindre bilder. När får du någon lugn och ro om du ska in på bloggen var femte minut. Ta det lugnt med bloggandet! :) kramkram Sara.

2009-07-31 @ 13:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback