Fortsätter med att....

lägga in bilder från förra veckan...semestern uppe runt "UMETRAKTEN"....
Vi är nu uppe i Bodbysund, någon mil norr om Burträsk.
i min syster Birgits och hennes  man Östens sommarstuga.

Där har dom ett riktigt "PARADIS"
Lasse och jag tog oss en kvällspromenad efter vägen... mot vattendraget...
innan vi gick "till vår stuga" och la oss..


Visst är det vackert!!!


Lasse står i halvmörkret".. på bron.


Vi hade ju en nattgäst som redan var  i stugan.
När jag  kom in i stugan så nästan "backade jag bakåt" och höll på att svimma..
jag blev ju riktigt rädd
En APA.........OJJJJJJdå


Ute vid vägen ner till dera stuga så finns dennna raritet
Visst är det fint!
Em "gammal" mjölkbrygga" med en "mjölkhink"  sån som man förr skickade med "mjölkbilen"
för att den nymjölkade mjölken skulle transporteras till mejeriet..



Vi spelade Boccia med Bool-attrialjer....
Vi hade riktigt kul ska ni tro.


Östen var poängskrivare! Nån måste vara det också...


Birgit ska snart kasta...börjar med "lillen"....


Här kastar Lasse och Birgit tittar på...


"Ja hur gick det nu då???"
Vem ligger närmast?
Ibland fick vi ta tumstocken och mäta...


Här har jag  kastat....



Ja så brukar vi varje sommar få den stora äran att äta
surströmming tillsammans när vi är hos Birgit o Östen
Det är ju så GOTT!!!

Här är det första strömmingen...och färsk potatis...naturligtvis...


Ja, Lasse "får nöja sig med Matjesill han"... han har inte lärt sig ännu.
Trots att det är 5 år som vi har nu varit tillsammans....
Men han vill ju ha det så...och då ser han sammanbiten ut...


"KLÄMMA"
Ja då har man tunnbröd, margarin, potatis, hackad lök och
 surströmmingfileer som är rensade och så lägger man ett
tunnbröd ovanpå...
JÄTTELÄCKERT!!!


Ja, titta på hur jag njuter och äter...


Östen hade fått denna fina orchide från jobbet när han slutade och gick i pension.
Den är så vacker där den står!!
Tyckte att även Du skulle få se den!!


Jaha, vi hade u besök av en coboy också!!
Ja, titta får du se!! Det är sant!


Birgit fick prova hans hatt. Och hon passar juäven hon till coboy!!!


Lasse o jag..


Bild tagiet av båtbryggan som har gått sönder av vårisen som har rivit sönder den.
Östen har lagt ner så mycket arbete med denna men,
när vårisens krafter sliter så "vann den"!!!
Inte roligt.
Mycket jobb som han har att ta bort den..


En
skymt av GRILLKÅTAN till vänster och man ser lite av sjön.
Var aldrig nere vid stranden denna sommar därför att
vädret var ju mulet och regnigt varje dag. Det var ca 10- 12 grader dagligen..


Boirgit och Östen fick denna av oss som ett TACK för att vi fått gästa dem...


TACK BIRGIT OCH ÖSTEN för all gästvänlighet och god mat
och trevliga stunder vid mat/kaffebordet
och alla goda skratt tillsammans!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback