Firandet av Samiras 4 års dag...

Oj, vad timmarna går... nu var det ju igår... som vi var på Samiras födelsedagsfirande...
Dett blev många timmar vi var ute tillsamman hos Maria
i Kolonistugan och firade FÖDELSEDAGSBARNETS 4 ÅRS DAG!!!

Det avslutades nere vid ån......många av oss tog sig ett rejält dopp och svalkade av sig...
Det tar ju mycket tid när man skall lägga in bilderna på kameran
och därefter välja ut vissa ovh sedan lägga ut dem på bloggen...
Mycket tidsödande men kul när det är klart...
Ja nu har Samira fått börja öppna sina födelsedagpresenter...


Va är de här förnånting? Jaha, man skall ha
 den när man badar... ligga på den ocg titta ner i vattnet..


Här sitter Lasse. Hussein och Ilone vid kaffebordet...


Tim tittar på när samira öppnar sina paket...


"Jaha, nu har jag fått en vattenkanna så då kan
jag hjälpa mamma att vattna blommorna.."


Vad kan det här vara då...


Va fina klänningar jag får av moster Ilone...




Mamma Jessica och mamma Maria........
samt Sara som skall försöka blåsa upp...


Tårtorna vi  bjöds på.......


Vid fikabordet...


Sara kramar mamma Maria....



Samira fick ju sminkattrialjer av pappa Hussein.
Och då måste ju Samira få använda det och pröva måla...
"Jag börjar med mamma".....
J"aha, man gör sådär..."


De här blir väl fint....



"Mamma , nu är jag snart färfig..."
"Du blir jättefin nu...."

"Jag har ju sminkhandskarna på mig också...."


Nu skall vi leka lite....





Jessicka skall kasta ringarna nu... Tim o Maria tittar på...


Här skall Tim kasta. Tim jobbar med tungan och
mammorna som tittar på med hels sina ansikten... KOLLA!!


Nu var det dags att gå till ån och ta ett dopp...




Hussein han har en hov och försöker fånga fisk.
Han fick 2 eller 3 st att lägga i hinken så de fick simma omkring...



Visst ser det härligt ut!!!


" Nu hoppar jag".....



Samira, lilla "badkrukan"....på väg upp på bryggan...



HOPPPPPP!


Efter festens slut så åkte vi hem till lilla lägenhten...
tog Tessie och Linus i sina burar och lämnade dem till
Ilone som nu precis flyttat till en jättegullig 2 rummare....


Vi skall nu på morronen ca kl 9.00 vara klara, ätit frukost och packat klart...
för att bila under dagen till Nordmaling...
en resa på ca 63 mil
Det kanske bluir lite svalare idag..
Just nu kl 01.45 så är termometern på 24,4 inne och 17,2 grade ute.
Fläkten står på ochett fönster på vid gavel..

Förmodligen så blir det rätt så tunt på Bloggen de 10 dagar som vi är
på semster runt Umeåtrakten... och hälsar på våra nära och kära.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback