DIGGILOO

Vilken kväll....på många sätt.....
Vi hade ju sedan någon månad tillbaka planerat  med Mirjam
att vi skulle gå och titta på Diggiloo den 26 juli när hon
skulle komma och besöka oss i Eskilstuna.
Hon hade fixat  biljetter...

Och nu VAR VI DÄR........
Söndagkväll 26 juli...

Mirjam o barnen samt Maria o barnen och även Ilone
åkte tidigare till Eskilstuna från Kolsva för att "göra sig i ordning"...

Lasse och jag åkte senare, förbi min  "lilla etta..."
där Mirjam,  Rut och Wilda har övernattat under Eskilstunabesöket..
Vi kom lite före så vi hade lite tid innan vi hade besämt
 att vi alla skulle möta upp utanför "Marias perkering..."   vid 17.45 tiden...

Här har vi Rut och Wilda samt Lasse som alla titta på TV...






Nu har vi kommit till Sundbyholm...
3 bilar  14 pers.... 12 stycken är "min familj" samt 2 kompisar till Ilone.

Nu har vi i allafall "platsat oss"....
Vi hade filtar, påslakan en stol som vi "parkerade" oss  PÅ GRÄSPLANEN..

Simon och Maria......


Ilone, Simon, Maria occh Sofie...som läser tidningen.....


Det var uppehåll när vi kom...
men vi hade ju naturligtvis "laddat upp" med lite paraplyer..
så dom spände vi snart upp för nu kom det lite "fint regn"...

Lasse och Laila...

Jag som löser Sodoku...
Sofie och Laila ...under paraply tillsammans..
 

Laila och Ilone...      Lilla bilden... Sofie och Lailas kille samt Mirjam och Wilda..
 
Nu hade vi köpt "regnkappor"  tunna o fina oranga regnskydd för 20 kr styck.
Natuligtvis så köper vi "ett litet lager"
så att vi inte skymde föreställningen för de andra om vi satt med uppfällda  paraplyn..

Simon under paraplyt.......Samira i lilla kärran...


 

                                                                                            Visst är vi fina!!!


Här ligger Sara och Marcus och lyssnar...
även de med de fina regnskydden..


Rut och Wilda...






Lasse fikar...även han utrustad med "skydd för regnet"..


Vi hade det mycket trvligt trots det "fina regnet"..
Stämningen och under hållnig från cenen var jättabra!!















Några bilder från cenen...som man kunde titta på en stor bildskärm..
Man såg detta bra fast vi satt långt bak...
men bilderna på kameran var inte så lätt att få bra
men det är ändå 3 små smakprov...

Niklas Strömstedt


BROLLE


Arja Saijomaa


Lasse och jag...
men vi var ju inte på podiet..




















För barnen så hade dom "ANSIKTMÅLNING"
och Ilone tog Rut och Samira med dem dit...
och visst blev dom fina...


Samira och Wilda...


Simon i "utrustningen"...




Dom är väldigt effektiva... man blir inte blöt i alla fall..













Wilda somnade "ju rätt snart".
Vi platsade ju oss omkring klockan 18.30 och var kvar där till klockan 23...
Sen så somnade Rut   så när vi gick iväg lite innan föreställningen slutat
(för att vi inte skulle hamna i den långa bilkön som kan ta jättelång tid
för alla skall ju hem samtidigt)
så fick Rut åka, sovande i Samiras kärra... Mirjam bar Wilda och Simon bar Samira...
bilarna var ju parkerade rtt långt ifrån festplatsen..


Vi kom hem till Eskilstuna vid ca 23.20... följde och hjälpte till så att
Mirjam kom upp till min lilla lya och barnen kunde lägga sig i sängen och fortsätt att sova..

Sedan åkte Lasse o jag vidare till Kolsva.
Var här vid 24 tiden.
Vi fikade och var uppe en stund innan det var läggdags..

Dom har nu på morronen åkt iväg till Stockholm tills
 i morron när de åker vidare hem till Nordmaling och till sin vardag igen.

I kväll åker jag till Eskiltuna och jobbar min a 2 nätter i början på veckan..
vakar av på onsdagmorron
 och då blir det att åka till Lasse igen.

Och i kväll så kommer Patrick (en av mina 2 söner) med familj söderifrån..
de stannar till i E-tuna tills på onsdag, tror jag  och förmodligen åker med till Kolsva på
onsdag och sedan åker de vidare hem till Trehörningen (utanför Umeå)

Ja då har jag Bloggat om den trevliga kvällen..
hat mycke mera bilder från både Norrlandsresan,
Gunillas besök och bilder från Parken Zoo besöket..
Det kommer... lite i taget...

Kommentarer
Liisa

Så söta ni var med orange plastskydd....

2009-07-27 @ 22:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback